fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

עובדי עיריית עכו חוו מה שעוברים אנשים בעלי מוגבלויות

עובדי העירייה השתתפו במיזם מיוחד שנערך על ידי עמותת נגישות ישראל בו חוו מה שעוברים אנשים בעלי מוגבלויות בחיי היומיום
עובדי עיריית עכו מתנסים בעולמם של העיוורים

כדי לסכם את יום העיון בנושא נגישות השירות, שנערך על ידי עמותת נגישות ישראל ביום שני השבוע לעובדי עיריית עכו, יש לחזור אחורה מספר שנים, לתחילת הקשר שנוצר בין שני הגופים – קשר ראשוני, מגשש ולומד, קשר שהיו בו גם רגעי מתח בגלל מאבק בלתי מתפשר ודרישה להנגשת עכו, עיר בעלת חשיבות תיירותית והיסטורית בצפון.

ביום העיון עצמו בירך סגן מהנדס העיר אינג' ריזק מחול, והשתתפו בו מנהלים, עובדים ומתנדבים בעירייה ממחלקות ואגפים נותני שירות בעירייה ומהקהילה הנגישה "נוע" בעיר. המשתתפים האזינו להרצאה מפי מנהלת נגישות ישראל בצפון, ד"ר רויטל שורץ-סבירסקי.

ההרצאה כללה היכרות עם מושגי היסוד מתוך עולם הנגישות – נגישות פיזית ונגישות השירות, היכרות עם המוגבלויות השונות ומשמעותן (ראייה, שמיעה, ניידות וקוגניציה), העמקה בדרכי הנגישות הפיזית ונגישות השירות והיכרות מעמיקה עם תקנות וחוקי הנגישות הנוגעים למוסדות החינוך השונים וכיצד ניתן לקיים את התקנות, החוקים וערכי הנגישות באופן עצמאי.

עובדי עיריית עכו מתנסים בעולמם של העיוורים (צילום: צעירה נחמיאס, נגישות ישראל צפון)

בהמשך היום התחלקו המשתתפים לקבוצות ועברו בין ארבע תחנות שונות, כאשר כל תחנה ייצגה מוגבלות שונה. בתחנות התנסו המשתתפים במהות המוגבלות, החל מהתמודדות עם מסלול מכשולים על כיסאות גלגלים, התניידות והתמצאות בשטח הקונסרבטוריון העירוני המרהיב בו התקיים המיזם על מאפייניו הנגישותיים, היכרות והתנסות בעולמם של כבדי השמיעה, האנשים עם הלקויות הקוגניטיביות והעיוורים.

במקביל, זכו המשתתפים להכיר בכל תחנה מדריך עם מוגבלות, ששיתף את המשתתפים בעולמו הפרטי, חוויותיו, קשייו והצלחותיו. המפגשים היו מרגשים ודינאמיים, המשתתפים הביעו רגישות ומוטיבציה גדולה להכיל, לעבד ולחפש את הדרכים ליישום הערכים שהכירו בחיי היום יום ובמיוחד מול תושבי עירם הבאים לקבל שירות נגיש.

רכזת המיזם, המתנדבת אהובה שרון: "תודה רבה לכל המתנדבים שלקחו חלק במיזם. עברנו חוויה משותפת עם עובדי המחלקות השונות בעירית עכו. השתתפותם הפעילה בהרצאת הפתיחה ושיתוף הפעולה המלא בתחנות השאיר את ציבור המשתתפים עד לרגעי הסיום נרגשים ורוצים לשמוע עוד. הוידוי האישי של אחד המשתתפים: 'חשבתי רק להראות את עצמי ואחר כך להסתלק, אך נשארתי מרותק עד עכשיו', משקפת למעשה את שהוא חווה וכך גם חבריו שהסכימו עם כל מילה שלו… אני מאמצת לעצמי את המשפט 'עד שלא תחווה לא תבין' ובמקרה זה להנאה מכל מיזם בו אני לוקחת חלק עם מתנדבים מקסימים כמוכם".

חוויה משותפת. משתתפי המיזם (צילום: צעירה נחמיאס, נגישות ישראל צפון)

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות