fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

שהחיינו וקיימנו והנגשנו את אודיטוריום עכו

בשורה: לראשונה מאז הקמת אודיטוריום עכו, תשפץ אותו העירייה ותנגיש אותו לבעלי צרכים מיוחדים. העבודות כבר החלו. זהו סופו של מאבק ארוך שנים, שניהלה עמותת נגישות ישראל נגד העירייה
אודיטוריום עכו (צילום: אושרי כהן)

אחרי מאבק ארוך שנים, החלה עיריית עכו בביצוע שלב א' של הנגשת האודיטוריום לנכים. ייבנו בו שירותים נגישים וכניסה נגישה ויותקנו כיסאות מותאמים לנכים. בעמותת נגישות ישראל מביעים במטרה להנגיש את האודיטוריום למען בעלי מוגבלויות מעכו והסביבה, כדי שגם הם יוכלו ליהנות מהצגה ומקונצרט וגם לגשת לשירותים אם צריך. נכון להיום, השירותים באודיטוריום עכו אינם מונגשים, כך גם הכניסה להיכל והכיסאות.

למנהלת נגישות ישראל בצפון ד"ר רויטל שורץ-סבירסקי ובעלה יורם היה במשך עשרות שנים מנוי לאודיטוריום. בשנה שעברה, בהיותם בעלי צרכים מיוחדים, הם החליטו שנמאס להם לסבול ושנמאס להם לשמוע הבטחות שווא וביטלו את המינוי. במשך שמונה השנים האחרונות נלחמה ד"ר סבירסקי בעירייה ולפני שנה וחצי אף הכריזה כי תעשה הכל ולא תניח לעניין לרגע, עד שהעירייה תעשה מעשה והאודיטוריום יונגש.

עיריית עכו, שהיא המפעילה של האודיטוריום באמצעות המתנ"ס, החלה בהנגשה רק לאחרונה. ב-26 בדצמבר הודיעה מהנדסת עיריית עכו, כי העירייה החלה בביצוע שלב א' של הנגשת המבנה לרבות כניסה נגישה, שירותים נגישים ומקומות מותאמים לנכים. בשלב ב' אמורה להיבנות מעלית מהכניסה הנגישה למטה אל קומת הכניסה הראשית, שם גם יש בית קפה. בעיריית עכו דנים בימים אלה בהכנסת השלב השני של עבודות ההנגשה לתקציב לשנת 2013.

עו"ד עירית שביב-שני, מנהלת מחלקת שאילתות נגישות מהלשכה המשפטית בנציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות במשרד המשפטים: "השנה יצאו תקנות בניין חדשות שנכנסו לתוקפן ביוני 2012 והן מורות להנגיש את כל הבניינים עד שנת 2021 ובאופן הדרגתי. אלה תקנות מאוד מקיפות ונוגעות למבני ציבור, ציבוריים וגם עסקים פרטיים".

העלייה לאודיטוריום עכו (צילום: אושרי כהן)

בהתייחסה למקרה האודיטוריום אמרה שביב-שני, כי חוק הנגשת מבנים חל על בנייה משנות ה-70. "למעשה, האודיטוריום נבנה בשנות ה-80 ואף אחד לא אכף את חוק הנגישות בעת הבנייה מתוקף קבלת ההיתר. החקיקה החדשה אומרת כי כל הרשויות המקומיות צריכות להנגיש את המבנים הציבוריים עד שנת 2021".

עו"ד שביב-שני הוסיפה: "זה הישג גדול מאוד ואנחנו ממשיכים לעקוב. דברים מתחילים לזוז סוף-סוף, ויש המון עוד המון מה לעשות. מהפכות לא קורות ביום אחד. מדי יום יש יותר מ-1000 פניות אלינו רק בנושא נגישות".

מעיריית עכו נמסר: "מדובר בהנגשת השירותים ומקומות ישיבה באולם ההצגות במסגרת תקציב עירוני".

ד"ר שורץ-סבירסקי מסרה בתגובה: "זו תלונת הנגישות הארוכה ביותר בנגישות ישראל צפון. אין לה תקדים. בזכות הרוח הטובה המנשבת מכיוון עיריית עכו, מתוכננת פגישה לחודש הבא עם ראש העירייה שמעון לנקרי, מנהל נגישות צפון גיורא לב ואנוכי בזכות הקשר האמיץ עם חברת מועצת העיר שרי גולדשטיין. אני מברכת על התחלת הקמת העבודות לשירותי נכים, שהם המרכיב החשוב ביותר לקראת הנגשת האודיטוריום".

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות