fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

עכו: יוסי חדד התפטר ממועצת העיר

חבר מועצת העיר יוסי חדד טוען כי הצעותיו לסדר נדחות על הסף. לפני חודש ראש עיריית עכו שמעון לנקרי קרא להדיחו כי טען שאינו מתגורר בעכו בפועל. המורה לכינור סופיה זנזורי ויתרה על כסאה במועצת העיר. חבר המועצה החדש יהיה: עו"ד איתמר סונינו
יוסי חדד
יוסי חדד (צילום: יח"צ)
יוסי חדד
ישפיע מבחוץ. יוסי חדד (צילום: יח"צ)

האופוזיציה בעכו ממשיכה לייצר כותרות. חבר המועצה  יוסי חדד מסיעת ל"העיר את העיר" ומספר שתיים של חבר המועצה הפורש, שלמה פדידה, התפטר הבוקר (שישי) מחברותו במועצת העיר עכו.  חדד אף השתתף ביום רביעי  בישיבת המועצה  ואף העלה הצעות לסדר. כהונתו נמשכה חמישה חודשים בלבד. מי שהיה אמור להחליף את חדד הוא עדי חיון, מספר ארבע ברשימה, אך זה עבר  רק לאחרונה להתגורר במושב עבדון. אחריו בתור:  סופיה זנזורי, המורה לכינור שניהלה לאחרונה מאבק על המשך עבודתה בקונסרבטוריון עכו, אך נודע כי זנזורי ויתרה על מקומה במועצת העיר. מספר 6 ברשימה: עו"ד איתמר סונינו.  אגב, את מקומו של  פדידה במועצה תפסה עו"ד צפריר גולדנבלום שהצטרפה לקואליציה של לנקרי ותחזיק את תיק הצעירים.

אין כוח לאופוזיציה
לאחרונה קרא ראש עיריית עכו שמעון לנקרי לחדד להתפטר מחברותו במועצת העיר, כי טען שחדד אינו מתגורר בעכו בפועל. חדד הבטיח, כי ייצא למאבק, ובתחילת השבוע אף הגיש  עתירה מנהלית לבית המשפט המחוזי, בתגובה להאשמות כי הוא אינו מתגורר בעיר בפועל וכי כתובת מגוריו עליה דיווח בעיר שייכת להוריו. כתוצאה מכך, טען לנקרי כי בשל אי-עמידתו בתנאי הסף של מגורים בעיר בה הוא מכהן כחבר מועצה, חדד אינו יכול להמשיך בתפקידו. חדד טען כי מדובר בהאשמות סרק והכחיש את הנושא.

למרות זאת, במכתב רשמי שהוציא היום ומיועד לראש העירייה, יידע חדד את התקשורת כי הוא מתפטר מן המועצה, לאחר שתי ישיבות בהן נכח. לדבריו, הסיבות שהובילו להתפטרותו הן העובדה כי בעיניו, כל הצעה לסדר שיגיש, גם במידה ותהיה לטובת תושבי העיר, לא תקבל רוב בשל היותו חבר אופוזיציה. כמו כן, העובדה כי סיעתו היא סיעת יחיד, אין בה מספיק כוח בכדי להשפיע על החלטות המועצה.

את מכתבו סיים חדד בהצהרה כי ישקיע את זמנו בדברים בהם יוכל להשפיע. מתוך המכתב: "לאחר ישיבה אחת בועדת מכרזים, וישיבה מועצה בה הגשתי שלוש הצעות לסדר, אין לי עניין להיות חבר מועצה מהטעמים הבאים…. אני מגיש את התפטרותי מהמועצה החל מהיום".

עו"ד איתמר סונינו
יו"ר האופוזיציה. עו"ד איתמר סונינו (צילום: יח"צ)

איך שגלגל מסתובב לו

סופיה זנזורי
ויתרה. סופיה זנזורי (צילום יח"צ)

סופיה זנזורי  היתה אמורה לכהן כיו"ר האופוזיציה, אך נודע כי ויתרה על כסאה במועצת העיר.  זנזורי מורה בכירה למוסיקה שעבדה במשך 20 שנה בקונסרבטוריון העירוני בעכו ופוטרה על רקע חילוקי דעות. שמה עלה לסדר היום לאחר שהורים לתלמידים התלוננו כי נעשו מהלכים להדיחה על רקע אישי.  העירייה אף שלחה מכתב להורים כי זנזורי מועברת לתפקיד אחר והן ילמדו עם מורה אחרת לכינור. ההורים לא נכנעו וחלקם ביטל את הוראת הקבע ואת השתתפות ילדיהם בשיעורים.  זנזורי הגישה צו מניעה נגד פיטוריה ובהסכם פשרה הוצא לה ללמד במבנה אחר, אך היא סירבה וסיימה את עבודתה.  הפרשה סוקרה בהרחבה ב"צפון-1" במהלך השנה. יצוין, כי זנזורי עברה ללמד במרכז הערבי-יהודי בעכו וביחד איתה עברו גם תלמידיה. במירוץ לבחירות חברה למועמד שלמה פדידה וזה הציב אותה במקום החמישי.  זנזורי עדיין מנהלת מאבק משפטי מול עיריית עכו. (רותם כבסה)

עו"ד איתמר סונינו, צעיר תושב עכו, ימונה לחבר מועצה. בתקופת הבחירות אף נתן ייעוץ משפטי למטה להעיר את העיר בראשות פדידה.  בעבר היה יו"ר מטה הצעירים של הליכוד בעכו, סגן יו"ר אגודת הסטודנטים במכללת רמת גן , מעניק סיוע משפטי בדיני עבודה, דיני נזיקין וחוזים מייצג חברות ומרצה בסוגיות משפטיות , ובעל משרד עורכי דין בעיר.

טרם התקבלה תגובה מעיריית עכו. 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות