fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

פיילוט ראשון בעכו: מיפוי קברים בבית העלמין באמצעות אפליקציה

בעכו פועל פיילוט ראשון שיסייע למבקרים באמצעות עמדת המחשב שהוצבה בכניסה לבית העלמין ומוציאה פלט מודפס עם שמו של הנפטר, מספר החלקה ומיקומה. סגן שר הדתות אלי בן דהן: "מדובר במהפכה לשדרוג שירותי הדת"
בית העלמין
בית העלמין צור שלום בקרית ביאליק. צילום ארכיון

מי מאיתנו לא הגיע לבית העלמין והסתבך במציאת הקבר של יקירו במשך דקות ארוכות. עם הגידול של בתי העלמין במדינת ישראל, גם זמן החיפוש אחרי הקבר המבוקש גדל והפך עבור מבקרים רבים לסיוט.

סגן השר לשירותי דת, הרב אלי בן דהן החליט לטפל בנושא והנחה את אנשי המשרד להתחיל במיפוי של הקברים בארץ. במשרד לשירותי דת ציינו כי מדובר במלאכה מורכבת שצפויה להימשך חודשים רבים, היות ובכל שנה נפטרים במדינה ישראל כ- 35 אלף אנשים. לשם המחשה, בבית העלמין הר המנוחות בירושלים לבדו קבורים 50 אלף איש.

עם זאת, בעיר עכו כבר פועל פיילוט ראשון בנושא שיישמה המועצה הדתית בעכו בשיתוף חברת כרמל אשר יסייע למבקרים להגיע אל קברי יקיריהם, באמצעות עמדת המחשב שהוצב בכניסה לבית העלמין ומוציאה פלט מודפס עם שמו של הנפטר, מספר החלקה ומיקומה, לאחר הקשת שם הנפטר המבוקש.

יו"ר המועצה הדתית בעכו, רובי לוזון, הקים והתקין עמדת חיפוש בכניסה לבית העלמין, בה כל מבקר יוכל לרשום את שם הנפטר ולקבל הסבר מודפס על מיקום החלקה המבוקשת. היוזמה של לוזון, מגיעה בהמשך למהלך אותו מוביל סגן השר לשירותי דת, הרב אלי בן דהן, להנגשת שירותי הדת בכל התחומים במשרד לשירותי דת והמועצות הדתיות.

לראשונה נחשף כאן, כי לאחר שהכריז על הטמעת מיקום המקוואות באפליקציית WAZE, כעת פועל סגן השר למפות את בתי העלמין ברחבי הארץ ולהכניס גם אותם לאפליקציה.

לדברי רובי לוזון העומד בראש המועצה הדתית היוזמה הגיעה בעקבות תלונות רבות על הקושי באיתור הקברים. "הגיעו אלי אנשים רבים שהגיעו לבית העלמין בין אם על מנת להשתתף באזכרה או ציון יום פטירה וסיפרו לי על הקושי באיתור הקברים. בתי העלמין נראים לעיתים לחלק מהאנשים כמו מבוך מסובך בגלל אלפי הקברים והדבר יצר תחושת אי נעימות בזמן שאנשים מבזבזים על מציאת הקבר המבוקש, ולכן החלטתי למצוא פתרון לבעיה".

לדברי לוזון הם מיפו את כל שמות הקברים שחלקם נותרו ללא שמות ברורים של הנפטרים בגלל הזמן הרב שעבר והכניסו אותם לתכנת מחשב מיוחדת שפיתחו עבורם מתכנתי חברת כרמל. "עכשיו כל אדם שמגיע לבית העלמין לא צריך להסתבך, והמחשב מוציא פלט מודפס וברור בו מופיע שם הנפטר, תאריך פטירה ומיקום הקבר".

לדברי סגן השר לשירותי דת, הרב אלי בן דהן, יוזמתו של לוזון מהווה חלק מובנה בשדרוג שעוברים שירותי הדת בשנה האחרונה, משך שנים הציבור הרגיש ששירותי הדת אינם מדברים אליו בשפתו.

"היום אנו מראים לו ששירותי הדת יכולים להיות נגישים וידידותיים. מאז כניסתי לתפקיד הצבתי דגש על הנגשת שירותי הדת לטובת התושבים, והפיכת המשתמשים לצרכנים, והנה זה מתחיל לעבוד ואנחנו רואים עוד יוזמות לשיפור שירותי הדת. יוזמה זו מצטרפת למהפכה לפתיחת אזורי רישום שכוללת את חיבור המועצות הדתיות למאגר ממוחשב אחד, המהפכה בכשרות שתיעשה גם דרך שקיפות של מרכיבי תעודת הכשרות בשימוש באמצעים טכנולוגיים, הנגשת המקוואות לנכות ברחבי הארץ ו ב- WAZE למקוואות".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות