fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

רכבת ישראל: ועד העובדים ממשיך בעיצומים

ההסתדרות אמנם הודיעה על סיום צעדי ההשבתה מאמש. החל מהבוקר מספר נהגים הודיעו על מחלה בפער של דקות בודדות אחד מהשני
רכבת, צילם רכבת ישראל
צילום: רכבת ישראל

למרות הנחיית ההסתדרות, ועד העובדים ממשיך בעיצומים

ההסתדרות אמנם הודיעה על סיום צעדי ההשבתה מאמש. החל מהבוקר מספר נהגים הודיעו על מחלה בפער של דקות בודדות אחד מהשני.

הנהלת הרכבת עושה כל שביכולתה על מנת לאייש את הרכבות ולהפעילן כסדרן, בין היתר מוקפצים כוננים המיועדים לתת מענה באירועים תפעוליים אחרים.

בנוסף, ימשיכו על פי הודעת הוועד העיצומים במתחמי הרכבת השונים, יבוטלו ההדרכות (גם בנושאי בטיחות) וישובשו עבודות תשתית נחוצות.

אם צעדי הוועד הבלתי חוקיים ימשיכו, לא יהיה מנוס מביטול רכבות נוסעים.

הנהלת רכבת ישראל מוסרת כי מומלץ להתעדכן באתר ובאפליקציה.

בנוסף לכך, הוועד משבית את מבצעי התחזוקה המתוכננים בשל התחלות נהגים: בשל הוראה ארגונית שאוסרת על הוצאת כלים הנדסיים וביצוע סגירות מקטעי מסילה לצורך עבודות תשתית חיוניות לצורכי בטיחות – מבצע התשתית המתוכנן ליום חמישי באזור נתב"ג בוטל. זאת לאחר שמבצע אחר בתחנת יבנה מזרח, בוטל אף הוא בשבוע שעבר.

לצד ההוראה הארגונית המשביתה את מבצע התשתית, ועד העובדים מפעיל מגוון אמצעים על מנת לפגוע בשירות הניתן לנוסעים באמצעות יותר מ-30 הוראות ארגוניות שונות. לדוגמא: ביטולים חוזרים של ניסויי רכבות במנהרות גילון – רכבת ישראל מנסה מזה חודש לבצע ניסויים במנהרת הגילון, אשר במידה ויצליחו, יאפשרו להעביר רכבות מסוג סימנס (כחולות) לקו לכרמיאל, והפניית רכבות דו קומתיות (אדומות) חזרה לקווי הצפון, ובכך להחזיר את השירות המלא ליישובי הצפון, כבר בשבועות הקרובים. ועד העובדים מסכל מזה שבועיים את הניסוי, תוך פגיעה חוזרת בנוסעים תושבי הצפון.

הפסקת ליווי טכנאים לרכבות – צעד שעלול להגדיל את מספר התקלות, וכבר היום מביא להתארכות הטיפול בתקלות שמתגלות.

הפסקת שינוע צי נייד ובכלל זה קטרים חשמליים ממרכזי התחזוקה בצפון בחזרה לקו המהיר – המשמעות: כל תקלה בקו ירושלים-נתב"ג עלולה לגרור ביטולי רכבות עד להודעה חדשה.

חלפים לרכבות התקועים במחסני הנמלים – לפי שעה, וועד העובדים מסרב לשחרר חלקי חילוף הנדרשים למרכזי התחזוקה של רכבת ישראל. צעד אשר עלול להחריף את מצוקת הקרונות והקטרים שכבר קיימת.

השבתת העובדים האחראיים על סידורי עבודה – באופן המקשה מידי יום על מציאת אנשי צוות להפעלת רכבות הנוסעים והמטען. צעד זה עלול לסכן את הפעלת לו"ז הרכבות החדש, ולדחות את הוספת הרכבות והרחבת שעות הפעילות המתוכננת.

הנהלת הרכבת קוראת לנציגי העובדים לחדול מהעיצומים הגלויים והסמויים, ולהפסיק לאלתר את הפגיעה האנושה בשירות לנוסעים.

רכבת (1) צילום רכבת ישראל
צילום: רכבת ישראל

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות