fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

עיר מעורבת היא נכס ולא נטל

עמותת קשת בעכו, שעל מייסדיה אמונים חיים אסולין והח"כ לשעבר זוהיר בהלול, מייצרת שיח רב תרבותי בעיר גם בימי קורונה, לטובת הוספת בסיס חברתי המעצים איכויותיה של עכו ותושביה, כעיר שטוב יותר לגור ולחיות בה.
חיים אסולין עם חבר הכנסת לשעבר זוהיר בהלול במפגש קבוצתי של עמותת קשת
חיים אסולין עם חבר הכנסת לשעבר זוהיר בהלול במפגש קבוצתי של עמותת קשת

משבר הקורונה לא עצר את חברי 'עמותת קשת' בעכו מלהמשיך וליצור שיח תרבותי, פעם בחודש, באמצעות אפליקציית זום.

'עמותת קשת' מקיימת פעילות חברתית ורב תרבותית בין האוכלוסייה הערבית והיהודית על מנת להסיר את החשש והמתח שגרם ליהודים לעזוב את העיר בעבר. חיים אסולין ממקימי העמותה יחד עם ח"כ לשעבר זוהיר בהלול, מספרים איך הכל התחיל, איך מקיימים מפגשים בתקופת הקורונה ומה היעד הבא.

עמותת קשת בעכו הוקמה בדיוק בשנת 2008, יום לאחר יום הכיפורים הקשה ביותר שעבר על עכו, כאשר ב- ynet דווח על "נהג ערבי, שנכנס עם מכוניתו בערב יום כיפור לרחוב בן-שושן בעכו, עורר את זעמם של תושבים יהודים שהחלו ליידות לעברו אבנים. שמועה שנפוצה ולפיה הנהג הערבי נהרג, הוציאה מאות ערבים אל מזרח העיר. עימותים וקטטות שפרצו בין יהודים לערבים הסתיימו בהשחתת כמאה כלי רכב וכ-30 חנויות".

חיים אסולין (72) תושב עכו, שעבד במשרד החינוך כמורה ומנהל בית ספר וב- 22 השנים האחרונות ניהל את אגף החינוך בעירייה ומאז פרישתו לגימלאות מתמסר להובלת עמותת "קשת" ברוח מורשתו של יוסי פיטוסי ז"ל שיזם הקמתה יחד עם זוהיר בהלול, חבר הכנסת לשעבר שגדל והתחנך בעכו, הקימו יחד את 'עמותת קשת', לטובת קידום תדמיתה של עכו כעיר משותפת, תרבותית ועדתית".

אסולין: "בעקבות אירועי יום הכיפורים, המצב רק החמיר, האירוע הפך לטראומטי עבור תושבי העיר משני הצדדים. על הרקע הזה הייתה היוזמה הברוכה של אחד מחבריי הטובים יוסי פיטוסי ז"ל, להקים את העמותה ולפתח אותה".

כך התאספה קבוצה של חברים טובים כולל זוהיר בהלול, שהתחילה לקיים מפגשים בין ערבים ליהודים ולקיים שיח כדי לפתור את הבעיות והמתח ששרר באוויר. המפגש הראשון היה טעון וקשה, הגיעו קבוצת יהודים מול קבוצת ערביים תושבי עכו.

"במפגש עלו כל הנושאים הכי פוליטים. המפגש היה מלא באמוציות משני הצדדים. התכנסנו כדי לשפר את המצב, ביקשנו מהצדדים להשאיר את הפוליטיקה לרגע אחד בצד ושחובתנו היא לעסוק בחיינו המשותפים בעיר. לשמחתי, גילנו מהר מאוד כי יש לנו הרבה במשותף. כולם בסופו של דבר רוצים את הביטחון במרחב הציבורי, מסגרת חינוכית טובה ולחיות באיכות חיים ובשכנות מכבדת. מכאן המשכנו את הפעילות, קיבלנו הנחייה מעמותת "שתיל" שעוסקת בחיים משותפים בעכו ולאורך השנים אנו מקיימים מפגשי ספרות, תיאטרון, אומנות ובעיקר שיח רב תרבותי, שבתות תרבות מגוונים, מפגשי חג מכבדים בחגי ישראל, ובחגי המוסלמים, הנוצרים, הדרוזים והבהאים חוגגים את "חג החגים" טיולים וסיורים ברחבי ישראל."

 

חברי העמותה עם זוהיר בהלול וחיים אסולין | צילום: פרטי
חברי העמותה עם זוהיר בהלול וחיים אסולין | צילום: פרטי

 

איך אתם מצליחים לתפקד בקורונה?

אסולין: "בעקבות משבר הקורונה, חששנו כי ניאלץ לוותר על המפגשים הפרונטליים. המפגש האחרון היה בחג השבועות בביתי, אך מהר מאוד גילינו את ה'זום', קיימנו שיחה משותפת והמפגש היה מדהים. שוחחנו והעברנו חוויות קורונה.

"הדבר הכי משמעותי בעיניי זה שהייתה לנו את האפשרות להכיר. יהודים וערבים שמצאו כל כך הרבה במשותף. במשך השנים נהגנו להתארח בבתים של ערבים ויהודים, הכרנו תרבויות אחרות, סוגי מאכלים ומסורת שונה. המטרה העיקרית שלנו עד היום היא לקדם היכרות, לדעת לכבד ולהוכיר את השונה, לקבל את האחר ולהבין שיש ערך לתרבות של הזולת במיוחד בעיר שאנחנו חיים בה בשכנות."

"לעכו נכסים רבים -חומות, עתיקות, ים, שווקים ואולם הנכס העיקרי הם תושביה מסבירי הפנים אוהבי העיר והבאים בשעריה. "

עמותת "קשת" פותחת שעריה לחברים חדשים המבקשים לתרום לחיזוק הקשרים בין כל תושביה ולצקת תכנים ערכיים לעשיית העמותה בנושא "החיים המשותפים" בעירנו המדהימה ביופיה ובאוצרותיה ונמצאת כיום בתנופת פיתוח מרחיב לב המאפשר לכל תושב להשפיע מטובו , מכישרונו ויכולתו לרווחת הכלל.

 

מפגש בזום בעקבות הקורונה | עמותת קשת
מפגש בזום בעקבות הקורונה | עמותת קשת

 

אילו אירועים מיוחדים יש לכם?

"אחת לשנה אנחנו מקיימים לפני החגים אירוע שנקרא "חג החגים" אירוע של כ- 250-300 אנשים בכל שנה. השנה נקיים משהו מצומצם מאוד, לפני החגים לכ-20 איש בלבד, בהתאם להנחיות משרד הבריאות. נערוך טיול לילי באתרים המקומיים בעכו, בליווי הדרכה וארוחה, יש אפשרות להירשם מראש כי המקומות מוגבלים והסיור בתשלום. השינוי שמתחולל השנה בעכו מדהים, חשוב לנו שיראו את זה".

 

להצטרפות לסיורים וליצירת קשר עם חיים אסולין התקשרו: 052-5507151

 

אהבתם את הכתבה? כתבו לנו בתגובות

והישארו מעודכנים באתר בלינקר ובפייסבוק של צפון 1 גליל מערבי וחדשות נהריה!

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות