fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

תערוכת "המסכה" בעקבות נגיף הקורונה

עדנה טף, מנהלת מרכז תרבות ואולם מופעים מטה אשר בכברי, מציגה תערוכת צילומים תחת הכותרת "המסכה" ברחבת מתנ"ס מטה אשר, במטרה לשעשע ולטעת תקווה. מבחינתה זו סוכריה מתוקה, רגע לפני פרישה
תערוכת הצילומים "המסכה" | צילום: עדנה טף
תערוכת הצילומים "המסכה" | צילום: עדנה טף

עדנה טף, מנהלת מרכז תרבות ואולם המופעים מטה אשר בכברי, הציגה אתמול, 6 ביולי, תערוכת צילומים בנושא "המסכה" ברחבת מתנ"ס מטה אשר,

במעמד השתתפו: אייל רייז סגן ראש המועצה, מנהל המתנ"ס גולן רוזנברג, צוות התרבות ועובדי המתנ"ס שכמובן מככבים בתערוכה.

זאת תערוכת צילום שנייה שמוצגת ע"י עדנה טף, התערוכה הראשונה הייתה לפני כ- 4 שנים בשם ״על כול פנים״, בנושא עבודה יום יומית של צוות עובדי המתנ"ס בסגנון "פפרצי". התערוכה הצליחה מאוד והשתתפו בה כ-60 איש בגלריית המתנ"ס.

מאיפה הרעיון המדהים לתערוכה?

טף: "בימים כתיקונם, משמשת אותנו המסכה בעיקר בפסטיבלים, בחגיגות פורים ובנשפים. המטרה הייתה: לשעשע, להסוות, להסתיר ולא לחשוף את פנינו האמיתיות"

בקרנבל המסכות בוונציה למשל: עוד מהמאה ה- 13, המסכות נועדו לאפשר לבני כל המעמדות  להתערבב וליהנות מאירוע תוך שמירה על אנונימיות וללא הבדל בין אדם לאדם. המסכה הכניסה לאירוע אלמנט של שעשוע, מסתוריות ועוררה סקרנות ודמיון פרוע בקרב המשתתפים.

ובחזרה אלינו – לצערנו הרב, משבר הקורונה שהפתיע וזעזע את עולמנו בחודשים האחרונים, אילץ גם אותנו להשתמש במסכה, אלא, שהפעם מדובר במסכה שמטרתה אחרת – להגן עלינו מפני הדבקה במחלה ואנחנו משתמשים בה מתוך הכרח ולא מתוך בחירה.

תחילה זה היה מוזר, הזוי, מדכא ומלחיץ אבל נדמה שעם הזמן התרגלנו למצב והמסכה הפכה לחלק בלתי נפרד מאתנו ומשגרת יומנו. התרגלנו לחבוש אותה בכל יציאה מהבית, במקומות ציבוריים, במפגשים עם משפחה וחברים לעבודה.

ה"גלריה" הרב-גונית הזאת של החברים שלי לעבודה, העוטים מסכה סטנדרטית או בעיצובים שונים פרי יצירה עצמית, עוררו בי את הרעיון לתעד את כולם ואת התקופה הכל-כך שונה ויוצאת הדופן בקריירה ארוכת השנים שלי – ומתוך כוונה להסתכל על הסיטואציה עם מעט חיוך והרבה תקווה שיקרב היום בו נוכל להסיר את המסכה, לומר לה תודה על שהגנה עלינו ולחזור ולחשוף את פנינו שוב.

בזמן סבב התערוכה קיבלתי הדים חיוביים ושמחתי לראות את חבריי לעבודה מחפשים את הצילום שלהם בין כל העבודות שלי. מאוד נהניתי מהתהליך, זה משהו מתוק עבורי לסיום 42 שנות קריירה ולפני פרישתי לפנסיה כמנהלת תרבות ואולם מופעים מטה אשר בכברי. אני שמחה על כך שבמתנ"ס מטה אשר פרגנו לי ונתנו לי את הזכות לקיים את התערוכה".

 

מתוך התערוכה "המסכה" | צילום: באדיבות עדנה טף
מתוך התערוכה "המסכה" | צילום: באדיבות עדנה טף

 

אהבתם את הכתבה?

הישארו מעודכנים באתר בלינקר ובפייסבוק של צפון 1 גליל מערבי ובחדשות נהריה

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות