fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מפקד כיבוי אש: "המראה היה מחריד, ילדים צעקו מהחלונות לעזרה"

16 נפגעים בשריפה שפרצה בדירה ברחוב בורלא בעכו לפנות בוקר. שמונה ילדים חולצו מהלהבות.חוקר דליקות קבע כי מדובר בהצתה, נפתחה חקירה פלילית. מפקד האירוע רשף שלמה פדידה: "המראות היו קשים, זה יכל להיגמר באסון"
שריפה ברחוב בורלא בעכו
שריפה ברחוב בורלא בעכו

ברחוב בורלא בעכו נשרפה הלילה (שישי) דירה בקומה השנייה. כוחות כיבוי אש ומד"א פעלו במקום. למרכז הרפואי לגליל בנהריה, הובאו 16 נפגעים במצב בינוני וקל. בין הנפגעים חמישה ילדים  ועוד שלושה תינוקות, וכן  זוג הורים בני 32 ושלושה ילדים בני 8,6 ושנתיים שמתגוררים בבניין והגיעו לפני זמן קצר לחדר המיון עם קשיי נשימה.  עשרה מהנפגעים  אושפזו במחלקות השונות ועוד שישה מטופלים בחדר המיון. כל הנפגעים סובלים משאיפת עשן. 

בני המשפחה שהתגוררו בדירה מאושפזים  גם בבית החולים, הדיירים התגוררו בשכירות. לפנות בוקר הגיעה למקום בעלת הדירה עליזה שמתגוררת בקריות וסיפרה כי הדירה נשרפה כליל ובבניין אין מים וחשמל.  "אני ממש לא יודעת מה לעשות ומי יוכל לעזור כאן.  הגיע מהנדס מעיריית עכו שאמר שהכל סדר, אך אין מים וחשמל לדיירים וכל הדירה שלי נשרפה. הדיירים בדירה מאושפזים בבית חולים, בקשתי עזרה מהעירייה אני מקווה שיטפלו כאן במהרה".

רשף שלמה פדידה מפקד האירוע מכיבוי אש גליל מערבי: "זה אחד האירועים היותר מכוננים. כשהצוותים הגיעו ראינו להבות שמסכנות את הקומות העליונות, המראה שנגלה לעינינו היה מחריד, דיירים וילדים צעקו מהחלונות לעזרה. הכרזתי להסתגר בבתים ולא לצאת. הצוותים נכנסו פנימה, פרצו לתוך דירה בוערת.  הדיירים ששהו בדירה הצליחו לעבור לדירה השכנה וחילצו את עצמם. לדעתי הדירה בערה לפחות רבע שעה לפני שהוזמנו כוחות הכיבוי. מקור הבעירה החל מאזור הסלון, המרצפות יצאו מהרצפה וחדרו לטיח, הייתה שם  קרינת חום אדירה.  יצוין כי הבניין ישן מאד".

פדידה מוסיף: "לאחר פעולת הכיבוי הוצאנו את הלכודים. אני חייב לציין כי זה לא היה אירוע רגיל, אני עובד 28 שנה וזה אירוע די קשה, המראות היו קשים, היתה בהלה גדולה.  מנענו גם אבידות בנפש, זה יכל להיגמר באסון.  הדילמות של מפקד בשטח הם מגוונות בקבלת החלטות וקבלתי להשאיר בהסתגרות את כל הבניין שהיה אפוף עשן. הלוחמים שלי עשו עבודה יוצאת דופן הם כמעט בערו ולא ויתרו וכיבו את השריפה. ההקרבה והאהבה למקצוע הוכיחה את עצמה ואני גאה שיש לוחמים כאלה".

מעיריית עכו נמסר כי ניתן לפנות למוקד 106 וכן מחלקת הרווחה בעירייה מטפלת בנושא. ממחוז חוף נמסר כי חוקר דליקות קבע כי מדובר בהצתה, הרקע פלילי. תחנת עכו ממשיכה לחקור.

שריפה ברחוב בורלא בעכו

שריפה בבניין ברחוב בורלא בעכו (צילומים אושרי כהן)

 

שריפה ברחוב בורלא בעכו
שריפה ברחוב בורלא בעכו
מי יעזור כאן? בעלת הדירה (צילום: אושרי כהן)
מי יעזור כאן? בעלת הדירה (צילום: אושרי כהן)
שריפה בעכו
שריפה בעכו

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות