fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

קריאה למרלי: חזור בך מהעלאה חריגה של הארנונה

נשיא איגוד לשכות המסחר, אוריאל לין: מבינים את מצוקת העירייה, אבל הכבדת נטל המיסים על התושבים והעסקים - אינה פתרון
הפר את הנחיות הסגר? רונן מרלי | צילום: עיריית נהריה
הפר את הנחיות הסגר? רונן מרלי | צילום: עיריית נהריה

שבועות ספורים לאחר שהעלאת הארנונה בנהריה אושרה במועצת העיר, שיגר נשיא איגוד לשכות המסחר, אוריאל לין, מכתב אל ראש עיריית נהריה, רונן מרלי ובו בקשה לחזור בו מהכוונה לקבל ממשרד הפנים אישור חריג להעלאה נוספת בארנונה עבור מחסנים ביתיים, חניונים, סככות וכד'.

בין היתר, כתב לין במכתבו: "מס הארנונה הוא המס היחידי בישראל הצומח מידי שנה באפן אוטומטי. בפועל, זו העלאת מיסים לציבור ולמגזר העסקי, שגם כך נשחק תחת עול ההכבדות והעלויות המוטלות עליו על ידי המגזר הציבורי. כידוע, מעבר לשיעור ההעלאה השנתי, באפשרות הרשויות להגיש בקשה לאישור חריג להעלאה או הפחתה של הארנונה.

אנו מבינים כי לרשות המקומית יש צרכים והוצאות רבות, אך הפתרון לכך אינו הטלת עוד ועוד מסים על התושבים והעסקים.

עיריית נהריה הגישה למשרד הפנים בקשה להעלאה חריגה של מס הארנונה בשווי של 3.6 מיליון שקל, על חניונים, מחסן ביתי, סככות וסיווגים חדשים, שמשמעותה העלאת יוקר המחיה לתושבים..

אני מציע לך, ברוח טובה למשוך את הבקשה  ולנקוט במדיניות של מיצוי תהליכי הגבייה, חיסכון, התייעלות ועידוד צמיחת המגזר העסקי על מנת להקל על תושבי העיר והעסקים. אני בטוח שמהלך כזה יגביר את אמון התושבים בך ובהנהגתך".

מעיריית נהריה נמסר בתגובה: "עיריית נהריה לא העלתה ארנונה. שוב משתמשים במניפולציות ושקרים על מנת להטעות את הציבור. צו הארנונה הישן של נהריה היה מנוגד לחוקי המדינה. עיריית נהריה ביקשה להוסיף סיווג שלא קיים בניגוד לחוק, לחניונים בתשלום שעד היום לא שילמו. הגבייה בהקשר לסיווג המחסנים הייתה בניגוד לחוק והעירייה עשתה סדר בסיווגים כדי לפעול בהתאם לחוק. ניתנה הנחה של 50% לתעשייה עתירת ידע שתוקם במרכז החיים העירוני. עיריית נהריה מקדמת פתיחת עסקים ומעודדת בעלי עסקים מחוץ לעיר להגיע לעיר ולראייה 34 בתי עסק שנפתחו בחצי השנה האחרונה ובהם גם חברת היי-טק".

 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות