fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

המלצות קריאה יוני 2022: ספרים חדשים ומומלצים שכדאי להוסיף לרשימה שלכם

אם אתם מחפשים ספרים מומלצים, תשמחו לדעת שריכזנו עבורכם רשימה איכותית של ספרים שאסור לכם להחמיץ! חובבי ספרים? הרשימה מתעדכנת מידי חודש, הישארו מעודכנים.
סוס שחור | מאת: גרג הורביץ

האיש משומקום במשימה חדשה

"סוס שחור" מאת גרג הורביץ הוא מותחן מסחרר ויוצא דופן, השביעי בסדרת "פרויקט איקס". אוואן סמוק הוא "האיש משומקום", דמות מסתורית המגישה את עזרתה רק לנואשים היותר. לאחר שאוואן שרד את המתקפה על חייו ובסיס הבית שלו נהרס עד היסוד, הוא לא מעוניין לקחת על עצמו משימה חדשה, מתכנן לשקם את הריסות חייו ולחזק את מערכת היחסים שלו עם שכנתו לבניין מיה הול. אך אז מגיעה שיחה חדשה מאראגון אוריאה, בוס של קרטל סמים בדרום טקסס. אראגון הוא אדם מורכב שעושה מעשים רעים למען מטרות טובות, ואוואן עומד בפני החלטה מוסרית לא פשוטה – האם להגיש לו עזרה? בתו בת השמונה עשרה של אראגון נחטפת על ידי קרטל סמים מתחרה, הידוע באכזריותו הרבה. היא מועברת למתחם מבוצר במקסיקו ונדמה שגורלה נחרץ. אוואן נסחף אל מערבולת חדשה של אלימות וסכנות – והפעם הוא מוצא עצמו לכוד בין שני קרטלי סמים בדרום טקסס המנהלים ביניהם קרב אכזרי לחיים ולמוות. הוא מוצא עצמו מול משימה מסוכנת במיוחד, כשעליו לחדור אל המבצר ולהתמודד עם ראש הקרטל הידוע בכינויו "האיש האפל" ועם עשרות החיילים שלו. (מאנגלית: דפנה לוי, הוצאת דני ספרים, 512 עמ')

סוס שחור | מאת: גרג הורביץ

הדינמיקה המורכבת והנפלאה שבין בני אדם

על ציר הרכבת הקלה בירושלים מתרחש הרומן "רכבתקלה" שכתבה ד"ר איריס ברקן. זהו ספר מרתק ורגיש המצייר מסע חיים של אישה אחת וזוג הורים שנמשך על פני דורות, כשהעיר הקסומה והסבוכה משמשת תפאורה לכתיבה עשירה וקולחת, היורדת אל תהומות הנפש, ומייצרת דמויות שלמות, עגולות ועמוקות. הסיפור נע בין שמחה לצער מהלך בין רגעים של חושך לכאלו של אור ונוגע בכאב האנושי העמוק הקיים בכולנו. ביו המילים, שזורה אהבה גדולה לירושלים של פעם וגם לזו של היום, לסיפורים הקטנים, למקומות המיוחדים ולמגוון האנושי המתהלך בה. על ציר הרכבת הקלה, בין רחובותיה וסמטאותיה של העיר, לבין רסיסי תמונות מן העיר ההיא, האחרת, זו הנמצאת באירופה הרחוקה, נפרסת בפני הקורא הדינמיקה המורכבת והנפלאה שבין בני אדם. בין שתי הערים, בין הווה לעבר, בין אובדן לגילוי, מתגלה לאיטה מערכת היחסים רבת השכבות שבין הורים לילדתם, כשבבסיסה מונח צל גדול מן העבר, לצד חיפוש מענה לשאלות ללא תשובות, ורצון בהשלמה ואהבה. הספר פורט אט-אט מאבק בין חושך לאור, בין קיום לחדלון, ובעיקר את הכאב, השמחה, והמורכבות שבגילוי העצמי, כשכל אלו מתקיימים במרחב המקודש שבין עולם החיים והמתים. (הוצאת ספרי ניב, 217 עמודים)

רכבתקלה | מאת: איריס ברקן

אגדה או מציאות?

לא במקרה בחרה טליה אלעזר לכנס את שבעת הסיפורים המקסימים והמרגשים שכתבה בספר הנושא את השם ״אגדה או מציאות״. לכאורה נראה שכל אחד מסיפוריה מתרחש בעולם שונה בתכלית מזה של האחרים. אלא שהשתלשלות האירועים בחייהם של הגיבורים, בין אם נולדו באירן, בישראל או בארצות הברית, מוכיחה פעם נוספת שרגשותיהם ורחשי ליבם של בני האדם אינם מכירים בגבולות ובחוקים ושיש בכוחם להפוך דמיון למציאות. אהבה, קנאה, נאמנות ובגידה מתערבלות בסיפוריה של טליה ופורשות בפני הקוראים את היריעה הצבעונית הרחבה עליה נרקמים החיים. הסיפור "אגדה או מציאות" הוא סיפור אהבה בלתי אפשרי; הסיפור "הפתעה" הוא סיפור קצר ומשעשע; הסיפור "התיק" הוא סיפור על בחורה מאומצת שלא יכולה לסלוח לאימא שלה; הסיפור "המשאלה" עוסק בהתמודדות עם בעיות פוריות; הסיפור "המגילה" הוא סיפור על אדם שצריך להגיע לאיראן ולהביא משם מגילה בדרך לא דרך; הסיפור "שבועת היפוקרטס" הוא סיפור על אדם שהולך ללמוד רפואה; הסיפור "שיחה באוטובוס" עוסק ברכילות בהתערבותם של כל הנוסעים. טליה היא עיוורת מלידה, נשואה לגבר רואה ומרבה להרצות בנושא. (הוצאת חותם, 230 עמודים. טליה 054-4464959)

אגדה או מציאות | מאת: טליה אלעזר

הבטחות לא תמיד מתקיימות

"נראה לאחרונה", ספר הביכורים של דולי אלדרטון, הוא יצירה מצחיקה ונוגעת ללב. שנות העשרים לחייה של נינה היו מלאות הבטחה: חברים טובים, התחלה של קריירה מצליחה, בן זוג אוהב והורים שהיא מעריצה. שנות השלושים, לעומת זאת, לא ממש מקיימות. הקריירה שלה עדיין משגשגת, אבל בן הזוג הפך לאקס, חברותיה נוטשות אותה לטובת מגורים בפרוורים, והוריה מזדקנים בקצב מבהיל. היא מבינה שכל מה שחשוב לה הולך ונעלם, והיא לא רוצה להישאר לבד. אחרי שנתיים של רווקות, נינה מרגישה בשלה לצאת שוב ולחפש אהבה. אבל עולם הדייטים השתנה לבלי הכר מאז הפעם האחרונה שחיפשה בן זוג. במקום לצאת לפאבים ולשאול חברים אם הם מכירים מישהו, נינה נרשמת לאפליקציית היכרויות. בהתחלה היא מוקסמת מהשפע המסחרר של הגברים, אבל עד מהרה מתברר לה שלא רק היא השתנתה בעשור שחלף, אלא גם הגברים. נראה שהם מדברים בשפה אחרת משלה, ונינה לומדת על בשרה את הכללים של העולם החדש והאכזר הזה. ואז מגיע מקס, והדייט הראשון שלהם כל כך מושלם, עד שבסופו הוא מבטיח לה שיום יבוא והם יתחתנו. אבל הבטחות, כמו שנינה למדה, לא תמיד מתקיימות. (מאנגלית: מיה אשל, הוצאת כתר, 358 עמודים)

נראה לאחרונה | מאת: דולי אלדרטון

רצח לפי הספר

"רצח לפי הספר" מאת אנתוני הורוביץ הוא ספר שנון, מותח ומפתיע שמעניק כבוד למסורת הספרות הבלשית הבריטית. כשסוזן ריילנד, עורכת בהוצאת ספרים לונדונית, מקבלת את כתב היד החדש בסדרת הספרים המצליחה על הבלש אטיקוס פונד, היא כבר יודעת למה לצפות: כפר אנגלי מנומנם, דשאים מוריקים, אנשים שמסתירים סודות זה מזה, תעלומת רצח בלתי מפוענחת ובלש עם עוזר נאמן שמגיע מלונדון כדי לנסות לפתור אותה. סוזן מקדישה את סוף השבוע לקריאה ומתוודעת לכפר הבדיוני, ששלוות תושביו מופרת בעקבות רצח של סוכנת בית. היא מעלה השערות משלה לגבי זהות הרוצח: הגנן, המכונאי, הכומר ואולי דווקא אחד מבני המשפחה. אבל כשסוזן מסיימת לקרוא היא מבינה שמוות מסתורי שהתרחש במציאות נכרך בעלילת הספר ובהוצאתו לאור. היא יוצאת למסע בילוש משלה ומתמקדת בחייו של הסופר אֶלֶן קונְוֵויי: ילדותו הקשה בפנימייה, הפיכתו ממורה מתוסכל לסופר מצליח, עזיבתו את אשתו לטובת בן זוג צעיר ממנו. אך המסתורין הולך וגובר וסוזן תוהה – האם ייתכן שזהו הפשע הראשון בעולם שנדרשת עורכת ספרים כדי לפענחו? (מאנגלית: גיא הרלינג, הוצאת כתר, 435 עמודים)

רצח לפי הספר | מאת: אנתוני הורביץ

365 יום מסביב למילה

הספר "שִׁירְלְיוֹם – 365 יום מסביב למילה" שכתבה ואיירה ד"ר נורית צדרבוים הוא יומן מסע בן שנה שלמה בו אוסף של שירים על פי הסדר והימים בהם התפרסמו על ידי הכותבת בפייסבוק. השירים עוסקים בחיים, ביום יום, באמנות, באדם, בנורית המשוררת, ביחסים בין אנשים, במאורעות, בחיי הנפש הפנימיים, בפרשנות של מציאויות שונות, בנשיות, בהתבגרות, במשפחה, בחברות, בעָם ובאמונה. השירים והמקצבים שלהם מהדהדים לפי קצב החיים – פעם מואץ פעם מואט. הספר ערוך כמו יומן, השערים שלו הם חודשי השנה. בתוך הספר בימים שבהם לא התפרסם שיר מופיעים רישומים. הרישומים שציירה ביומנים ישנים ובספר סקיצות במהלך ימי ההסגר בעקבות מגפת הקורונה גם הם סוג של יומן. הספר מגיש תמונת חיים, החיים כאמנות, אמנות של החיים ומתוכם, וברוח 'שיר שהלוויים היו שרים בבית המקדש' יש לכם אפשרות לפתוח כל יום בשיר, להתעמק בו ולראותו לא רק כחותם אישי של המשוררת, אלא למצוא בו ביטוי ואמירה אישית – כל אחד בעולמו שלו. מתאים כמתנה אישית שיש בה אמנות המילה, אמנות הצורה ואמנות החיים – אמנות בחיים. מקום בו כל אחד יכול למצוא בו  פינה שמספרת עליו. (הוצאה משותפת נוריתארט וספרי ניב, 365 עמודים)

שירליום | מאת: נורית צדרבוים

תקראו ספרים

"חנות הספרים האחרונה בלונדון" מאת מדלן מרטין הוא רומן היסטורי שובה לב. גרייס בנט חלמה תמיד לעזוב את כפר הולדתה ולעבור לגור בלונדון, והנה סוף סוף חלומה מתגשם. אולם החיים בעיר הגדולה ערב מלחמת העולם השנייה קשים משחשבה. ניסיונותיה למצוא עבודה כמוכרת בחנות כולבו גדולה כושלים, וגרייס – שמעולם לא אהבה במיוחד לקרוא – נאלצת להתחיל לעבוד בפרימרוז היל, חנות ספרים קטנה ומאובקת, לצידו של הבעלים, גבר שתקן וזועף שמתעקש שאינו זקוק לה כלל. גרייס לא מוותרת, מפשילה שרוולים ומתחילה להשליט סדר בחנות ולחשוף את האוצרות החבויים בה, ואט אט קסמם של הספרים – ושל לקוח אחד נאה – כובשים את ליבה. היא מתאהבת בקריאה ולומדת ללכת לאיבוד בעולמות הרבים הטמונים בין מדפיה של החנות. כשהמלחמה פורצת, החיים בלונדון נעשים קשים עוד יותר. לצד העוני והמחסור תושבי העיר נאלצים להתמודד עם הבליץ, ההפצצות הליליות של חיל האוויר הגרמני על בירת אנגליה. מתקפה קטלנית אחת מותירה את רוב חנויות הספרים בלונדון בחורבות, אך באורח נס פרימרוז היל שורדת את ההפצצה והופכת למעין מפלט עבור אנשי הקהילה, שמתכנסים לשמוע את גרייס קוראת באוזניהם ספרים. (מאנגלית: דורית בריל-פולק, הוצאת מודן, 303 עמודים)

חנות הספרים האחרונה בלונדון | מאת: מדלן מרטין

זיכרונות מאייר בי אנד בי

"הכול כלול" מאת אביחי (אבי) שמידט הוא קובץ מקסים ומרתק של שמונים ואחד סיפורים קצרים שמבוססים על מקרים בהם השכיר הסופר דירות נופש לתיירים או מתוך חוויות מלינה במקומות שונים ומשונים. בספר אוצר בלום של סיפורים שעשויים לעניין, לשעשע, לסקרן, לרתק, להדהים ולעיתים גם להעציב. "מים חמים": שמונה אורחים שהגיעו מאיי פיג'י הודיעו שבכל תקופת שהותם בדירה שלי לא היו להם מים חמים. לַמה? כי הם לא הדליקו את הבוילר. ולַמה? כי לא ידעו שצריך. "אז איך התרחצתם?" נשאלו. "חיממנו מים בקומקום החשמלי", השיבו.  "ומדוע לא הודעתם לי בכל התקופה הזאת?", שאלתי בתימהון. "לא רצינו להפריע לך", ענו. זה מה שנקרא  הבדלי תרבויות; "רעיון לסטארט אפ": בעיר נידחת בסין בחדר השירותים במלון מפואר היו רק כמה פיסות נייר טואלט. היה גם פעמון שנועד להזעיק את מי שצריך כשנגמר הנייר. ברגע בו צלצלתי, צלצל פעמון דלת הכניסה לחדר. כשפתחתי, עמד שם עובד מלון בתלבושת מסורתית צבעונית שהושיט לי באדיבות עוד כמה פיסות נייר טואלט בודדות. הבחנתי בכך שלאורך המסדרון עמדו כמה עובדים נוספים מזומנים לכל קריאה. חשבתי שזה יכול להיות רעיון לסטארט אפ. (הוצאת אוריון, 306 עמודים)

הכל כלול | מאת: אביחי שמידט

שירים וסיפורים

"מתנה לחג – שירים וסיפורים מפתיעים" מאת אבשלום שיינפלד הוא ספר מתנה נפלא, ספר המכנס בתוכו מגוון של שירים וסיפורים קצרים, מרתקים, מצחיקים, כואבים ומשעשעים משגרת יומו של היוצר. אלה עוסקים באהבה, בגעגועים, בתשוקות ובחלומות. הם מתובלים, רובם ככולם, בהומור רב ובחלקם נוגעים גם בנושאי הגות ופליאה. השירים ממוקדים וקצרים כאשר נקודת המבט בהם היא ריאליסטית, אך יחד עם זאת, מלאה באופטימיות ובשמחת חיים שובת-לב. הקורונה, הרקטות, העורב והנאשם, לצד רעשי הסביבה, הם גיבורי השעה והתקופה המוצגים כאן בסדרה של סיפורים מרהיבים ומשעשעים החושפת לפני הקורא תמונת חיים ססגונית תוססת ומהנה. (הוצאת ספרי ניב, 113 עמודים)

מתנה לחג | מאת: אבשלום שיינפלד

גדולתה של האהבה

"ארבע הרוחות" מאת כריסטין האנה הוא רומן מרגש ונפלא, מתוכו מתגלות גדולתה של האהבה ועוצמות הרוח האנושית, העומדות בפני קשיים בלתי נתפסים. כאשר אלזה מרטינלי מתחתנת, היא עוברת לגור עם משפחת בעלה בחוות החיטה שלהם בטקסס. אלא שלאחר שנים של שגשוג מגיעות סופות אבק ובצורת שהופכות את החיים בחווה למאבק הישרדות. יחד עם השפל הכלכלי הגדול ועם משבר בחיי נישואיה, חייה של אלזה עוברים טלטלה. היא מחליטה לצאת עם שני ילדיה לדרך חדשה, ובדרך לא דרך הם מגיעים לקליפורניה. אך שם, בניגוד לחלומות ולציפיות, אין עבודה, והמקומיים מתייחסים לתושבים החדשים כאל נוכלים. אלזה מתפרנסת בקושי מעבודות מזדמנות, ומתעקשת שילדיה ימשיכו ללמוד. היחס המחפיר של בעלי החוות לפועלים הפשוטים מקומם אותה, ובעידוד בתה המתבגרת והמרדנית היא משתלבת במאבק למען זכויות העובדים. אלזה נאבקת לשרוד כאם יחידנית, למצוא את קולה ואת כוחותיה, גם כאשר הדבר נראה בלתי אפשרי. זהו לא רק סיפורם של אלזה ובני משפחתה, אלא גם סיפורה של התקווה לחיים טובים יותר. (מאנגלית: אינגה מיכאלי, הוצאת מודן, 512 עמודים)

ארבע הרוחות | מאת: כריסטין האנה

מאת זהר נוי www.readbooks.co.il

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות