fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

עכו: עוד מפעל נסגר ועשרות עובדים פוטרו

עו"ד איתי פריימן מונה למפרק זמני למפעל, חברת האלקטרוניקה המוכרת קיו סי אי (QCA) שצברה חובות של כמה מיליוני שקלים
מפעל תעשיות אלקטרוכימיות בעכו
לא מוותרים. מפעל תעשיות אלקטרוכימיות בעכו (צילום: אושרי כהן)
עו"ד איתי פריימן (צילום: קרין פריימן)
עו"ד איתי פריימן (צילום: קרין פריימן)

עוד מפעל מוכר בצפון נסגר על רקע קשיים כלכליים יותר מ-60 עובדים פוטרו, מתוכם 43 פנו לבית המשפט לבקשת פירוק. שופט בית המשפט המחוזי בחיפה, אלכס קיסרי הורה על פירוק חברת האלקטרוניקה קיו סי איי (QCA) מאזור התעשייה בעכו. המפרק הזמני שמונה לחברה, עו"ד איתי פריימן, שותף מייסד במשרד איתי פריימן עורכי דין ושות' מחיפה ינסה בתקופה הקרובה לבדוק אם ניתן להפעיל את החברה כעסק חי והוא מקיים בימים האחרונים פגישות עם משקיעים פוטנציאליים. העסקה גם תלויה בהסכמת הלקוח המרכזי לספק החדש.

השופט קיסרי כתב בהחלטתו להוצאת הצו כי לעו"ד איתי פריימן הסמכות לתפוס ולקבל לידיו להחזיק, להשגיח ולשמור את רכוש החברה וכן הסמכות לעשות כל פעולה שתידרש לשם גביית כל התשלומים וההכנסות המגיעים לחברה מצדדים שלישיים.

עוד קודם למינוי המפרק הזמני על ידי בית המשפט הוגשה בקשה דחופה על ידי העובדים למינוי שכזה. באי כוחם של העובדים ציינו כי הבקשה הוגשה כדי למנוע ביזה בציוד החברה וריקון נכסיה וכספה על ידי הנושים השונים. לטענת העובדים, לחברה ציוד רב לצד כספים המגיעים לחברה בסך מאות אלפי שקלים.  לפני כ-10 ימים הופסקה פעילות החברה בעקבות ירידה נקודתית בהיקף העבודה מלקוח מרכזי וכן בעקבות הקושי לגייס מימון ביניים אשר מנע תשלום משכורת חודש מאי לעובדים, ותשלום פיגורים שנוצרו בתשלום זכויות סוציאליות ופנסיוניות מזה כחצי שנה. כל הפניות לחברה של העובדים לתשלום המשכורת הושבו ריקם.

ההערכה היא כי החברה צברה חובות בסך של כמה מיליוני שקלים. לפי תצהיר של אחד העובדים, לחברה מלאי בשווי עשרות אלפי שקלים וכן ציוד בשווי מאות אלפי שקלים ואף מיליוני שקלים שחלקו יכול לשמש לכיסוי חובות. העובדים הצהירו כי למרות שלא קיבלו את משכורת חודש מאי הם הביעו נכונות לסייע בהמשך הפעלת החברה וכן התחייבות להמשיך לעבוד בחברה תקופה קצרה נוספת באותם תנאים בהם הועסקו עד להתבהרות התמונה.

עו"ד איתי פריימן: "אני פועל עם רצון כדי למצוא מישהו שייקח את המפעל לידיו ויעסיק לפחות חלק מהעובדים אבל הדבר תלוי בהסכמתו של הלקוח העיקרי קרמר אלקטרוניקה".

בחברת קרמר אלקטורניקה בחרו שלא להתייחס לנושא.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות