fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

אי אפשר לעצור אומנות

בעמותת זמן גליל מערבי מתחילים לחזור לשגרה, ואין דרך טובה יותר לעשות זאת מאשר עם חגיגת האומנות יולי-ארט, שתתקיים זו השנה השלישית
יולי ארט | צילום גולן סוויסה
יולי ארט | צילום גולן סוויסה

יולי-ארט – חודש יולי בגליל במערבי

לא פחות משלוש תערוכות יפתחו לציבור במהלך החודש, כולן בכניסה ללא תשלום – בגלרית "המרחב" בעכו העתיקה, תפתח מחדש התערוכה "ארמון הבדולח", המשלבת יצירות של חמישה אמנים מרחבי הגליל העשויות מחומרים שונים: זכוכית, ברזל, מוזאיקה, קרמיקה ועיצוב בחומרים ממוחזרים. כל אחת ואחד מהאמנים יציג את האינטרפרטציה שלו לאגדות ומיתוסים.

תערוכת ארמון הבדולח | צילום אנטולי מיכאלו
תערוכת ארמון הבדולח | צילום אנטולי מיכאלו

 

ב-art 192 בעכו העתיקה תפתח התערוכה "ביוגרפיה מהבטן" של האמנית עדנה פיורקו. זוהי תערוכה אישית ומרגשת של דמויות קרמיקה המגלות עושר פנימי רב, דמיון ותעוזה. תערוכה זו מייצגת את סיפור החיים וההחלמה האישי של האמנית על רצף הזמן.

וביקב יפתחאל באלון הגליל תפתח תערוכת הציורים "בראשית בין שחור ללבן" בה מציגה האמנית רב התחומית ליאורה קוריס ציורים גדולי מימדים בטכניקת שמן אקריליק וגרפיטי ועבודת וידיאו ארט.

ביום שבת, 18.7, בין השעות 10:00-18:00, תתקיים שבת גלריות, בה אמני האזור יפתחו את הבתים, הסטודיו והגלריות שלהם לביקורים, ללא תשלום. בגלריות השונות, יתקיימו מפגשי אמן, הדגמות, סיורים מודרכים ועוד.

עוד במהלך יולי-ארט, יתקיימו 3 מפגשים אינטימיים עם תיאטרון זיקית, לקבוצות קטנות של עד 30 איש. מפגשים בני כשעה, המאפשרים הצצה אל עולמן של 3 אמניות מצוות 'זיקית', כל אחת מאסטרית בתחומה: ריקוד, פנטומימה ומחול פלמנקו – טרילוגיה מרתקת.

חרש הברזל יובל תלם, יארח ב-10.7 בסטודיו במתת את אבי חרשי הברזל בישראל – אורי חופי, ליום לימוד והדגמה של "תרבות הניפוח", וב-18.7 יתקיים בסטודיו המופע "ביירות, בודפשט, תל אביב" – מסע מוזיקלי משפחתי חובק עולם, בו הצמד שוקי ודורית (גן נעול) מארח את בתם, הזמרת תמר שאוקי.

ב-22-23.7 יתקיימו סדנאות של הדפס בוטני בנייר ובבד, בסטודיו חסי נווה בבוסתן הגליל, בהן מקיימים הכרות עם עולם הצומח ואיך אפשר לשמר את חותם הטבע על מצע כמו נייר או בד, ובכל יום שלישי במהלך החודש, האומנית כוכאב קאדי, מחורפיש, אישה דרוזית דתיה מסורתית, בעלת ניסיון של כ-35 שנים באומנות של עבודות יד מסורתיות תקיים קורס ליצירת תמונות מחוטי ניילון בטכניקה מסורתית, בבניין עמותת "רוקמות התחרה" בחורפיש.

סטודיו ג'רה | צילום: Ritvo Photography
סטודיו ג'רה | צילום: Ritvo Photography

 

חודש יולי-ארט הוא גם הזדמנות טובה להכיר את אזור הגליל המערבי, ומורי הדרך מהאזור יקיימו מגוון של סיורים מרתקים. כרמית ארבל תלווה ל"קונצרטיול מהאגדות" טיול לכל המשפחה ביער קסום, ול"ערב של טבע, מוזיקה, ויצירה נשית" – סיור ערב נשי. שני הסיורים בליווי חלילנית מוכשרת. אמנון גופר יקח ל"קונצרטיול" בסמטאות פקיעין, כולל אירוח בכנסיית סנט ג'ורג' למפגש עם הזמרת אלה מדינה ולשירת אקאפלה ייחודית. יחד עם יותם דהאן יצאו לסיור "על אומנות, יצירה ותרבות מקומית" בכפר יאסיף. עמרי אבידן ילווה לסיור בעכו בדגש על אמנים ובעלי מלאכה. שלי-אן פלג תוציא שני סיורים בעכו, אחד הוא סיור ערב בניחוח צרפתי, בעקבות נפוליאון, והשני מסע בין תקרות מצוירות סמויות בארמונות הנסתרים של עכו. איילת בר מאיר תיקח לסיור ערב של אומנות בשם "אבן נייר ומכחול" ונעמן מזור יוביל את המטיילים לפנינות טבע מדהימות בלב השאון העירוני הצפוני, בסיור לכל המשפחה.

וכמובן שאי אפשר בלי לשלב גם קצת אוכל לצד האומנות. במסעדת לה פמפה במצפה הילה יחגגו יום הולדת 6, עם מיצג תיאטרון במופע אינטימי מול השקיעה של האמן רן מורנו, לצד תפריט בשרים עשיר, הישר מהמעשנת. במסעדת פלוקה בעכו יקיימו ערב של סיפורים עכואיים עם מורה הדרך עבדו מטה, לצד ארוחה עם כל הטוב מהים, ובמחלבת שירת רועים בקיבוץ לוטם, ייערך מפגש עם אמנית הפסיפס והעץ אורלי שוורץ, יחד עם גבינות העזים האיכותיות של המחלבה.

 

"יולי-ארט" חודש יולי בעמותת זמן גליל מערבי

לפרטים  https://www.westgalil.org.il/

 

 

אהבתם את הכתבה? כתבו לנו בתגובות

הישארו מעודכנים באתר בלינקר ובפייסבוק של צפון 1 גליל מערבי ובחדשות נהריה

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות