fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"טעם-את-יופיה" – טעים בטירוף

טובה גבייאו מדהני חולמת להקים מרכז מבקרים גדול לשימור התרבות של יוצאי אתיופיה. בימים טרופים אלה לקחה סיכון ופתחה מסעדה בשם "טעם-את-יופיה" בכרמיאל, בה ניתן ליהנות מקולינריה טבעונית אותנטית
טובה והמנה האתיופית האוטנטית צילום עליזה רוזן הברמן

"טעם-את-יופיה" – טעים בטירוף

החלום הגדול של טובה גבייאו מדהני מכרמיאל הוא להקים מפעל לייצור מזון על טהרת המטבח האתיופי לצד שימור התרבות של יוצאי אתיופיה, אז היא התחילה עם מסעדה בה ניתן ליהנות מקולינריה אותנטית, טבעונית, אתיופית, אותה פתחה בימים אלה – מסעדת "טעם-את-יופיה" ממוקמת במרכז העירה (המרכז הישן), סמוך לכניסה הדרומית לקניון כיכר העיר.

גבייאו מדהני עובדת שכירה כמגשרת חינוכית במשרה חלקית, ובתור עצמאית היא מרצה על התרבות האתיופית ומנחת קבוצות לילדים ונוער בסיכון.

היא יזמת ויוצרת בנשמתה והספיקה, לצד עבודותיה, להוציא לאור שני ספרי ילדים "הצמות של למלם" ו"שמלת החג של טרויה".

היא אמא לשלושה ילדים, הגיעה לארץ בגיל 15.5 דרך סודן, הישר לכרמיאל.

טובה בפתח המסעדה צילום עליזה רוזן הברמן

דרוש אומץ רב לפתוח מסעדה בימים טרופים אלה.

"נכון. לא פשוט וצריך תעוזה לפתוח עסק בתקופה כזאת. יחד עם זה, זו יכולה להיות גם הזדמנות מצוינת. כבר לפני שלוש שנים חשבתי לפתוח מסעדה אך הרעיון לא יצא לפועל מכיוון שלא מצאתי מקום מתאים וגם לא תקציב. כשסוף סוף מצאתי מקום, שאוכל להגשים בו את החלום, ראיתי בכך הזדמנות, לא יכולתי לוותר למרות הסיכון בתקופת הקורונה".

אילו מאכלים את מגישה?

"הרבה תבשילים של ירקות וקטניות, עדשים, אפונה, חומוס, גזר, כרוב, סלק והכל מוגש על מצע של אינג'רה. זה אוכל אופייני לאתיופיה, שם לא נהוג לאכול הרבה בשר, זה לא חלק מתרבות האוכל. הסיבה העיקרית כנראה נובעת מהעובדה שלא כל כך מתאפשר מבחינה כלכלית לרוב האוכלוסייה להרשות לעצמה".

מה בעניין של קינוחים ומתוקים?

"באתיופיה לא נהוג לאכול קינוח מתוק בסוף הארוחה, נהוג בעיקר לשתות קפה. עכשיו אני מנסה להכין עוגות מקמח טף ומתוקים אחרים, אני נמצאת בעיצומן של הניסיונות עד שאגיע למתכון המושלם".

מאחר וכעת מצוי ענף המסעדנות בליבו של ויכוח הקורונה, במידה והיא לא תוכל להגיש אוכל במקום, היא נערכת לאפיית לחמים, עוגות ולחמניות מקמח טף אשר יימכרו בהתאם להנחיות התו הסגול וכפי שיוחלט בימים הקרובים.

לפי שעה המסעדה פתוחה ובתוכה ניתן לשבת במרחק ורק על פי ההנחיות, בנוסף, המקום ערוך להגיש אוכל בישיבה מחוץ למסעדה, וכמובן ניתן לקחת הביתה.

מה את מתכננת לנו בהמשך?

"החלום הגדול שלי הוא להיות יצרנית מזון האתיופי בארץ עם מרכז מבקרים  בדגש על התרבות האתיופית. יש לנו תרבות עשירה מאוד. בינתיים, במסעדה ייהנו האורחים לא רק מהאוכל הבריא, אלא משילוב של הרצאות ופעילויות תרבותיות".

טעם את-יופיה פתוח בימים ראשון  עד חמישי משעה 11.00 עד 20.00  – יום שישי מ-08.30 עד 13.30.

 

הישארו מעודכנים באתר בלינקר ובפייסבוק של צפון 1 גליל מערבי וחדשות נהריה!

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות