fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

רגע לפני שהחורף נגמר: המלצות לטיולי פריחה ומקורות מים שוצפים

רמת הגולן לובשת לאחרונה צבעי פריחה מרהיבים וססגוניים, מקורות המים מלאים ושוצפים מתמיד אחרי חורף עתיר גשמים, ות'כלס אתם לא צריכים את ההכרה של טראמפ בנוגע לגולן בשביל לצאת ולספוג את כל היופי הזה שמחכה רק לכם
זרימה בירדן ההררי. צילום: רוני אוז רייזו

רמת הגולן לובשת לאחרונה צבעי פריחה מרהיבים וססגוניים, מקורות המים מלאים ושוצפים מתמיד אחרי חורף עתיר גשמים, ות'כלס אתם לא צריכים את ההכרה של טראמפ בנוגע לגולן בשביל לצאת ולספוג את כל היופי הזה שמחכה רק לכם

רגע לפני שנפרדים מהחורף, התקופה הקרובה היא הזדמנות  נפלאה לטייל בגליל מערבי, העליון וכמובן ברמת הגולן. מרבדי הפרחים הצבעוניים והייחודיים לעונה זו, הופכים את המראות בגולן למרהיבי עיניים.

בין פרחי הבר שניתן לראות בעונה זו נמצאים החרדל, עירית, נרקיס, תורמוס, כרמלית, פרג, כלנית, עירית, חבלבל, רקפת ואירוס הגולן בצבעוניות ססגונית של צהוב, אדום וסגול ולבן.

בנוסף ניתן לצפות בפריחה של סוגים שונים של האירוסים, ברחבי הגולן: אירוס הביצות ב"אחו נוב", אירוס הגולן ב"צומת המפלים" וקבר "שייח מרזוק" ואירוס הגלבוע באזור "מצוקי האון" ו"מבוא חמה".

 

אזורי הפריחה: טיילת מצוקי האון והאזור סביב מבוא חמה ומורדות הגולן המערביים, אחו נוב, צומת המפלים וציר המפלים, קבר שייח' מרזוק, נחל מיצר ועוד.

מסלול מומלץ: ממצפה אופיר אל קרן עין גב

על כביש 789 העולה מכורסי שבחופה המזרחי של הכינרת אל דרום רמת הגולן, ליד הק"מ ה-10, נמצא שלט המפנה את המטיילים מערבה אל מצפה אופיר, לדרך עפר נוחה לנסיעה. הדרך מסומנת בסימון שבילים כחול. והמסלול מציג פריחה ונוף נהדר, אשר מתחיל מנקודת התצפית המרהיבה, שנבנתה לזכרו של אופיר שעל ממושב גבעת יואב.

המסלול יוצא מהתצפית על קו המצוק אל הבונקרים הסוריים אשר חלשו על הכנרת ויישובי עמק החולה עד למלחמת ששת הימים ב-1967. ממשיכים על השביל הכחול ויורדים דרך מטע הזיתים עד בני יהודה הישנה , עוברים את הכפר ובית המעיין ויורדים בדרך המובילה אל קרן עין גב. עולים אל פסגת הקרן ונרד בזהירות. אם צריך נגלוש על הישבן בדרך התלולה והלבנה המתחברת אל הדרך אשר תוביל אותנו לסוף המסלול בבית הקברות של עין גב.

אורך מסלול : 6 ק"מ  | משך הטיול: 4-5 שעות | צבע מסלול : סימון כחול  | רמת קושי: מטיבי לכת | נק' סיום: בית קברות עין גב

פריחת האירוסים בגולן צילום: דפנה מאיר
פריחת האירוסים בגולן צילום: דפנה מאיר

יער אודם – על שביל הגולן

המסלול המוריק מציג פריחה מרשימה, שם תוכלו לראות שלל סתווניות, כרכומים, רקפות ונרקיסים ממלאים את השבילים לאורך המסלול. ניתן לראות ביער גם את עפציו האדומים של אלון התולע ובתוכן את זחל הצרעה המוגן. את המסלול נתחיל על שביל הגולן באחד העיקולים על כביש 98 העולה מכיוון מסעדה לבוקעתה נפגוש צפרדע ירוקה (פח אשפה) על דרך הנכנסת מהכביש לכיוון דרום ונחנה שם את הרכב. נלך על שביל הגולן וניכנס אל תוך היער בזהירות עד למפגש עם סימון שבילים אדום נמשיך עם הסימון האדום ונרד חזרה עד שנפגוש שוב את שביל הגולן נפנה עם השביל דרומה ונסיים למרגלות תל אל קצעה שם ממתין הרכב שלנו.

אורך המסלול כ- 1.5 ק"מ וההליכה נעשית בין עצי אלון ולכן המסלול מוצל | מתאים בעיקר למשפחות, המסלול לא כולל עליות או ירידות משמעותיות הוא מעגלי.

בנוסף לטיולי הפריחה ניתן ליהנות בתקופה זו מצפייה בנחלים השוצפים ומאגרי המים העולים על גדותיהם. סוף החורף והאביב הן העונות המתאימות ביותר לצאת ולראות את זרימת הנחלים המרשימה ואת מאגרי המים כדוגמת: מאגר דבש, מאגר בני ישראל, מאגר מרום גולן ומאגר עורבים. 

בין מסלולי המפלים בגולן ניתן ליהנות ממראות מרהיבים של נחלים שוצפים: מפל סער, מפל עיט למיטיבי הלכת ומפל עורבים:

מסלול מפל עיט

נוסעים מצומת המפלים (מפגש הכבישים 808 ו-87) פונים דרומה לציר המפלים. עוברים את הפנייה למושב אניעם ממשיכים עוד כ-5 דקות נסיעה עד לשלט המפנה ימינה למגרש החניה של מפל עיט הנמצא ממערב לכביש.

מפל עיט הוא אחד המפלים המרשימים בגולן. הוא נשפך אל קניון בזלתי עמוק שאורכו כ-4 ק"מ ומתנקז אל נחל יהודיה. מרפסת התצפית שמשקיפה לעבר המפל והנחל מאפשרת מבט מרהיב אל הקניון המדהים ואל עמודוני הבזלת במצוק הנחל.

הגישה למפל עיט נוחה ביותר בהשוואה לשאר מפלי הגולן, ובעיקר למפלים שלאורך ציר המפלים. המפל זורם בחודשי החורף והאביב, אולם גם בחודשי הקיץ והסתיו מומלץ לעצור ולבקר באתר.

שביל נוח ומסודר, היוצא מחניה מסודרת, מוביל למרפסת תצפית לעבר המפל והנחל. מעט אחרי תחילת השביל מגיעים לפיצול פנייה שמאלה מובילה לתצפית עמודוני הבזלת – תופעה גיאולוגית יפה ומרשימה במיוחד – שווה ביקור, בדרך גם חוצים גשר עץ נחמד בתוך סבך צמחיית נחלים. הצד הימני של השביל מוביל לתצפית לעבר שני מפלי הנחל. מומלץ ביותר להגיע אחרי גשם חזק וליהנות מהזרימה המרהיבה. הולכים לאורך כל עמדת התצפית, כ- 10 דקות הליכה, נהנים מהנוף, מהקניון היפה וחוזרים בשביל מעגלי לרכבים.

 

 

 

 

 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות