fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

ערב יום השואה 2019: שישה דיוקנאות של ניצולי שואה מנהריה נבחרו להציג במוזיאון תל אביב

הצילומים שצולמו על ידי צלמים מקומיים במסגרת מיזם ה"אוטוגרפרס" נבחרו לתערוכה השנתית של מיזם התיעוד שהופק על ידי עמותת "להשאיר חותם", במוזיאון תל אביב לאמנות.
הצלמים איריס גליסמן, קרן אור רוזנבאום ויוחנן קישון מנהריה מציגים במוזיאון תל אביב. צילום: באדיבות ה "אוטוגרפרס"

הצילומים שצולמו על ידי צלמים מקומיים במסגרת מיזם ה"אוטוגרפרס" נבחרו לתערוכה השנתית של מיזם התיעוד שהופק על ידי עמותת "להשאיר חותם", במוזיאון תל אביב לאמנות. 

דיוקנו של ניצול השואה יעקב טרוסמן ( 87) מנהריה, שצולם על ידי הצלמת אלינור רותם, נבחר לשמש כתמונת הפנים של תערוכת "האוטוגרפרס" בנהריה ואחד משישה צילומי דיוקן של ניצולי שואה תושבי נהריה, שהוצגו בתערוכה השנתית של מיזם התיעוד במוזיאון תל אביב לאמנות. רותם, תושבת נהריה, צילמה את טרוסמן בחוף הים "גלי גליל", אותו הוא פוקד מדי יום מאז 1996.

רותם: "אני נכדה לרוברט בן חור ז"ל שנפטר השנה. סבי היה בנו של לוחם פרטיזן צרפתי שנתפס ונרצח ע"י הנאצים ב- 1944. הוא היה ציוני ופטריוט ששימר במשך כל חייו את המסורת היהודית בביתו שבצרפת ופעל רבות למען הקהילה היהודית באזור מגוריו. הוא הרבה לדבר על אבא שלו והיה גאה בכל תוצרת יהודית וישראלית שנעשתה ע"י ילדיו ונכדיו בארץ ישראל.  כיוצרת, ההזדמנות שניתנה לי לתעד את יעקב ולהביא את סיפורו לחיים, היא זכות גדולה שאני מחויבת לה בראש ובראשונה בשביל סבא ולאחר מכן כיהודייה, כישראלית וכיוצרת".

'האוטוגרפרס' (The Autographers) הוא מיזם חברתי המחבר בין אמנים מקומיים לבין עדים למאורעות היסטוריים ומנגיש את סיפורם דרך צילום, ציור וטקסט.

דיוקנו של טרוסמן מוצג בימים אלה בתערוכה של האוטוגרפרס בבית ליברמן בנהריה אשר סוקרת מגוון אירועים היסטוריים דרך עדים מקומיים: חלוצים בוני הארץ וראשוני העיר נהריה, פעילה במחתרת במרוקו, לוחם פלמ"ח, איש ציבור לשעבר עולה בלתי לגלי מאירן שהפך בעצמו לקולט עלייה וגיבורי סיפורים מרגשים אחרים, כולם תושבי העיר, חלק מהמארג האנושי המופלא של תושבי העיר.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות