fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

לנקרי: "נגישות לחוף הים ללא חסמים מבית הספר לקציני ים"

תוכנית המתאר החדשה של העיר קובעת באופן מפורש כי בית הספר יוכל להמשיך ולפעול במקומו
טיילת עכו כיום (צילום: עיריית עכו)
רצועת החוף כיום (צילום: עיריית עכו)
טיילת עכו כיום (צילום: עיריית עכו)
רצועת החוף כיום (צילום: עיריית עכו)

"רצועת חוף הים של עכו שייכת אך ורק לציבור הרחב, ולכן יש לאפשר לציבור נגישות לחוף ללא כל חסמים מצד בית הספר לקציני ים", כך אומר ראש עיריית עכו שמעון לנקרי בהתייחסו לתכנית עיריית עכו ומשרד התיירות לפיתוח החוף הדרומי באמצעות טיילת המפרץ.

התכנית לפיתוח החוף הדרומי מתחילה משפך נחל הנעמן ועד העיר העתיקה. שלב הביצוע הנוכחי הוא ממלון חוף התמרים עד לכניסה המזרחית לעיר העתיקה, כאשר בתוך רצועה זו כלולים שטחים אשר מגודרים על ידי בית הספר לקציני ים, אולם מזה עשרות שנים אינם משמשים בפועל את בית הספר ונותרו מוזנחים ופוגעים בהמשך התפתחות העיר.

לצורך קידום התכנית הפקיעה עיריית עכו חלק מרצועת החוף לטובת הטיילת, אולם מחלוקת זו נמצאת בימים אלה בפתחו של בית המשפט המחוזי בחיפה וממתינה להכרעתו.

לאחרונה הופצו מכתבים מטעם עמותת בוגרי בי"ס לקציני ים המתנגדים לתוכנית עיריית עכו ומשרד התיירות לפיתוח החוף הדרומי של עכו ופתיחתו לציבור הרחב. מכתבים אלה מבוססים על מידע שגוי ומטעה והם מבטאים את עמדת הנהלת בית הספר לחינוך ימי קציני ים אשר שמה לה למטרה מוצהרת: לסכל את השינוי המוצע במצב החוף, להשאיר את השטחים העזובים והמוזנחים שעל החוף בידי בית הספר, למרות שבית הספר עצמו נטש שטחים אלה, ולמעשה אינו עושה בהם כל שימוש, למנוע מכל גורם אחר לפתחם, ולהעמידם לרשות הציבור. חשוב להבהיר, כי בתוכניות הפיתוח של החוף הדרומי הושם דגש מיוחד על שמירת צורכי בית הספר, והבטחת התנאים להמשך פעילותו ושגשוגו. כמו כן, גם תוכנית המתאר החדשה של העיר קובעת באופן מפורש כי בית הספר יוכל להמשיך ולפעול במקומו.

כל הפעילויות המוצעות בחוף הדרומי פתוחות גם לשימוש בית הספר לקציני ים, תלמידיו ומוריו. יתרה מכך, התוכנית המוצעת מממשת הלכה למעשה את הוראות חוק השמירה על הסביבה החופית, ופועלת לפתיחת רצועת החוף (100 מ') לציבור הרחב, ומניעת מצבים של חסימה לא מוצדקת ולא נדרשת של שטחים ברצועה זו. יש לציין כי כל מוסד תכנון, וכל גורם ציבורי שדן בתכניות הפרויקט הביע תמיכה בלתי מסויגת במהלך של פתיחת החוף לציבור הרחב, הסרת הגדרות והחסמים המונעים מבטים אל הים, וגישה אל החוף.

נדגיש שוב, כי כל פרסום של בית הספר לקציני ים או מי מטעמו לפיו העירייה מעוניינת לבנות בשטחים אלה או להעבירם לנדל"ניסטים כאלה או אחרים הינה שקרית ובאה להטעות את הציבור. ייעודם של שטחים אלה הוא לבניית טיילת לאורך קו הים ופארק לטובת הציבור.

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות