fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מהומה רבה על לא מאומה

הדרבי של נהריה בין הפועל למכבי הסתיים בתיקו, שלא שירת אף קבוצה במאבק העלייה. בסיום המשחק התפתחה תקרית חריפה כשרק בהתערבות כוח האבטחה שנכח במקום לא גלשה לפסים אלימים. בית"ר נהריה סופרת כבר 10 משחקים ללא ניצחון. מכבי עכו גלשה למקום האחרון. סינדרלת הגביע ממעלות מתגלה בליגה כלכלוכית ושוב הפסידה
מי יעצור אותם? שחקני הפועל נהריה חוגגים עוד ניצחון (צילום: מיכה פישנזון)
מי יעצור אותם? שחקני הפועל נהריה חוגגים עוד ניצחון (צילום: מיכה פישנזון)

בית"ר נהריה (ליגה א')

הקבוצה הצליחה לעצור את שרשרת ההפסדים, כשסיימה את משחק החוץ שלה נגד מ. ס. גבעת אולגה בתיקו, 1:1, אבל נותרה עדיין ללא ניצחון מזה 10 משחקים רצופים. הבית"רים פיגרו 1:0 (דקה 13), אבל דיא לבאבידי הצליח לאזן בדקה ה-24 ל-1:1. עד לסיום, הצליחו הבית"רים לשמור על התוצאה ועל הנקודה היקרה.

במחזור הקרוב תארח בית"ר נהריה במגרשה את מכבי צור שלום, המדורגת במקום הלפני אחרון עם 19 נק'. לנהריה, שבמקום העשירי, 26 נק', כך שהפסד עשוי לקרב את הבית"רים לקו האדום ולסבך אותם במאבק נגד הירידה.

 סקציה מעלות (ליגה ב')
מה שטוב לגביע המדינה, כנראה לא מספיק טוב לליגה, והשבוע שוב ספגה הקבוצה הפסד בית כשנכנעה להפועל כפר כנא, 2:1. האורחים כבר הוליכו ביתרון של שני שערים לפני שבר כהן כבש וצימק בדקה ה-60 ל-2:1. כל ניסיונותיה של מעלות להשיג שוויון עלו בתוהו. בסיום המשחק היו לאנשי מעלות טענות קשות נגד השופט. יו"ר הקבוצה דני חזן, אף שיגר מכתב מחאה חריף לאיגוד השופטים על השיפוט. מנהל הקבוצה גבי שמחון: "אם היינו מפסידים בגלל יכולת מילא, אבל לא ייתכן שנשקיע כספים ויבוא שופט ויהרוס הכל בתצוגת שיפוט מבישה ממש". למרות ההפסד נותרה מעלות במקום החמישי בטבלה, שמזכה בכרטיס למשחקי העלייה, אבל הפער בינה לבין המקום השישי, שם מדורגת הפועל כאוכב הוא שתי נקודות בלבד. במחזור הקרוב תצא מעלות למשחק חוץ נגד הפועל סכנין מהתחתית.

בית"ר נהריה
בית"ר נהריה (צילום: מיכה פישנזון)

 מכבי עכו (ליגה ב')

הקבוצה סיימה את משחק החוץ שלה נגד אחווה מנדא בתיקו אפס. הנקודה לא עזרה לקבוצה להימלט מירידה למקום האחרון בטבלה. היו"ר אשר (ג'וקי) בן חמו: "עם קצת יותר תעוזה יכולנו לנצח, אבל אני מבין את השחקנים שנמצאים בלחץ בגלל המצב של הקבוצה בתחתית וחוששים לספוג שערים ולכן גם משחקים יותר זהיר. המאבק נגד הירידה יימשך עד הסוף ואני מקווה שנצליח לצבור מספיק נקודות שישאירו אותנו בליגה".

ההנהלה הקדימה את תשלום המשכורות לשחקנים בעשרה ימים, במטרה לעודד את רוחם לקראת המשך מאבק ההישרדות. במחזור הקרוב תארח הקבוצה את קבוצת הצמרת של הפועל שפרעם עם המאמן ניסים אדרי.

 אחי עכו (ליגה ב')
הקבוצה רשמה במחזור האחרון ניצחון חשוב בקרב התחתית נגד מכבי טמרה כשגברה עליה, 2:4. אחי עכו נקלעה לפיגור מוקדם, 1:0 (דקה 5), אבל אחמד זידאן (דקה 13) וסלים ואכד (דקה 15), הצליחו להפוך את התוצאה ל-1:2. בדקה ה-70 השוו האורחים ל-2:2, אבל המילה האחרונה היתה של אחי עכו שהבקיעה פעמיים מרגלי ענאן טרביה (דקות 77 ו-80), שנכנס כמחליף מספר דקות קודם לכן. בעקבות הניצחון טיפסה אחי עכו למקום ה-11, אך היא עדיין באזור הסכנה. השחקנים המקומיים עדיין מחרימים את האימונים והמשחקים במחאה על כך שמשכרם קוזזו 500 שקלים. המאמן חוסיין עליאן, שוחח בנושא עם פטרון הקבוצה, סגן ראש העירייה אדהם ג'מאל, והסביר לו שהוא מתנגד לעניין. עליאן: "לא מקובל עליי שיהיו שני מחנות בקבוצה: מקומיים שפוגעים להם בשכר ושחקנים מבחוץ שמקבלים שכר מלא. אני מקווה שהעניין יוסדר במהרה". נראה כי ג'מאל הפנים את המסר, ובסיום משחק הניצחון על טמרה נכנס לחדר ההלבשה והבטיח כי התשלום שקוזז יוחזר לשחקני הבית במשכורת הבאה.

במחזור הקרוב תצא אחי עכו למשחק חוץ נגד הפועל בועיינה.

טבלת ליגה ב' (מחזור 20)

1. איחוד מג'ד-אל-כרום – 50 נק'
2. הפועל כפר כנא – 43 נק'
3. אחווה מנדא – 39 נק'
4. הפועל שפרעם – 35 נק'
5. בני כאבול – 35 נק'
6. סקציה מעלות – 32 נק'
7. הפועל כאוכב – 30 נק'
8. הפועל בועיינה – 25 נק'
9. בית"ר חיפה – 23 נק'
10. בני סמיע – 23 נק'
11. אחי עכו – 22 נק'
12. מכבי טמרה – 22 נק'
13. הפועל מ'רר – 19 נק'
14. הפועל סכנין – 19 נק'
15. בני עראבה – 18 נק'
16. מכבי עכו – 18 נק'

מי יעצור אותם? שחקני הפועל נהריה חוגגים עוד ניצחון (צילום: מיכה פישנזון)
שחקני הפועל נהריה (צילום: מיכה פישנזון)

ליגה ג': עוד לא אבדה תקוותם

הדרבי של נהריה בין הפועל למכבי, הבטיח וגם קיים. קצב מהיר, שערים, מתח, דרמה ואיך לא במחוזותינו, גם תקרית מילולית חריפה שהתפתחה בסיום המשחק בין אנשי שתי הקבוצות. נתחיל במשחק, שהסתיים בשוויון, 2:2. שתי הקבוצות הגיעו בידיעה שהפסד עלול לגמור להם כל עניין בליגה, ובמגרש התפתח משחק עצבני ואגרסיבי. בשורות הפועל בלט מומי פזרקר, שמעמדת הבלם, אטם לחלוטין כל פרצה בהגנה. מכבי היתה מאורגנת יותר. היא הניעה כדור בצורה מסודרת וניסתה לפתח התקפות. אחרי מחצית ראשונה מאופסת, הגיעה המחצית השנייה ועמה גם השערים. דקה 50: קובי אזולאי הגביה כדור חופשי לעומק הרחבה ואורן בן חמו נגח מקרוב לרשת, 0:1 למכבי. דקה 53: עומרי אזולאי בעט כדור שטוח לתוך הרחבה וטל שמיץ המשיך מקרוב פנימה, 0:2. דווקא כשהיה נדמה שהדרבי הוכרע, הוכח בפעם המי יודע כמה שלדרבי חוקים משלו. דקה 70: אלכס צ'רנין מהפועל, שנכנס כמחליף כמה דקות קודם לכן, ניצל טעות קשה בהגנת מכבי כדי לדחוק מקרוב לרשת ולצמק ל-2:1. הפועל, מעודדת מהשער, הגבירה עוד יותר את הלחץ על שער מכבי, שמצידה ניסתה לעקוץ במתפרצות. בדקה ה-84 השיגה הפועל את השוויון המיוחל, כשאבי בן סימון גלגל מקרוב לרשת, 2:2. עד לסיום ניסו שחקני שתי הקבוצות להשיג הכרעה, אך ללא הצלחה.

בסיום המשחק, בסמוך לחדרי ההלבשה, התפתחה תקרית חריפה בין שחקני ומאמני הקבוצות. זה התחיל בהקנטות הדדיות, אבל הרוחות התלהטו עוד יותר כשמאמן מכבי אמיל חורגין התגרה בשחקני הפועל ואמר להם: "יאללה, תקנו קרם שיזוף ותלכו לים". שחקנים מהפועל ניסו לתקוף פיזית את חורגין, כשגם המאמן ברוך סעדון מצטרף להשתוללות. רק בהתערבות אנשי האבטחה שנכחו במקום, נמנע מגע פיזי בין הצדדים. סעדון: " ברגע שנגמר המשחק ירדנו לחדר ההלבשה ובדרך הם התגרו בנו סתם. התחממתי כי הם הסתלבטו עלינו".

מאמן מכבי חורגין: "התוצאה לא כל כך משנה לנו כי אנחנו באים בשביל לשחק וליהנות. להפועל, שמשקיעה כסף, המשחק הזה היה יותר קריטי. אני שולח להם קרם שיזוף, כי אחרי התיקו אין להם יותר סיכוי לעלות". לגבי התקרית שהיתה בסיום המשחק ענה חורגין: "השחקנים שלהם עברו ליד חדר ההלבשה שלנו והתחילו לקלל ולאיים. לא קיללתי ולא הגבתי, רק חייכתי ואמרתי להם שילכו להתקרר בים".

במחזור הקרוב תארח מכבי נהריה למפגש צמרת את מוליכת הטבלה, הפועל צפת, בעוד הפועל נהריה תצא למשחק חוץ נגד מ. ס. חצור הגלילית.הניצחון של מכבי על צפת עשוי לצמצם את הפער בינה לבין המקום הראשון לשלוש נקודות בלבד. חורגין: "מבחינתנו, זה עוד משחק, כי אין לנו שום כוונה או מטרה לעלות ליגה. נשתדל ליהנות ושהקבוצה שתהיה יותר טובה תנצח"

צמרת טבלת ליגה ג' (מחזור 17)

1. הפועל צפת – 34 נק'

2. מ. ס. ג'וליס – 34 נק'

3. הפועל רמה – 30 נק'

4. מכבי נחף – 29 נק'

5. מכבי נהריה – 28 נק'

6. הפועל פקיעין – 27 נק'

7. הפועל נהריה – 24 נק'

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות