fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

צפו: יארא אזרייק שוברת את כל המוסכמות של החברה הערבית

יארא אזרייק (30) תושבת כפר יאסיף, לומדת כבר מספר שנים בבית הספר למשחק "גודמן", ומציגה בפנינו הפקה שיצרה בעצמה שהיא על פי דבריה: "הסטריאוטיפים בהם נתקלת אישה ערבייה במדינת ישראל"
מתוך היצירה " אפשר קפה?" | צילום: רועי ויינברג
מתוך היצירה " אפשר קפה?" | צילום: רועי ויינברג

בית הספר למשחק גודמן, ממוקם אומנם בנגב אך לומדים בו סטודנטים רבים מאזור הצפון, אחת מהן היא השחקנית יארא אזרייק (30) מכפר יאסיף.

יצירתה "אפשר קפה?" משודרת בימים אלה בערוץ היוטיוב של "גודמן" בית הספר למשחק כחלק מהפקת "קפיצת ראש" וכבר גרפה ציפיות רבות.

"קפיצת ראש" היא הפקה בה מוצגים ביכורי יצירה פרי עטם של בוגרי מחזור י"ג בגודמן בית הספר למשחק. בימים כתיקונם הבוגרים זוכים להציג את יצירתם כהצגה של ממש בפני קהל רוכשי כרטיסים אך בשל מגפת הקורונה הדבר נמנע מהם השנה ולכן התקבלה ההחלטה לעשות זאת באירוע אונליין ברשתות של "גודמן" בעמוד היוטיוב של "גודמן".

מדובר בהפקה של יצירה אישית – חשופה, אמיצה, נוקבת ומצחיקה העשויה מחומרים שנאספו מעמקי נשמתם.

כל סטודנט עשה שימוש בפצע האישי שלו או בכזה שמרעיד את ליבו בחברה בה אנו חיים – כתב אותה, ביים אותה, בנה כוריאוגרפיה, עיצב והכין את יצירתו מא' ועד ת' תוך שימוש בכלים שרכש במהלך 3 שנות לימודיו בגודמן.

השחקנית יארא אזרייק | צילום: הדר כהן
השחקנית יארא אזרייק | צילום: הדר כהן

יארא אזרייק, על היצירה: "היצירה היא סביב הסטריאוטיפים שאני נתקלת בהם כאישה ערבייה במדינת ישראל, על היחס השונה שאני מקבלת, היה חשוב לי לדבר על האנשים בישראל שלא 'גזעניים' באופן ישיר אלא בעקיפין. המסר הוא שאנחנו שווים, דברו איתנו בגובה עיניים, ולא רק על מוסיקה נעימה או על אוכל טעים כי הזהות שלי יותר מורכבת ומעניינת מזה."

"העניין הזה שלא רואים אותי כערביה כי אני נראית אירופאית ,או אומרים לי 'את אשכנזייה', מי אתם שתחליטו מה רמת הערביות שלי. זה מרתיח. וזה מראה על ראיה מסוימת מקובעת, היה לי גם חשוב להכניס תכנים כמו זכויות נשים, זכויות להטב"ים, איכות הסביבה, מעמד הפועלים, שינוי סוציו אקונומי. כי אילו גם דברים שסבא שלי נימר מורקוס לימד אותי,  הוא היה סופר ומנהיג קומוניסטי, ראש המועצה של כפר יאסיף במשך 20 שנה."

"מהדעות שלו למדתי על שיווין זכויות. איך לכבד את כולם לא משנה מה הרקע שלהם ,לא לשאול על דת, לכבד את האנשים שעובדים קשה ובעיקר להיות מודעים לזכויות שלנו כאזרחים, אז ביצירה רציתי שתהיה לעולם הצצה קטנה לחוויה האישית שלי היומיום ואולי יוכלו ללמוד מזה משהו. אני מאוד גאה ביצירה ובבית הספר שלי. ובסוף רק ביחד, נבנה עתיד טוב יותר".

צפו ביצירה של יארא אזרייק "אפשר קפה?" :

 

 

 

לעדכונים נוספים בצפון 1 חדשות נהריה לחצו כאן* לדף הפייסבוק שלנו לחצו כאן*

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות