fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

עונש קל ללא הרשעה ללוחם לשעבר שפרץ לבית

גנב
גנב צילום אילוסטרציה
הנאשם תרם למדינה. עו"ד יניב ברוך (צילום: רפי אלבז)
הנאשם תרם למדינה. עו"ד יניב ברוך
(צילום: רפי אלבז)

בית משפט השלום בחיפה גזר עונש יחסית קל על צעיר בן 23 מעכו, יוצא יחידה קרבית שהתפרץ לדירת מגורים בעכו וגנב בין היתר גם כרטיסי אשראי. הצעיר הצטייד  בקאטר, איתו חתך את הסורגים, ולאחר מכן מימש את זממו וגנב כספים ותכשיטים. עמדת הפרקליטות בתיק הייתה כי לאור תופעת העבירות נגד רכוש הזולת וההתפרצות לבתי מגורים יש להחמיר בענישה ולפסוק 10-14 חודשי מאסר בפועל, לרבות קנס כספי ומאסר מותנה.

עו"ד יניב ברוך, שייצג את הצעיר, טען כי המקרה זועק ליישום עיקרון השיקום במלוא עוצמתו וביקש לאמץ את המלצת שירות המבחן שהגדירה את האירוע כאירוע חריג שאינו מאפיין את הנאשם ואת אורחות חייו. "מדובר בנאשם שתרם תרומה משמעותית למדינה, ונעדר עבר פלילי עד לאירוע", הסביר ברוך.

לאחר הטיעונים לעונש, החליט בית המשפט להשית על הנאשם צו שירות לתועלת הציבור בהיקף של 240 שעות, קנס כספי בסך 3000 שקלים, ומאסר מותנה למשך שמונה חודשים למשך שלוש שנים מהיום. הפרקליטות הגישה ערעור בתיק לבית המשפט המחוזי.

עו"ד ברוך: "בית המשפט, בגזר דין אמיץ, מנומק ומלומד, נתן ביטויו לעקרון השיקום ולראייה ארוכת טווח, עת החליט לאפשר לנאשם למצות תהליך שיקומי ולא הציבו מאחורי סורג ובריח".

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות