fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

קונינסקי: "הטיפול באוכלוסיית העולים לא יהיה יותר סקטוריאלי"

האופוזיציה ביקשה ישיבת מועצה שלא מן המניין, אך בסופו של דבר רק שניים מחבריה הגיעו. ראש העירייה הודיע שלא יהיה עוד מצב שבו עולים מחבר המדינות יופנו למחלקת הקליטה ואילו עולים מאתיופיה יופנו למחלקת הרווחה. "כולם ייהנו מאותן הזכויות"
קייס אפרים לאווי עם משה קונינסקי, צילום אלכס הובר
קייס אפרים לאווי ומשה קונינסקי | צילום: אלכס הובר

האופוזיציה ביקשה ישיבת מועצה שלא מן המניין, אך בסופו של דבר רק שניים מחבריה הגיעו. ראש העירייה הודיע שלא יהיה עוד מצב שבו עולים מחבר המדינות יופנו למחלקת הקליטה ואילו עולים מאתיופיה יופנו למחלקת הרווחה. "כולם ייהנו מאותן הזכויות"

ביום ראשון השבוע התקיימה ישיבת מועצת עיר שלא מן המניין, לאחר ששישה חברי אופוזיציה ביקשו כינוס מיוחד. בפועל הגיעו לישיבה רק שניים מתוך שבעת חברי האופוזיציה – רותם ינאי ולימור מזור.

הנושאים הדחופים בעטיים התבקשה המועצה להתכנס: מתן דין וחשבון על מצבה הכספי של העירייה, דין וחשבון על פעולותיה, נושא חיזוק הקהילות בעיר בדגש על קהילת יוצאי אתיופיה, תוכנית להנגשה, בנייה ושיפוץ בתים ומוסדות, הצעה לצמצום משמעותי בתקציב הפיתוח והימנעות מנטילת הלוואה, וכן הכנת תוכנית מיידית לשיפור מצב הפקקים בעיר.

קונינסקי: ״לישיבה הגיעו 10 חברי קואליציה, כל הסגל הניהולי בעירייה, עיתונאים, צוות צילום, חברת הקלטה ותושבים, ולתדהמת כולם, רק שני חברי אופוזיציה מתוך השישה שביקשו דיון דחוף – הגיעו. על זה נאמר – בושה״.

באופוזיציה לא נותרו אדישים, תקפו בחזרה וטענו, הישיבה נדחתה במספר ימים על ידי ראש העירייה.

מועצת העיר, צילום עליזה רוזן הברמן
מועצת העיר | צילום: עליזה רוזן הברמן

קונינסקי: ״אין גבול לחוצפה. כינוס מועצה עולה אלפי שקלים, צוות צילום, הקלטה, שעות עבודה וכו׳, ומי שחשב שהכינוס כל כך חשוב ודחוף, בוחר שלא להגיע? מדובר בניצול ציני של החוק, בזלזול בתושבים ובבזבוז כספי ציבור״.

אבי קוריאט מהאופוזיציה: "הישיבה שביקשנו לקיים תוכננה ליום חמישי, 14 במרס. ראש העיר זימן את הישיבה ביום רביעי, 13 במרס – ליום א' 17 במרס, דהיינו זמן לא סביר ולא חוקי. הודעתי כי לא אוכל להגיע לישיבה בשל מחויבויות קודמות שלא יכולתי לבטל. אני עושה למען הציבור בהתנדבות ובאהבה רבה, וכך אמשיך".

מתוך תשובותיו של ראש העירייה לשאילתות שהועלו בולטת זו הנוגעת לחיזוק הקהילות בעיר בדגש על בני העדה האתיופית. "בשל החשיבות שאני רואה בשילוב אוכלוסיית העולים מאתיופיה, החלטתי כי מנהיגי הקהילה, הקייסים אפרים לאוי ושחר, יעבדו ישירות מולי. התחייבתי בתוכנית העבודה שלי כי כל תושבי העיר באשר הם ייהנו מאותן הזכויות. לכן, הטיפול באוכלוסיית העולים לא יהיה יותר סקטוריאלי. עולים מחבר המדינות לא ישויכו ישירות למחלקת הקליטה ועולים מאתיופיה לרווחה".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות