fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

קיבלו תעודת שליש: הפועל עכו מסיימת סיבוב ראשון בליגה

הפועל עכו סיימה את השליש הראשון כשהיא במקום התשיעי בטבלה ובפער של 8 נקודות מהקו האדום. המאמן יובל נעים: "עם חיזוק מתאים בעמדת ההתקפה, מצבנו היה יכול להיות טוב יותר". לא תאמינו למי בהפועל עכו יש בחוזה מענק על זכייה אליפות
חוגגים סיום שליש. ג'וליאנו ספאדסיו זוכה לחיבוק מאדי גוטליב (צילום: אדריאן הרבשטיין)

הפועל עכו הצליחה ללקט עוד נקודה לקופתה, אחרי שסיימה במחזור האחרון את משחק החוץ שלה נגד מ. ס. אשדוד בתיקו אפס. המחצית הראשונה היתה חלשה, אולם במחצית השנייה השתפרה מעט עכו ואף הגיעה לכמה וכמה הזדמנויות שהוחמצו ולא תורגמו לכלל כיבוש. המאמן יובל נעים: "אני מאוכזב מהתיקו, כי לאור מה שהתפתח במחצית השנייה הגיע לנו יותר מנקודה".

במהלך המשחק לא ביצעה עכו שום חילוף ואותם ה-11 שפתחו בהרכב היו אלה שגם סיימו את כל 90 הדקות. בסיום, הודה נעים שבלהט מתח המשחק שכח לבצע חילופים. מאוחר יותר ניסה לתרץ והסביר: "כל השחקנים שפתחו בהרכב היו טובים. שיחקנו בצורה טקטית נכונה, הגענו להזדמנויות ולא תמיד חילוף מביא לשינוי המיוחל".

בסוף השבוע שעבר, במהלך שני האימונים המסכמים שלפני המשחק, אירעו שתי תקריות מינוריות. בראשונה, הוצא אלי זיזוב מהאימון עקב "חוסר רצינות", כהגדרת המאמן נעים. השנייה היתה בעקבות ויכוח מילולי שפרץ בין גיא דיין לג'וליאנו ספאדסיו.

חוגגים סיום שליש. ג'וליאנו ספאדסיו זוכה לחיבוק מאדי גוטליב (צילום: אדריאן הרבשטיין)

באסיפת שחקנים שהתקיימה לאחר מכן, העיר נעים לדיין על התקרית ולאחר שהשחקן הביע בקול תרעומת על כך שהאצבע המאשימה מופנית כלפיו, הורה נעים לשחקן לצאת מהחדר. נעים: "לגבי המקרה הראשון, קשה לי לראות שחקנים שלא נותנים את כל כולם ולכן שלחתי את אלי להתאמן עם מאמן הכושר. אני מצפה שכמו שאני משקיע ומתאמץ באימונים, ככה יהיו גם השחקנים. לגבי המקרה השני, גיא היה צריך להקשיב למה שאני אומר ולא לענות. על מנת שהדו שיח לא יגלוש מעבר לכך, הוריתי לו לצאת. אני רואה לנגד עיני את טובת הקבוצה בלבד. מבחינתי, שני האירועים שייכים כבר להיסטוריה ועובדה שגיא פתח ושיחק כל המשחק באשדוד".

במחזור הקרוב תצא הפועל עכו לאצטדיון בלומפילד, שם תתארח אצל מוליכת הטבלה, מכבי ת"א. נעים: "זה המשחק הכי קל, כי לאף אחד אין מאיתנו ציפיות, ככה שכל מה שנעשה יהיה מבחינת בונוס והישג".

בקבוצה נעשים מאמצים להכשיר את שני הסרבים ברניסלב יובנוביץ' וננאד מרינקוביץ', שלא התאמנו לאחרונה באופן סדיר עקב פציעות. גיא דיין, שספג במשחק צהוב חמישי, ייחסר מהמשחק הבא של עכו נגד בני סכנין.

שליש אחד עבר
בקבוצה יכולים להיות מרוצים מהשליש הראשון של העונה, אותו מסיימת הפועל עכו כשהיא מדורגת במקום ה-9 בטבלה ובמאזנה 16 נקודות, ועם פער של 8 נקודות מהקו האדום. נעים: "אחרי כל הבלאגן שהיה סביב הקבוצה בקיץ האחרון והפתיחה הלא טובה במשחקים הראשונים, אני בהחלט יכול להיות מעודד. למרות המגבלות התקציביות, הצלחנו להרכיב סגל שחקנים טוב ואני בטוח שאם היה לנו עוד שחקן חיזוק אחד או שניים בחוליה הקדמית, המצב שלנו בטבלה היה טוב יותר".

היו"ר דוניה שינהולץ, שמאז מינויו לתפקיד שורר שקט תעשייתי סביב הקבוצה, סיכם: "פתחנו את העונה עם בעיות ניהוליות קשות שהשפיעו על הצד המקצועי. היום יש רוגע, שקט וביטחון והתוצאות בהתאם. זה לא סוד שחסר לנו מחץ בהתקפה, ובעניין הזה אנחנו סומכים על אלון חרזי, שמטפל בזה. אני יודע על כמה אופציות שיש, גם מבחינת שחקנים זרים וגם מבחינת ישראלים, ואנחנו מחכים לחלון ההעברות בינואר. בשלב זה, על רקע פציעותיהם של אמיר טגה ושגיב כהן, הסגל שלנו לא משופע ולכן גם לא יהיו שחרורים של שחקנים. אלא אם כן, נחתים שחקנים אחרים".

הביא שקט לקבוצה. היו"ר שינהולץ (צילומים: אדריאן הרבשטיין)
הביא שקט לקבוצה. היו"ר שינהולץ (צילומים: אדריאן הרבשטיין)

אמיתי לגמרי: למאמן הפועל עכו יש מענק על זכייה באליפות
מאמן הפועל עכו יובל נעים, היה אופטימי בתחילת הקיץ כשחתם על המשך חוזהו בקבוצה. על פי החוזה החדש, שנחתם עוד בתקופת של היו"ר יהודה ברששת, קיים סעיף מענק על זכייה באליפות המדינה.

במידה ועכו אכן תפתיע את עולם הכדורגל ותחולל סנסציה עם זכייה היסטורית באליפות, יזכה נעים למענק בגובה 100 אלף שקלים. סכום די צנוע בהתחשב בהישג חלומי וכמעט בלתי מושג. אגב, גם אם הפועל עכו תסיים במקומות 2 עד 6, יזכה המאמן למענק דומה. לנעים מותר לחלום, אבל הוא גם אדם מציאותי ולכן הכניס לחוזהו מענק הישארות, בגובה 50 אלף שקלים. מענקים אלה, אינם כוללים את שכרו השנתי הבסיסי המסתכם ב-536 אלף שקלים.

מנכ"ל הקבוצה עזרא גורש, התייחס השבוע לנושא ואמר: "ביום שהפועל עכו תזכה באליפות, אפרוש מכדורגל. מבחינתי, זה יהיה שיא ההצלחה".

יצ'ופר במקרה של הצלחה. המאמן יובל נעים (צילום: אדריאן הרבשטיין)
יצ'ופר במקרה של הצלחה. המאמן יובל נעים (צילום: אדריאן הרבשטיין)

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות