fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מאבק הארנונה: עכו לא לבד

שינוי שיטת החישוב תביא להתייקרות בכל הארץ, אבל את חברי ועד הפעולה בעכו זה לא מנחם. בימים הקרובים הם יגישו עתירה מינהלית לבית המשפט. "נעשה כאן מחטף פוליטי לא חוקי", הם טוענים
שכונת הכרם עכו
שכונת הכרם עכו (צילום ארכיון: אושרי כהן)
שכונת הכרם עכו
שכונת הכרם בעכו (צילום ארכיון: אושרי כהן)

המאבק נגד שינוי שיטת חישוב הארנונה התחיל, אולי, בעכו, אבל, עכו, מתברר, לא לבדה במערכה. שינוי שיטת החישוב יביא לעליית מחירים בכל הארץ. בוועדת הכספים של הכנסת דנו השבוע בתקנות שמטרתן לאפשר לרשויות המקומיות לגבות ארנונה גם על שטחים משותפים בבניינים: חניות, חדרי מדרגות וכד'. התקנות של שרי האוצר והפנים מתייחסות לגביית ארנונה כללית ברשויות המקומיות ועתידות לחול על ארנונה שנגבית החל מ-2014.

כמו תושבי עכו, גם בכנסת נשמעו קולות על כך שאישור התקנות עלול להוביל לעלייה חדה בגובה תשלומי הארנונה השנתיים. משמעותן של התקנות החדשות היא שכל רשות תוכל לשנות את שיטת חישוב הארנונה בתחומה בכל זמן, על פי ראות עיניה, ללא סייגים פרט לאישור השרים. עורך הדין מוטי איצקוביץ ממשרד עו"ד כץ, גבע ואיצקוביץ, מומחה לחשבונאות ומיסוי ארנונה, המייצג את ועד הפעולה בעכו, פרסם השבוע מאמר בנושא, שבו הוא מתריע כי שינוי שיטת המדידה עלול להוביל להתייקרות חסרת תקדים בחיוב הארנונה. עו"ד איצקוביץ כותב, כי לדעתו המקצועית והאישית, ראוי לא לתת יד לשינוי שכזה.

מתוך מאמרו של עו"ד איצקוביץ: "להבנתנו, מדובר בשינוי אשר יגרור עלייה של עשרות אחוזים בחיוב הארנונה לכלל המגזרים. מדובר בשינוי שאין לתת לו יד ואשר יביא להתייקרות נוספת במחירים. לטעמנו, ראוי להותיר את המצב על כנו ולשמור שינויים אלו לתקופות אחרות, אם בכלל". יו"ר ועד הפעולה של תושבי עכו, יוסי סטורגנו, מסר ל"צפון-1" כי בימים הקרובים מתכננים חברי הוועד להגיש עתירה מינהלית לבית משפט המחוזי בחיפה נגד החלטתה של עיריית עכו לשנות את שיטת החישוב של דירות ועסקים.

סטורגנו: "עכו בולטת מעל כולם בנושא התייקרות הארנונה. בוצע כאן מחטף פוליטי בצורה לא חוקית ולא ניתן לכך יד". מעיריית עכו נמסר בתגובה: "שיטת המדידה לא שונתה. מצערת העובדה שישנם עורכי דין הפועלים משיקולים אינטרסנטיים ומטעים את הציבור. העירייה לא ביצעה שינוי בשיטת המדידה, אלא מדידה מחודשת לנכסים. כ-95 אחוז מבתי האב בעיר משלמים כחוק, ולכן אין שום סיבה של-5 אחוזים יהיה דין שונה. ככל שנמצאו פערים בין השטחים החייבים בארנונה המדווחים לבין השטחים החדשים שהתגלו במדידה, נשלחו חיובים בהתאם. עיריית עכו פעלה לפנים משורת הדין ולא חייבה רטרואקטיבית את התושבים שבבתיהם נמצאו אי התאמות, אלא רק מתחילת ינואר 2014".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות