fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

פסטיבל עכו לתיאטרון ישראלי אחר יוצא לדרך

הפסטיבל יתקיים בעכו זה השנה ה-34 ברציפות בין התאריכים 21-24 בספטמבר חוה"מ סוכות

פסטיבל עכו לתיאטרון ישראלי אחר שנחשב לאחד מאירועי התרבות הבולטים בישראל, יתקיים בעכו זו השנה ה-34 ברציפות, בין התאריכים 21-24 בספטמבר חוה"מ סוכות. הפסטיבל יכלול אירועים מכל הסוגים כמו הצגות תיאטרון בבכורה, תיאטרון רחוב, תיאטרון אינטראקטיבי, מחול, מיצגים, וידאו-ארט, מופעי מוסיקה, יריד אמנויות ופאנלים חברתיים-תרבותיים. בסך הכל ניתן יהיה לצפות בלמעלה מ- 500 הרמות מסך של 68 מופעים, בהם ישתתפו כ-350 אמנים מרחבי הארץ והעולם.

עשר ההצגות שנבחרו על ידי הנהלה האומנותית של הפסטיבל ויועלו בבכורה יעסקו בין היתר בצוללת היוצאת להפגיז את אירן בהצגה "פפפפפפפ", מערכות יחסים בפייסבוק בהצגה "ספר הפנים שלי", החיים כאודישן בהצגה "עיניים עצומות", קורותיה של דיוה מזדקנת בהצגה "FAIRY TALE", תוצאות ניסיון פיגוע במסגד אל אקצה בהצגה "תג מחיר", מסע בנהר השאול בהצגה "חוצבמה", על אהבה ומס הכנסה בהצגה "סתיו", תמימות וקרקס בהצגה "מקס", סיפורה של ילדה, שולחן כתיבה ושירי נמלים בהצגה "השולחן" ומותחן מסתורין בהצגה אורח זר".

שחקני ההצגה "חוצבמה" (צילום: סיגל שגב)
שחקני ההצגה "חוצבמה" (צילום: סיגל שגב)

בין האמנים שיופיעו השנה בפסטיבל ניתן יהיה לראות את סיגלית פוקס ויהודית ג'ינג'ר שזכו בפסטיבל עכו בעבר, חוזרות עם הצגה חדשה מאת ובבימוי של אהרון לוין על מפקד צוללת שמחליט על דעת עצמו לעשות סדר במזרח התיכון, יאשה קריגר במחזה המציג את האודישן כמשל לחיים בהם אנו שבויים, רן בכור ורועי הרץ-רוסו במסע אינטראקטיבי אל השאול, עמית ארז, איתי בלייברג וצחי גליק על הבלתי אפשרי בחברה המודרנית-  אדם ששומר על תמימותו ואמיר דוליצקי על סיפור בשלישייה שנרקם במס הכנסה.

השנה יארח הפסטיבל מחו"ל את להקת המחול הנודעת של בלט אוסטין טקסס. הלהקה תופיע לראשונה בישראל עם יצירתו של הכוריאוגרף סטפן מילס, "אור-שואה והומניות". היצירה עוסקת בהומניות, שנאה וזכויות האזרח לאור אירועי השואה ובעקבות אסון התאומים.

אורחת מיוחדת בפסטיבל היא ההצגה "עיניים" בבימויו של נורמן עיסא. מופע תיאטרלי בעקבות שיריו של מחמוד דרוויש, מסע הלוקח את הקהל דרך הנופים הקונפליקטים והחוויות של החיים בארץ, בשתי שפות עברית וערבית ע"י שחקנים ויוצרים ערבים ויהודים, ביניהם עינת וייצמן, מירה עווד ודורד לידאוויי.

מנכ"ל פסטיבל עכו אלברט בן שלוש: "רוח אמנותית חדשה מנשבת בעכו ומביאה עמה רוח חיים רעננה, מרחב אמנותי ושילוב של ישן עם חדש. נדבך חשוב הוא יום העיון בנושא שואה ותאטרון שיתקיים במכללה האקדמית גליל מערבי. השנה מגיעה לפסטיבל להקת המחול, בלט אוסטין, שתעלה מופע של הכוראוגרף סטפן מילס המורכב מתמונות מהשואה במטרה ליצור דיאלוג מהלקחים שלא נלמדו בעקבותיה ולמען קידום סובלנות, הגנה על זכויות האזרח, מאבק בגזענות ובשנאה וכל זאת באמצעות אמנות."

ראש עריית עכו שמעון לנקרי:  "גם בשנתו ה-34 מצליח פסטיבל עכו לחדש, לרגש ולהפתיע בהצגות יוצאות דופן ובמופעי חוצות ייחודיים, שלא נראו בארץ. פסטיבל עכו שהפך לשם דבר בתרבות הישראלית מהווה נדבך משמעותי בעושר התרבותי לו זוכים מבקרי הפסטיבל בשנים האחרונות".

המנהל האמנותי גיל אלון: "פסטיבל עכו הוא מסע אל תוך עולמם ונשמתם של היוצרים. כל עולם של כל יוצר הוא עשיר ומלא רבדים ומשקף מצב חברתי, תרבותי ואנושי. השנה מוגשות היצירות מתוך אמונה שמה שנגע בליבנו ייגע גם בלב הקהל."

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות