fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

ראשי הרשויות בקו העימות מאיימים בשביתה

הסיבה: הודעת אלוף פיקוד העורף בדבר הקפאת התקציב למיגון הצפון, כחצי שנה בלבד אחרי ששר האוצר בעצמו הבטיח להעבירו. נעמן קורא להשבתת היישובים ליום אחד. משרד האוצר: "התכנית ממשיכה כמתוכנן"
בית הספר יקום בשלומי בשנה הבאה עם תמיכת משרד החינוך או בלעדיה. גבי נעמן (צילום: עצמי)
לא ניתן יד להפקרת התושבים גבי נעמן(צילום: עצמי)

ראש המועצה המקומית שלומי, גבי נעמן, כתב הבוקר (שני) מכתב חריף ליו"ר פורום קו העימות, משה דוידוביץ' ובו ביקש ממנו לכנס בדחיפות את ראשי הרשויות כדי לקבל החלטה על השבתה מיידית, למשך יום אחד, של כל השירותים ברשויות, זאת לאור הודעה שקיבלו מאלוף פיקוד העורף, תמיר ידעי  בדבר הקפאת תקציב מיגון הישובים, שהיה אמור להיות מועבר לרשויות בשבועות הקרובים.

לפני כשבועיים פורסם בצפון 1 כי דוידוביץ' פנה במכתב לראש הממשלה ושר הביטחון,  בנימין נתניהו ובו ביקש ממנו להתערב בנושא, שכן לאחר תום מבצע "מגן צפוני", לאיתור מנהרות חיזבאללה שנחפרו אל תוך יישובי הצפון ,התברר כי התכנית הוקפאה ואין מועד לתחילת העבודות. יתרה מזאת, גם תקציבים שהוקצו זה מכבר לשיפוץ והסדרת מקלטים ציבוריים ביישובי קו העימות הוקפאו.

במכתבו לראש הממשלה, קרא דוידוביץ' לפעול בצורה מיידית למימוש התוכנית והסדרת התקציב והסביר: "פערי המיגון בצפון אינם יכולים לחכות והאחריות מוטלת על כתפינו"

יצוין כי על פי התכנית שנפרשה בפני ראשי הרשויות לפני כחצי שנה במסגרת פגישה עם שר האוצר, משה כחלון בעיריית חיפה, הבטיח השר כי התכנית למיגון יישובי הצפון תתוקצב לקראת סוף 2018 בכ-500 מיליון שקל שיבוצעו כבר ב-2019. כמו כן, אמור היה משרד האוצר לתקצב את היישובים בכחמישה מיליארד שקל על פני חמש שנים. יתרה מכך, חודשיים לאחר הפגישה הזו, נועדו ראשי הרשויות עם שר הביטחון דאז, אביגדור ליברמן, אשר הבטיח להם כי הכסף קיים והתכנית בתוקף.

נעמן: ביקשתי מיו"ר הפורום לכנס ישיבה דחופה, שכן לא יעלה על הדעת שמשרד האוצר ייקח תקציבים שמיועדים לנו וישתמש בהם לסתימת חורים במקומות אחרים. בשלומי, לדוגמה, היו אמורים להיבנות עוד השנה כ-1,000 ממ"דים, הכסף לבנייתם היה אמור להגיע מהתקציב הספציפי הזה. משמעות הקפאת התקציב היא שהממ"דים הללו לא ייבנו ומי שייפגע כמו תמיד, הן האוכלוסיות קשות היום ומעוטות היכולת. במילים אחרות: חדרי הביטחון הללו היו צריכים להיבנות בבניינים של הדיור הציבורי וכרגע נראה שזה לא יקרה. לכן אני חושב ששביתת אזהרה בת יום אחד, בשלב הזה, נחוצה כרגע, כדי לגרום לממשלת ישראל להתעורר. לא ניתן יד להפקרת חייהם וביטחונם של התושבים באזור וממשלת ישראל חייבת לקיים את החלטת הקבינט הביטחוני – לאלתר".

מכנס ישיבה דחופה. משה דוידוביץ' צילום: ראובן קופצ'ינסקי
מכנס ישיבה דחופה. משה דוידוביץ' צילום: ראובן קופצ'ינסקי

יצוין כי ממשרד האוצר נמסר כי התוכנית ממשיכה כמתוכנן. עם זאת, טוענים ראשי הרשויות כי קיבלו הוראה חד משמעית מאלוף פיקוד העורף לעצור את כל ההכנות בהיעדר תקציב.

נעמן: "לא רק שיד ימין לא יודעת מה עושה יד שמאל, אלא שהכל נעשה על הגב של התושבים שלנו".

שרת הבינוי והשיכון, ד"ר יפעת שאשא ביטון, אמרה היום כי גם לה לא ידוע דבר על ביטול התכנית.

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות