fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

עכו: מי יעיר את העיר?

לאחר פרישתו של יוסי חדד ממועצת העיר בסוף השבוע שעבר וחבירתה של עו"ד מעיין צפריר-גולדנבלום לקואליציה, נותרו באופוזיציה שני חברים בלבד. לנקרי יכול לישון בשקט
עו"ד איתמר סונינו
נזהר. עו"ד איתמר סונינו (צילום: יח"צ)

לאחר הודעתו המפתיעה של יוסי חדד, מספר 2 ברשימת "להעיר את העיר", בסוף השבוע שעבר, על התפטרותו ממועצת העיר עכו, עולות שאלות רבות בנוגע לעתיד האופוזיציה בעיר. לאחר התפטרותו של יו"ר הסיעה שלמה פדידה בדצמבר האחרון, נכנסה למועצה עו"ד מעיין צפריר-גולדנבלום, וחדד הפך ליו"ר האופוזיציה. לפני שבוע חברה צפריר-גולדנבלום לקואליציה של ראש העירייה לנקרי והיא תכהן כיו"ר ועדת הצעירים וכדירקטורית בחברה הכלכלית. חבירתה של צפריר-גולדנבלום לקואליציה הותירה באופוזיציה שניים: רפאל לוזון מהבית היהודי-תקומה לעכו וחדד, שבינתיים התפטר.

בלינקר חשף בשבוע שעבר כי המועמד הנוכחי לרשת את מקומו של חדד במועצה הוא עו"ד איתמר סונינו, מקום 6 ברשימה, תושב עכו. סונינו יקבל את הכיסא לאחר שמספר 4 ברשימה עדי חיון עזב אותה, ומספר 5, סופיה זנזורי, בחרה לוותר על התפקיד בשל סיבות אישיות והליך משפטי שבו היא נמצאת מול עיריית עכו.

בשיחה

עו"ד איתמר סונינו
נזהר. עו"ד איתמר סונינו (צילום: יח"צ)

שקיים עם "צפון-1", היה סונינו זהיר בדבריו ונמנע מהצהרות גדולות. לדבריו, מטרתו העיקרית כרגע היא להיכנס למועצה וללמוד את התפקיד היטב, במטרה לתרום כמה שניתן לתושבי העיר. לשאלה האם הוא מופתע מהתפוררות סיעת "להעיר את העיר", העדיף סונינו לא להתייחס, ורק אמר: "אני מעריך מאוד את שלמה פדידה, ואני חושב שהוא פעל תמיד מתוך רצון להשפיע ולעזור לתושבי העיר עכו".

גם טרם התפטרותו של חדד, נהנה ראש העירייה שמעון לנקרי מקואליציה נוחה ורחבה של 15 חברים. השבוע נודע  כי גם לוזון מנהל בימים אלו מגעים עם ראש העירייה במטרה להיכנס לקואליציה. לוזון אישר את הפרטים, אך מסר כי הצטרפותו עדיין אינה סגורה סופית: "אנחנו מנהלים מו"מ, היו כבר שני מפגשים, יש הכרה של שני הצדדים בשידוך הזה".

מעיריית עכו נמסר בתגובה להתפטרותו של חדד: "הניסיון של חדד להציג את עצמו כמתפטר אינו אלא לעג לרש, אין תושב בעכו שאינו יודע שיוסי חדד מתגורר זה שנים רבות בנהריה ומלכתחילה היה פסול מלכהן כחבר מועצה. מרגע שנחשפה האמת בצורה שאינה משתמעת לשתי פנים, היה ברור כי דרכו של חדד לסיום התפקיד קצרה. מצערת העובדה, כי דווקא איש חינוך בחר להתנהל בצורה שכזו הנוגדת כל שיעור אזרחות בסיסי הנלמד בבתי הספר".

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות