fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

עכו העתיקה: כפפה הובילה לפענוח הפיצוץ וקריסת הבניין

פרקליטות מחוז חיפה הגישה היום כתב אישום לבית המשפט המחוזי נגד חמד ח'ליל ג'רחי ועומר ממדוח- חלואני, בגין קשירת קשר לביצוע פשע, הצתה ורצח בפרשת פיצוץ המבנה בעכו העתיקה שהוביל לקריסתו ולהריגתם של חמישה מדיירי הבניין. מכתב האישום עולה כי הנאשמים שפכו חומר הדליק בתוך הדירה והציתו בה אש, בשל ויכוח על הסרת האנטנה שהותקנה בגג המבנה
בניין קרס בעכו העתיקה
בניין קרס בעכו העתיקה (צילום מד"א אשר)
בניין קרס בעכו העתיקה
בניין קרס בעכו העתיקה (צילום מד"א אשר)

פרקליטות מחוז חיפה הגישה היום (ראשון) באמצעות עו"ד ענבל ברנסון ועו"ד ענאן ע'אנם לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום נגד מחמד ח'ליל ג'רחי בן 27 ועומר ממדוח חלואני בן 18 תושבי עכו העתיקה בגין קשירת קשר לביצוע פשע, הצתה ורצח תוך ביצוע עבירה.  במסגרת כתבי האישום נרשמו חמישה אישומים.

על פי עובדות כתב האישום ביום 17.2.14 קשרו הנאשמים יחד עם זכריה עזירי כדי להצית את מתקן תקשורת של חברת פלאפון, אשר מצוי היה בדירה בבניין מגורים בעכו העתיקה. במסגרת הקשר, הצטיידו הנאשמים ועזירי בכפפות ובחומר דליק, וסמוך לשעה 01:36, הגיעו השלושה לגג הבניין בכדי להצית את מתקן התקשורת, ביודעים כי בשעה זו נמצאים דיירי הבניין בדירותיהם.

חנאן באדר
חנאן באדר ז"ל (צילום עצמי)

הנאשמים ועזירי שפכו את החומר הדליק בתוך הדירה והציתו בה אש. כתוצאה מביצוע ההצתה על ידי הנאשמים ושותפם זכריה עזירי, התרחש בדירה פיצוץ נפחי, אשר הביא לקריסה מכנית של שלוש קומות בצדו הצפון מזרחי של הבניין ושתי קומות בצדו הדרום מערבי.  הפיצוץ גרם למותם של חמישה אזרחים: בני הזוג ראיק ונג'אח סרחאן ובנם בן ה-9 נסר אלדין סרחאן ז"ל, וכן בני הזוג מוחמד וחנאן בדר ז"ל אשר שהו באותה העת בדירותיהם בבניין.

נסר אלדין
נסר אלדין ז"ל (צילום פרטי)
ראיק ונג'אח סארחן
ראיק ונג'אח סארחן ז"ל (צילום: רותם כבסה)

מכתב האישום עולה כי במשך שנים לא שימשה הדירה לצרכיי מגורים, וחדריה הושכרו לחברות סלולריות שונות ושימשו אותן כמתקני תקשורת. בשנים האחרונות, נותרה חברת פלאפון שוכרת יחידה של חדר אחד בדירה, ששימש אותה כמתקן תקשורת ובו הוחזקו, בין היתר, ארונות תקשורת ומצברים, ועל גג הבניין שמעל הדירה, היתה מותקנת אנטנה סלולרית של החברה. בתקופה שקדמה לאירועים המתוארים בכתב האישום פנו נציגים של תושבי עכו העתיקה אל חאלד וביקשו כי יסיר את האנטנה מגג ביתו, משום שלטענתם האנטנה מסכנת את בריאות התושבים.

מוחמד באדר
מוחמד באדר ז"ל(צילום: עצמי)

כמו כן כתוצאה מההצתה והפיצוץ, צנחו הנאשמים ועזירי על גג מסגד הצמוד לבניין, ביחד עם הדירות שקרסו, כאשר ג'רחי ועזירי נלכדו בין ההריסות וחולצו על ידי אזרחים וכוחות הצלה. לנאשם ג'רחי נגרמו שברים בפנים ובידו הימנית וכן שברים בצלעות. לנאשם חלואני, נגרמו שברים בחוליות של עמוד שדרה צווארי והמטומה בטחול. לעזירי נגרמו שברים וחתך בגולגולת והוא מאושפז מחוסר הכרה בבית חולים לוינשטיין.

הפרקליטות ביקשה מבית המשפט לעצור את הנאשמים עד תום ההליכים נגדם.

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות