fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

שוק האיכרים של הגליל

יקב לטם, צילום אנטולי מיכאלו
יקב לטם, צילום אנטולי מיכאלו

הגליל המערבי התמלא בפריחה סגולה וורודה של חוטמיות, יקבי הבוטיק בקבקו את היין והבציר האחרון עבר מהחביות לבקבוקים, הגבינות הבשילו ומדפי המעדניות והמגבנות מתמלאים לקראת חג השבועות ומזג האוויר מזמין לטייל. בדיוק עכשיו אחרי החגים ולפני חג השבועות עמותת זמן גליל מערבי עורכת את פסטיבל אביב שיתקיים בסופ"ש של ה- 19-21 במאי.

במסגרת הפסטיבל, מציעה עמותת "זמן גליל מערבי", המקדמת את התיירות והפנאי באזור הגליל המערבי, מסלולי טיולי איכות קולינאריים ותרבותיים בשילוב עסקי הבוטיק המובילים באזור: 3 ימים של מפגשים עם היוצרים והיצרנים בגליל, לשמוע את סיפוריהם, לעבוד עמם יחדיו, להלך בין הסמטאות של הכפרים, בשבילי הטבע הנפלאים, להנות ממוסיקה וטבע וכל הטוב שהגליל המערבי מציע לנו.

בין האירועים שייתקיימו במסגרת הפסטיבל:

"קולות בסמטאות" – קונצרט וטיול (קונצרטיול) בכפר תרשיחא:

יום שבת 21.5.2015, 10:30    

קונצרט שיתקיים לראשונה בתוך הכנסיה האורתודוקסית בתרשיחא קונצרט ווקאליLa Primavera עם אנסמבל קולות נשים נעמה המשלב שירים מאת מורלי, ארקדלט, ביזה, שירי עמים ושירים עבריים. לאחריו ייצא טיול בהדרכת מורת הדרך איילת בר-מאיר לכפר התוסס תרשיחא- נסייר בין בתי הכפר, אנשיו ונופיו. נכיר את סיפורו של הכפר שהפך לחלק מעיר, נגלה מדוע תרשיחא היא כלת הגליל, מי היה שיחא ומה הקשר בין תרשיחא, ג'ובראן חליל ג'ובראן והסופים. מדובר בסיור מרתק בכפר הנוצרי בין סיפורים, אומנים, בעלי מלאכה וטעימות, מאפים ותבשילים מקומיים.

מחיר: 120 ₪ במכירה מוקדמת כולל טעימות של יצרנים בכפר. 130 ₪ ביום האירוע.

מחיר לקונצרט בלבד: 80 ₪ במכירה מוקדמת / 90 ₪ ביום הקונצרט.

לילדים 50% הנחה.

לפרטים: 050-2920800. לרכישת כרטיסים אונליין: בקרו באתר זמן גליל מערבי בלוח האירועים תרשיחא.

 

"מובילים בשבילים" – תלמידי סי.פי. מדריכים באתרים במערת קשת.

יום שישי ה- 20.5.2015, 9:00-11:00  

5 תלמידים צעירים (גילאי 15-18) ידריכו באנדרטה לזכרו של אמיר מי-טל, אנדרטת אהוד גולדווסר ואלדד רגב, חורש ים תיכוני, היווצרות מערה. התלמידים בעלי מוגבלויות יביאו לידי ביטוי את כישוריהם בהדרכה. מטרת האירוע: העלאת המודעות להנגשת מסלולי טבע ונוף לבעלי מוגבלויות.

מערת קשת, פארק אדמית- שת"פ עם בית ספר על אזורי תפן, כפר ורדים. כיתת סי.פי.בוגרים. לפרטים נוספים: 052-4269844

 

שוק אוכל מדהים- "טעם הגליל"שוק איכרים ויריד תוצרת גלילית במוזיאון הפתוח תפן:

יום שישי ה-20.5.16 10:00-16:00

במדשאות המוזיאון בין הפסלים היפים – כולם מוזמנים ליהנות ממבחר דוכני תוצרת גלילית במיטבה – יקבי בוטיק מהאזור: יקב שטרן, יקב לטם אורגני, יקב כישור ויקב יפתחאל, גבינות ממחלבות מקומיות יטעימו תוצרתן: מחלבת אלטו והגבינות של עדנה משק חפר, לחמים, מאפים ועוגות מעשה ידיה של חגית שטרן מקפה בריוש, עגלת גלידת בוזה – פשוט גלידה, טעימות ממסעדות ומאכלים מקומיים כמנות טאפס מצוינות של אדלינה, כריכים עם בשרים מעושנים, לחמניות עם נקניקיות גרמניות ואמפנדס מבית לה פמפה ועוד מסעדות, קרקרים, גרנולה, שוקולד RAW וממרחים של חגית לידרור וקוסמטיקה טבעית מבית איה נטורל על בסיס מסורת דרוזית עתיקה בשילוב נוסחאות קוסמטיקה מודרניות על בסיס שמן זית, מבחר יצירות קרמיקה ואמנות נוספות והכל לצלילי מוסיקה חיה ושמחה! במתחם יהיו גם מגוון הפעלות לילדים. הכניסה לשוק חופשית, ללא תשלום. האוכל, המוצרים וההפעלות לילדים – בתשלום.

 

אירוע פתיחת הפסטיבל האביב – ערב ג'אז ויין ביקב כישור, כישורית

יום חמישי ה- 19.5.16 19:00-22:00

במדשאה של מרכז המבקרים אל מול הכרמים ביקב כישור בכפר הייחודי כישורית, נארח לערב ג'אז, יין ואוכל!

שירי האהבה הגדולים של הגאז חמישיית ענבל גולדבליט מבצעת את הסטנדרים הענקיים שחושפים בגלוי את גווני האהבה, באווירה אנרגטית מקורית ועם זאת שומרים על גוון קלסי העוטף את המאזינים בניחוחות נוסטלגיים קסומים.

מחיר כניסה: 60 ₪ לאדם.

המחיר כולל: יין חופשי לאורך כל הערב! וכוס מתנה

אוכל בתוספת תשלום

לפרטים נוספים/הרשמה מראש: 04-9085198

 

ועוד המון פעילויות מגוונות: ארוחת בשרים מעושנים על המרפסת של מסעדת לה פמפה במצפה הילה בליווי הרכב ג'ז, סדנאות זכוכית בסטודיו לזכוכית של האמן דני קלדרון בקיבוץ געתון, חוויה אמנותית בחרס וזכוכית בסטודיו ג'רה בכליל, סדנת גילוף באולר ואש ב"סדנאות של פעם" במצפה הילה, סדנת שוקולד ומתוקים טבעוניים בהנחיית חגית לידרור מול הנוף הגלילי בישוב כליל, סדנת לחמי מחמצת  עם האופה חגית שטרן במטבח של קפה בריוש בנהריה, סיור בדיר עיזים במשק בוקר – טבע עז במושב בן עמי ועוד.

 

למידע נוסף – אתר "זמן גליל מערבי:  https://www.westgalil.org.il/

 

אודות עמותת זמן גליל מערבי

עמותת זמן גליל מערבי הוקמה בשנת 2011 על ידי תיירנים שונים מהגליל המערבי, על מנת לקדם יחדיו את העושר התרבותי,  ההיסטורי והגיאוגרפי של האזור.

בקיץ 2011 התאגדו מספר תיירני בוטיק בגליל המערבי העוסקים בתיירות במטרה לקדם את התיירות במרחב בדגש קולינרי , תוצרת מקומית ובעלי מלאכה תוך שיתוף פעולה.

 

 

יקב לטם, צילום אנטולי מיכאלו
יקב לטם, צילום אנטולי מיכאלו
טבע עז במושב בן עמי צילום אנטולי מיכאלו
טבע עז במושב בן עמי צילום אנטולי מיכאלו

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות