fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

שכחו אותם בבית

ניצול שואה בעכו
ניצול שואה בעכו

לא קלים הם החיים של הקשישים המתגוררים בבית 55+ בעכו. תחנת האוטובוס הקרובה נמצאת במרחק של רבע שעה הליכה, וההגעה למרכז חלוקת המזון היא משימה בלתי אפשרית, במיוחד למתניידים בהליכונים. את האורות בהוסטל מכבים ב-22:00 וחיי חברה כמעט שאין. 

מחר ב"צפון -1" 

דיור מוזל בגיל מבוגר אמור לסייע ולהקל על האנשים המתגוררים בו, אך למרבה הצער, לא תמיד זה המצב. דיירים בבית 55+ ברחוב אח"י אילת בעכו, שלמרות מגוריהם בדיור מסובסד, עדיין מתקשים לממן את כלל הוצאותיהם, הכוללות תרופות, מזון ושכר דירה, ולהמשיך להתקיים בכבוד. הקשישים מתקיימים מקצבת זקנה והשלמת הכנסה מהביטוח הלאומי.

שער צפון-1 6.6.14מעטים מהם, ניצולי שואה, מקבלים גם רנטה מגרמניה (מרבית הדיירים בהוסטל אינם דוברי עברית, שעלו מארצות אירופה וחבר המדינות). כך, למרות שהם משלמים מחיר נמוך על המגורים (שמונה אחוזים מהכנסתם החודשית) עליהם לממן תרופות, אוכל ונסיעות לכל מקום, בדרך כלל במוניות ספיישל, שכן תחנת האוטובוס הקרובה ביותר נמצאת במרחק של רבע שעה הליכה, דבר בעייתי עבור מרבית הדיירים, שסובלים מקשיים פיזיים וחלקם מתניידים בעזרת הליכונים. לחלקם יש משפחה בעיר או מחוצה לה, אך לרובם אין משפחה בארץ ומלבד מטפלת מהביטוח הלאומי, לה הם זכאים תשע שעות בשבוע, הם עריריים לגמרי ותלויים במטפלת או בחסדי אנשים זרים.

הכתבה המלאה מחר ב"צפון-1"

ניצול שואה בעכו
ניצול שואה בעכו

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות