fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

כדורעף: הגביע נשאר אדום

קאם בק מזהיר. הקפטן אלכס אוסוקין חוגג
קאם בק מזהיר. הקפטן אלכס אוסוקין חוגג

זה היה משחק בלתי נשכח. כזה שייכנס לפנתיאון של המועדון. הזכייה בגביע המדינה ה_4 ברציפות וה_9 בהיסטוריה של הפועל מטה אשר/עכו, היתה הרואית ותיזכר בעיקר בזכות האופי המנצח של השחקנים והמאמן נועם כץ, שהפגינו חוסן מנטאלי מדהים וידעו למחוק פיגור של 2:0 במערכות בדרך להתעלות ברגעי ההכרעה.

הפועל מטה אשר/עכו הגיעה לגמר גביע המדינה כשמולה התייצבה הפועל כפר סבא, הקבוצה היחידה שניצחה העונה את מטה אשר/עכו וקטעה לה רצף מרשים של 31 ניצחונות. כפר סבא עלתה לוהטת וחדורת התלהבות ומוטיבציה ופתיחת המשחק היתה כולה ירוקה. שחקניה ניצלו כל חולשה וכל טעות שביצעו שחקני מטה אשר/עכו, כדי להעניש בנקודות ולמוטט לחלוטין את ההגנה האדומה. מטה אשר/עכו פיגרה לאורך כל המערכה הראשונה, ולמרות מרדף עיקש, היא ירדה מנוצחת, 25:23. גם המערכה השנייה נפתחה בהסתערות כפר סבאית, אבל מטה אשר/עכו הצליחה לגלות סימני התאוששות ורשמה יתרון ראשון במשחק, 4:5.

בהמשך המערכה, מטה אשר/עכו עוד הובילה, 13:18, אבל היתרון נמחק וכפר סבא איזנה ל_20:20. מטה אשר/עכו לא נראתה טוב. ההגנה שלה היתה חדירה וההתקפה היתה רכה ולא יצירתית. מפה ועד לסיום המערכה, נע היתרון מקבוצה לקבוצה עד שכפר סבא הכריעה, 29:31, בדרך ליתרון 0:2 במערכות. מי שחשב שערב ייגמר בגביע ירוק, כנראה לא מכיר את רוח המועדון של מטה אשר/עכו ואת הווינריות של המאמן נועם כץ. מטה אשר/עכו פתחה מצוין את המערכה השלישית כשהיא מנצלת שאננות אצל היריבה כדי לנצח, 20:25, לצמק את סיכם המערכות ל-2:1 ולחזור לחיים. המומנטום האדום נמשך גם במערכה הרביעית בדרך לניצחון, 18:25, ושוויון במערכות, 2:2.

המערכה החמישית והמכרעת נפתחה בצורה גרועה והזכירה את כל החולשות של מטה שאר/עכו כפי שהתגלו בשתי המערכות הראשונות. כפר סבא פתחה בבליץ' של, 0:3 ובהמשך גם רשמה יתרון שיא, 4:9. מטה אשר/עכו, בדיוק כמו עוף החול, התעוררה לפתע לחיים והחלה לפרוח כשהיא נהנית מדחיפה עצומה של 500 אוהדים אדומים ביציע. אט אט קוזז ההפרש ומטה אשר/עכו השוותה ל-10:10. ההמשך היה צמוד, שקול ומותח עם שוויון, 11:11, 12:12. מטה אשר/עכו הצליחה לשבור את כפר סבא ועלתה ליתרון ראשון במערכה, 12:13, שגדל אחר כך ל-12:14. כפר סבא עוד איימה להאריך את הערב כשצימקה ל-14:13, אבל מטה אשר/עכו ידעה לסגור עניין, לנצח, 13:15 ולחגוג בטירוף.

למטה אשר/עכו הנחיתו נקודות: לאונרדו דוס סנטוס – 18 נק', גנדי סוקולוב -16 נק', איליה גולדרין – 11 נק', אלכס אוסוקין – 10 נק', פראדו סילבה – 7 נק', יובל פינקלשטיין ושון קסל – 1 נק' כ"א.

קאם בק מזהיר. הקפטן אלכס אוסוקין חוגג
קאם בק מזהיר. הקפטן אלכס אוסוקין חוגג

המאמן נועם כץ: "זה היה ניצחון של אופי, ניצחון של קבוצה. באנו עם איליה גולדרין ושון קסל, שני שחקנים צעירים שמעולם לא היו במעמד של גמר גביע המדינה, וכשכפר סבא הובילו עלינו 0:2, חשבתי שזה המחיר של שילוב צעירים חסרי ניסיון ושזה עוד שלב בהתפתחות שלהם. אבל הוכחנו שהפועל מטה אשר/עכו זו קבוצה עם מסורת שורשית עמוקה וארוכה. הקבוצה היא גזע העץ שלא נשבר גם כשיש סערה. לא נשברנו בקיץ האחרון כשהפחיתו לנו בצורה משמעותית את התקציב ולא יכולנו להחתים שחקן זר שלישי, ולא נשברנו גם עכשיו כשנקלענו לבור ענק במשחק. אנחנו קבוצה צעירה שיש לה את כל התירוצים להישבר, אבל ידענו להתמודד עם הלחץ. זה האופי של המועדון שלנו. כל הכבוד לקהל שליווה אותנו למשחק וכל הכבוד לשחקנים, שהם בעיניי, הגיבורים האמיתיים של הזכייה הזאת בגביע".

הקפטן אלכס אוסוקין: "כל שחקן נתן היום את כל מה שיש לו במשחק. הוכחנו היום שאנחנו קבוצה שמאמינה בעצמה וביכולתה. תואר אחד כבר יש לנו ביד ועכשיו צריך להסתער גם על תואר האליפות".

היו"ר מיכאל קישון: "זה היה גמר שלא יישכח. תודה ענקית לאוהדים הנפלאים שלנו שעודדו וסחפו את הקבוצה גם ברגעים הקשים. הוכחנו שוב שבצניעות ועבודה קשה אפשר להגיע להצליח ולהגיע להישגים".

הפועל מטה אשר/עכו של העונה הנוכחית היא קבוצה יותר צעירה ולפיכך גם פחות מנוסה, פחות מוכשרת ועם 2 שחקני חיזוק זרים בלבד, במקום 3 שחקני חיזוק זרים שיש בקבוצות אחרות. אבל להפועל מטה אשר/עכו יש לב ענק ומאמן גדול. האם זה יספיק גם לאליפות?  ימים יגידו.

גביע רביעי רצוף. המאמן נועם כץ   (צילומים: אדריאן הרבשטיין)
גביע רביעי רצוף. המאמן נועם כץ   (צילומים: אדריאן הרבשטיין)

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות