fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

רופאים מתמחים מהמרכז הרפואי לגליל הכריזו על סכסוך עבודה

הסכסוך הוכרז על רקע פגיעה קשה בתנאי עבודתם של המתמחים ובכלל זה: תורנויות ארוכות ועומס בלתי מתקבל על הדעת. מועד השביתה יוכרז בימים הקרובים. מהנהלת המרכז הרפואי טרם התקבלה תגובה
המרכז הרפואי לגליל (צילום רוני אלברט)
המרכז הרפואי לגליל (צילום רוני אלברט)

ההסתדרות הרפואית בישראל הכריזה היום על סכסוך עבודה במרכז הרפואי לגליל בנהריה. הסכסוך הוכרז  בשל פגיעה בתנאי עבודתם של הרופאים ואי הקצאת תקני רופאים נוספים על ידי משרד הבריאות ואיושם. דבר המוביל לעומס המכביד על הרופאים בבית החולים.

יו"ר ההסתדרות הרפואית בישראל, פרופ' ציון חגי: "הסכסוך הוכרז על רקע פגיעה קשה בתנאי עבודתם של הרופאים המתמחים בבית החולים בנהריה הבאה לידי ביטוי בעומס בלתי מתקבל על הדעת של תורנויות במחלקות מסוימות בבית החולים (מחלקת ילדים ופגיה, המחלקה הכירורגית, המערך הגינקולוגי וטיפול נמרץ ילדים). במחלקות אלו הרופאים מבצעים  הרבה מעבר לשש תורנויות המקובלות ומגיעים גם לעשר ואחת עשרה תורנויות בחודש באופן המפר את הוראות ההסכם הקיבוצי ואף את ההיתר הכללי להעסקה בימי המנוחה הכללית ובשעות נוספות במסגרת מתקנים רפואיים.

יו״ר ארגון רופאי המדינה וסגן יו״ר ההסתדרות הרפואית בישראל, ד"ר זאב פלדמן קורא למשרדי הבריאות והאוצר לשחרר באופן מיידי תקנים לבית החולים בנהריה, ולאפשר קליטת רופאים נוספים שיקלו על העומס הבלתי סביר המוטל על כתפי רופאי מחלקות הילדים, הנשים, הכירורגיה והטיפול נמרץ.

יצוין כי ההסתדרות הרפואית פנתה בשבועות האחרונים גם להנהלת בית החולים וגם למשרד הבריאות, אך עד כה טרם התקבלה תגובתם ולכן הודיעה כי  תקבל בימים הקרובים החלטה בנוגע למועד השביתה.

מהנהלת המרכז הרפואי לגליל נמסר בתגובה: "משרד הבריאות, ההסתדרות הרפואית והמרכז הרפואי עושים את הכל כדי ליישב את הסכסוך בדרכי נועם. אנחנו מאמינים שנצליח ליישב את הדברים בהתאם לצורכי המרכז הרפואי. משרד הבריאות עשה ועושה מאמצים רבים על מנת לפתור את הבעיה שהועלתה בסכסוך העבודה".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות