fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

פסטיבל דוקאביב גליל מעלות-תרשיחא ה-12 מגיע אליכם לסלון

פסטיבל דוקאביב מציג למעלה מ-30 סרטים דוקומנטריים מהארץ ומהעולם שיוקרנו במהלך חמישה ימים, בתאריכים 1-5 בדצמבר 2020 והשנה הכל באונליין
קנינגהאם | צילום: Mko Malkshasyan
קנינגהאם | צילום: Mko Malkshasyan

זו השנה ה-12 של פסטיבל דוקאביב גליל, שהפך לחלק בלתי נפרד מלוח השנה של חיי התרבות בגליל. השנה הפסטיבל יתקיים במרחב הווירטואלי וניתן יהיה לצפות במיטב הקולנוע הדוקומנטרי הישראלי והבינלאומי אונליין גם מהבית.

דוקאביב גליל הוא יוזמה והפקה של עמותת דוקאביב בשיתוף עיריית מעלות תרשיחא ובתמיכת משרד התרבות.

חלק מהסרטים יהיו זמינים גם במהלך חודש דצמבר במסגרת דוקוסטרים, אירוע הדוקו החודשי של פסטיבל דוקאביב.

קצת על התוכנית:

הקרנת בכורה לסרט "אני, גרטה" על גרטה טונברי, הנערה השוודית שהפכה לאייקון המחאה הירוקה, הקרנת בכורה לשלושת פרקי הסדרה "ישראלים שמשנים את העולם" באדיבות yes דוקו, על הגילויים, החיים והתובנות של שלושה מדענים ישראלים צעירים, פורצי דרך במדע העולמי. טרום-בכורה לסרט "בלושי" על חייו הקצרים והסוערים של ג'ון בלושי, בכורה לסרט "המעגל" על הקומונה האקולוגית הראשונה באסטוניה והיצרים שמאיימים על קיומה, בכורה לסרט "פרעצל מקסיקני" מסע ארכיוני מהפנט בין אמיתות ושקרים ובכורה לסרט "קית' הרינג: אמן רחוב", פורטרט עשיר אשר כולל ראיונות שטרם נשמעו.

את הפסטיבל יפתח הסרט "ריימונד אל בידאוויה" (הוט 8) שיצרה יעל אבקסיס על אמה ריימונד אבקסיס, וילווה בשיחה עם הבמאית. ינעל את הפסטיבל הסרט "אהבה זאת לא היתה" (yes דוקו) זוכה הפרס הגדול בדוקאביב 2020. כמו כן יוקרנו בפסטיבל מיטב הסרטים הדוקומנטריים הישראלים והבינלאומיים של השנה, יתקיימו מפגשים ושיחות עם יוצרי הסרטים, ותוכנית מיוחדת של סרטים לכל המשפחה.

ריימונד אל בידאוויה | צילום: Lillia Sellami
ריימונד אל בידאוויה | צילום: Lillia Sellami

בתכנית מחול מיוחדת יוקרנו "קנינגהאם" על הכוריאוגרף המהפכני מרס קנינגהאם, " אם היתה זו אהבה" על יצירת המחול התובענית CROWD של הכוריאוגרפית הצרפתייה ג'יזל ויאן והסרטים הקצרים "בדילוגים קלים" על תרצה הודס, הכוהנת הגדולה של המחול הישראלי העממי ו"גורית קדמן" סרטה הקצר של נילי טל מ-1980, על חלוצת שימור ריקודי עדות בישראל וזוכת פרס ישראל.

במהלך הפסטיבל יוקרנו סרטים של יוצרים מקומיים מהגליל: ארכיון "כנפיים" – סרטים שנוצרו בשמונה השנים האחרונות בסדנת הקולנוע של המרכז לאמנויות ע"ש אפטר ברר ובהנחיית היוצרים יעל קיפר ורונן זרצקי ייפתח לצפייה לימי הפסטיבל, יכלול כ-46 סרטים ללא תשלום, ויאפשר הצצה לסיפורים הייחודיים של מעלות תרשיחא והגליל המערבי. לצד הארכיון יוצג בבכורה עולמית הסרט "אני מרגיש שאנחנו דומים" שנוצר בסדנת הנוער של דוקאביב השנה, בהנחיית היוצרים טל ברדה ושאדי חביב אללה ובתמיכת קרן וייל-בלוך.

גם השנה הפסטיבל ממשיך את שיתוף הפעולה הפורה עם מרכז אמנויות ע"ש אפטר-ברר במעלות תרשיחא. במהלך ימי הפסטיבל הקהל מוזמן להיכנס לאתר דוקאביב לסיור וירטואלי בתערוכה "ללא כותרת" –  מפגש בין עבודותיו של משה גרשוני (2017-1936) לאלו של רחל רבינוביץ (נ' 1956) באצירת נעמה חייקין, ולחוות מקרוב את יצירות האמנות המוצגות בגלריה, גם מהבית.

במהלך הפסטיבל יתקיים יום עיון לסטודנטים לקולנוע בו יוקרן הסרט "שלושה יוסי" ויוצריו יעל קיפר ורונן זרצקי יערכו כיתת אמן על היחסים בין יוצרים לגיבורי הסרטים בקולנוע הדוקומנטרי. גם השנה יצפו בסרטים דוקומנטריים אלפי תלמידים ממעלות תרשיחא בהקרנות מיוחדות שייערכו על ידי הפסטיבל.

גרטה | צילום: DOGWOOF
גרטה | צילום: DOGWOOF

בין האירועים הנבחרים בפסטיבל:

  • סרט הפתיחה של הפסטיבל, "ריימונד אל בידאוויה" שילווה בשיחה עם היוצרת יעל אבקסיס
  • סרט הנעילה של הפסטיבל "אהבה זאת לא היתה", זוכה פסטיבל דוקאביב, שילווה בשיחה עם היוצרים
  • הקרנת בכורה לסרט לכל המשפחה "אני, גרטה" על גרטה טונברי, הנערה השוודית שהפכה לאייקון המחאה הירוקה
  • עוד בתוכנית לכל המשפחה, הקרנת בכורה לשני סרטים קצרים על ילדים מהעולם מסדרת "ילדי דרך המשי".
  • הקרנת בכורה לשלושת פרקי הסדרה "ישראלים שמשנים את העולם" באדיבות yes דוקו, על הגילויים, החיים והתובנות של שלושה מדענים ישראלים צעירים, פורצי דרך במדע העולמי.
  • טרום בכורה לסרט "בלושי" על חייו הקצרים והסוערים של ג'ון בלושי
  • בכורה לסרט "המעגל" על הקומונה האקולוגית הראשונה באסטוניה והיצרים שמאיימים על קיומה
  • בכורה לסרט "קית' הרינג: אמן רחוב"
  • בכורה לסרט "פרעצל מקסיקני".
  • פתיחת ארכיון של פרויקט "כנפיים", המאגד בתוכו סרטים של יוצרים מקומיים ממעלות תרשיחא והסביבה והקרנת בכורה עולמית לסרט "אני מרגיש שאנחנו דומים" שנוצר בסדנת הנוער של דוקאביב
  • פתיחה של תערוכה בגלריה ע"ש אפטר ברר וסיור וירטואלי בתערוכה
  • תוכנית מחול: הקרנה של ארבעה סרטי מחול מהארץ ומהעולם: "קנינגהאם", "אם היתה זו אהבה", "בדילוגים קלים" ו"גורית קדמן"
  • כיתת אמן של היוצרים יעל קיפר ורונן זרצקי
  • הקרנות לתלמידי מעלות תרשיחא של מיטב הסרטים הדוקומנטריים

 

גליה בדור, מנכ”לית דוקאביב: "מזה 12 שנה שפסטיבל דוקאביב פועל בגליל בשותפות עם מעלות תרשיחא. השנה אירועי הפסטיבל יתקיימו אונליין ויתנו במה ליצירה מקומית, ישראלית ובינלאומית. דוקאביב גליל יפתח לראשונה לקהל הרחב את ארכיון כנפיים הכולל 46 סרטים מהשנים האחרונות של יוצרים מקומיים מהאזור. התוכנית העשירה, המסמלת בעינינו את הפסיפס החברתי המורכב והעדין של מעלות תרשיחא והיישובים הסובבים אותה, כוללת בכורות לסרטים העוסקים באנשים שפועלים לשינוי חברתי, אקולוגי ועולמי. השנה, בזכות פלטפורמת האונליין, תינתן חשיפה לפסטיבל המקומי בכל רחבי הארץ. אני שמחה וגאה שהפסטיבל, שהפך לחלק כה משמעותי בנוף התרבותי של הגליל, יכול להמשיך גם בימים אלה ולאפשר לקהל ליהנות ולצרוך קולנוע דוקומנטרי איכותי ומקורי."

ראש עיריית מעלות תרשיחא ארקדי פומרנץ: "אני גאה בכך שגם בתקופה כה מאתגרת, מעלות תרשיחא מארחת פסטיבל כל כך חשוב, אירוע תרבותי ומשמעותי שהפך למסורת של העיר והודות לעידן הדיגיטלי בו אנו חיים, יש בידינו אפשרות ליצור המשכיות לתרבות בארץ. מאחל לכולם צפייה מהנה."

מחירון:

20 ש"ח כרטיס בודד

60 ש"ח מנוי 4 סרטים

95 ש"ח מנוי חופשי חודשי

מחירי הטבה לתושבי מעלות תרשיחא, אשכול גליל מערבי ומנויי היכל התרבות מעלות: 

15 ש"ח כרטיס בודד

45 ש"ח מנוי 4 סרטים

80 ש"ח מנוי חופשי חודשי

לרכישה ולפרטים נוספים באתר דוקאביב: docaviv.co.il

 

הישארו מעודכנים בחדשות נהריה וצפון 1 ובפייסבוק שלנו!

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות