fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מחר: פותחים את הלב והכיס למען אקי"ם

הכסף שנאסף משמש את כל סניפי אקי"ם ומהווה את רוב התקציב השנתי לפעילותהעבור אנשים עם מוגבלות שכלית
אק"ים
יו"ר אקי"ם נהריה רותי שיין עם תלמידים מתנדבים מבית הספר נופר (צילום: תמר ברוך)

יום ההתרמה השנתי של אקי"ם ישראל יתקיים ביום שני הקרוב, 17 בחודש. יום ההתרמה יתקיים בחסות משרד החינוך, המאפשר לתלמידי בית הספר לצאת למבצע התרמה מדלת לדלת, ובכל רחבי הארץ ובכל המגזרים. חודש פברואר 2014 הוא חודש לקידום מודעות והתרמה של עמותת אקי"ם ישראל.

עמותת אקי"ם ישראל היא אגודה לקימום אנשים עם מוגבלות שכלית, שהוקמה ב-1951 ופועלת זה 63 שנה למען בעלי המוגבלות. אקי"ם מייצגת כ-34,500 בעלי מוגבלות שכלית ובני משפחותיהם ועוסקת בקידום זכויותיהם מן הלידה ועד הזקנה: בין היתר מספקת העמותה ליווי אישי ותמיכה נפשית, שילוב בקהילה ובחינוך, הפעלת הוסטלים ודירות, ליווי בתעסוקה, בניית פעילויות תרבות, פנאי וספורט. בנוסף, פועלת העמותה לפיתוח חלוצי של מודלים ייחודיים, שחלקם אף עוגנו בחקיקה והפכו לחלק אינטגרלי ממערך השירותים הממסדיים בארץ. העמותה פועלת באמצעות 60 סניפים הפזורים ב-77 ישובים ברחבי הארץ, מקרית שמונה ועד אילת.

אק"ים
יו"ר אקי"ם נהריה רותי שיין עם תלמידים מתנדבים מבית הספר נופר (צילום: תמר ברוך)

יו"ר סניף אקי"ם בנהריה, רותי שיין, סיפרה מעט על פעילות הסניף בעיר: "סניף אקי"ם נהריה מיישם את הקו המנחה של אקי"ם ישראל, המדבר על הכללה ושילוב מקסימאלי של האדם בעל המוגבלות השכלית בקהילה. המועדון שלנו פועל חמישה ימים בשבוע והחניכים שלנו יוצאים באופן קבוע אל מקומות שונים בקהילה: הם מבלים בבריכת הקאנטרי של עברון, בקניון נהריה, בגן הבוטני, שם הם מטפלים בחיות או בחורשת אוסישקין, שם הם עוסקים בספורט אתגרי. "כמו כן, מגיעים אלינו למועדון תלמידים מחטיבות הביניים בעיר, מפעילים את החניכים שלנו או משתתפים איתם בחגיגות, באירועים ובמסיבות. החודש, תלמידים מחטיבת הביניים נופר, יחד עם החניכים שלנו, מכינים משלוחי מנות לפורים. משלוחי המנות מיועדים לגני הילדים ולבתי הספר בעיר. האוכלוסייה, ובעיקר תלמידי בתי הספר, מקבלים את החניכים שלנו במאור פנים ובאהבה".

בנוסף ליום ההתרמה, אקי"ם מזמינה את הציבור לתרום למען שיפור איכות חייהם של אנשים עם מוגבלות שכלית במהלך כל פברואר. כל החודש ניתן לתרום לעמותה באמצעות שליחת SMS עם המילה תרומה למספר 3656. הכסף שנאסף משמש את כל סניפי אקי"ם ומהווה את רוב התקציב השנתי לפעילות עבור אנשים עם מוגבלות שכלית.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות