fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

סוף הסאגה?

בעוד קבוצות הליגה הלאומית כבר פתחו בהכנות לעונה הקרובה, בהפועל עכו עדיין ממתינים להחלטה בנוגע לסוגיית הבעלות על הקבוצה. ההכרעה: ביום חמישי הבא
תמונה למזכרת? דניאל סטנצ'יו על רקע האצטדיון העירוני צילום: ויקטור כהן
תמונה למזכרת? דניאל סטנצ'יו על רקע האצטדיון העירוני צילום: ויקטור כהן

היום (שלישי)  התקיים במשרדי ההתאחדות לכדורגל, הדיון השני בבוררות בעניינה של הפועל עכו, על רקע המחלוקת בין עיריית עכו לדניאל סטנצ'יו, בנוגע לבעלות על הקבוצה. הבורר שמע את טענות הצדדים והזמין דיון נוסף, ליום חמישי הבא (12.7), בסיומו הוא אמור להודיע על החלטתו ולהכריע: האם הפועל עכו חוזרת לעיריית עכו או נשארת בידי סטנצ'יו.

להלן תקציר הסיפור: בקיץ שעבר, חתמה עיריית עכו על הסכם עם דניאל סטנצ'יו, לפיו הוא ירכוש את זכויות הניהול על הקבוצה ל-5 עונות וישקיע בה כספים. במקביל, התחייבה עיריית עכו להעמיד את מתקני העירייה: האצטדיון העירוני המקומי ומתקן האימונים בדרום העיר, לטובת המועדון. אלא, שסטנצ'יו לא בדיוק עמד בהסכם ולא העביר לקופת המועדון את מלוא הסכום, בסך מיליון שקלים, כפי שהתחייב. בנוסף לכך, משך סטנצ'יו משכורת, שהסתכמה בכ-30 אלף שקלים בחודש. בעיריית עכו לא אהבו את התנהלותו של הרומני, האשימו אותו בהפרת הסכם ודרשו ממנו להחזיר את הקבוצה לידי העירייה.

תחילה, התנגד סטנצ'יו לדרישה, אלא שאז העלתה עיריית עכו מהלך בקרב, סגרה את משרדי המועדון שהיו ממוקמים באצטדיון העירוני, לא אפשרה לקבוצה לעשות שימוש במגרשים, תבעה את סטנצ'יו בסך 2 מיליון שקלים, ולמעשה ניתקה עמו כל מגע.

סטנצ'יו, שהבין כנראה שלא יוכל ממש להיאבק בעיריית עכו, ניסה להגיע לפשרה, אולם נתקל בחומה אטומה. אגב, סטנצ'יו גם בטוח שבית המשפט יכריע לטובתו. הוא רק לא התייחס לעובדה כיצד הוא מתכוון להחזיק קבוצה ללא אצטדיון, ללא מתקני אימון וללא תמיכה עירונית.

"כשהגעתי להפועל עכו מצאתי קבוצה במשבר עמוק ובכאוס גדול, עם חובות גדולים, והתנהלות חובבנית שגרמה נזק מקצועי ותדמיתי", אמר סטנצ'יו, "למרות זאת, לקחתי אחריות אישית ועם הזמן ביצעתי שינויים. לצערי הרב, כשהקבוצה לא הצליחה מבחינה מקצועית, התחילו לרוץ שמועות וסיפורים מצד אנשים שרק רצו להזיק לקבוצה. בנוסף, הקבוצה ירדה ליגה וזה הגביר עוד יותר את התחושה הקשה אצל מקבלי ההחלטות בעיריית עכו. ירידת ליגה היא אומנם לא נעימה, אבל זה דבר שקורה בכדורגל. גם לפני שנתיים הפועל עכו ירדה ותוך שנה חזרה לליגת העל. יש לי תוכניות גדולות עבור הפועל עכו ואני בטוח ביכולתי להחזיר את הקבוצה לליגת העל תוך שנה אחת בלבד. הצעתי להם להיפגש, ליישב את המחלוקות בינינו בצורה רגועה ונעימה ולפתוח דף חדש ונקי, וביחד להצעיד את המועדון לעתיד טוב יותר. לצערי הרב, אין לי עם מי לדבר מאחר ועיריית עכו החליטה לבטל את ההסכם בינינו וגם לא מוכנה לשבת איתי ולהגיע לפשרה בעניין. בינתיים, הקבוצה היא היחידה שניזוקה, כי בעוד כל קבוצות הליגה הלאומית כבר פתחו בהכנות לעונה הקרובה, אצלנו הכל מוקפא".

בדרך החוצה? סטנצ'יו מחכה להכרעת בית המשפט צילום: אדריאן הרבשטיין
מוכן לעזוב תמורת פיצוי כספי. סטנצ'יו
צילום: אדריאן הרבשטיין

חבר הנהלת הקבוצה רונן זינגר, הוסיף ואמר לספורט צפון-1: "לצערי, עיריית עכו מסרבת להגיע לפשרה ומובילה את הפועל עכו בדרך הבטוחה לליגה א'. דניאל סטנצ'יו היה מוכן להתחייב שאם הוא לא מעלה את הפועל עכו בעונה הקרובה לליגת העל, בסיום העונה הוא שם את המפתחות ומתפטר. אבל אפילו להצעה הזאת הם סירבו".

בעיריית עכו אומרים כי אין להם שום כוונה לשבת עם סטנצ'יו, מאחר ולטענתם, הוא יהיה מוכן לעזוב רק תמורת פיצוי כספי.  בינתיים, בהחלטת ביניים של בית המשפט, נקבע כי עד החלטה סופית בעניין הבעלות, תוקפא פעילות הקבוצה והיא לא תוכל לבצע שום פעולה, כולל החתמת מאמן ושחקנים או מכירתם.

בעיריית עכו מסרבים, כאמור, לכל פשרה בעניין ומתעקשים להחזיר את הקבוצה לבעלות עירונית.

לא מוכן לשום פשרה. ראש עיריית עכו שמעון לנקרי צילומים: יח"צ
לא מוכן לשום פשרה. ראש עיריית עכו שמעון לנקרי
צילומים: יח"צ

"דניאל סטנצ'יו הוא איש קש של סוכן השחקנים דודו דהאן, שבמקום להשקיע כספים במועדון, כמתחייב מההסכם, משך ממנה כספים בשווי של יותר מחצי מיליון שקלים", נמסר בתגובה, "סטנצ'יו הונה אותנו ואת העמותה ולכן ניתקנו עמו כל קשר. כולנו תקווה שבית המשפט יכריע לטובתנו ויחזיר את הקבוצה למקום אליו היא שייכת, העיר עכו".

בעירייה כבר ישבו עם מספר אנשים אשר מועמדים לרכוש את ניהול זכויות הקבוצה או לנהל אותה, במידה ובית המשפט או בורר ההתאחדות יכריע בעניין לטובתה.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות