fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

כדורגל, ליגת על: "ציון ויצמן צריך לקבל אות יקיר עכו"

הפועל עכו נשארת בליגת העל, עונה חמישית ברציפות, נדמה היה שהאיש שהביא אותה להישג ההיסטורי נשכח קצת בצד. קוראים לו ציון ויצמן. העירייה: "התנהלות הקבוצה היא אחיזת עיניים"
ציון ויצמן
שומר על שתיקה. ויצמן (צילום: אדריאן הרבשטיין)
ציון ויצמן
שומר על שתיקה. ויצמן (צילום: אדריאן הרבשטיין)

על רקע חגיגות ההישארות של הפועל עכו וההישג המרשים וההיסטורי שלה לשרוד בליגת העל שנה חמישית ברציפות, בניגוד לכל הציפיות, התחזיות, הפרשנים והקשיים שהערימה בחודשים האחרונים עיריית עכו, נדמה היה ששכחו לתת את הקרדיט לאיש שהצעיד את הפועל עכו בשנים האחרונות: קוראים לו ציון ויצמן. האיש, שלצד הצלחתו המקצועית בתפקיד היו"ר עד לא מזמן, נמצא היום במרכזה של מחלוקת קשה בין עיריית עכו למועדון הכדורגל.

"אנשים שוכחים דבר אחד: ציון ויצמן הוא האיש שהציל את הקבוצה מירידה לליגה א', הוא האדם שעמד בראש המערכת שהביאה את הפועל עכו לליגת העל, והוא האחראי לכך שהקבוצה הזאת שורדת שנה חמישית ברציפות בליגת העל", אמר לנו השבוע גורם במועדון, "אז נכון שאת ההישארות בעונה שהסתיימה נוטים לזקוף למאמן יובל נעים, אבל היה גם מישהו שהחליט להביא אותו, וזה ציון".

כך, בתקציב דל ושנים ארוכות ללא מגרש ביתי, הצליח ויצמן להצעיד את הפועל עכו להישגים הטובים ביותר של המועדון מאז היווסדו. מאז שלקח אותה, לפני כעשור, הקבוצה רק פורחת.
קבוצת הכדורגל הפועל עכו מביאה בשנים האחרונות הרבה כבוד לעיר, והרבה בזכות הישגיה, העיר זוכה לכותרות מחמיאות בתקשורת הארצית. הצלחתה העונה היתה חרף הקשיים שהערימה העירייה.

העונה הזאת עברה על ויצמן בקשיים רבים, שהחלו בהחלטת עיריית עכו שלא להעביר את כספי התמיכה העירונית, בעקבות חוות דעת משפטית בה מתריעה היועצת המשפטית של העירייה עו"ד כנרת הדר, על ניגוד עניינים בין תפקידו של ויצמן כיו"ר עמותת הכדורגל, לתפקידו הבכיר במחלקת ההנדסה בעירייה. בעקבות אותה חוות דעת, החליטה העירייה לעכב את העברת הכספים לקבוצה, והתנתה זאת בהתפטרותו של ויצמן מאחד התפקידים.

"איפה היתה העירייה עד עכשיו? הרי ציון נמצא בתפקיד מזה יותר מעשר שנים, אז מה קרה שדווקא עכשיו ביקשו חוות דעת משפטית? כשהקבוצה לא היתה בליגת העל, היא כמעט ולא עניינה אף אחד, וזה גם לא הפריע לאף אחד שציון עומד בראש המועדון. הרי גם אז הוא שימש בתפקיד בכיר בעירייה, אז מה השתנה דווקא עכשיו? כנראה שלמישהו בעירייה נפגע האגו מכך שהקבוצה מצליחה, זוכה למחמאות ונהנית מאור הזרקורים של התקשורת הארצית, ולכן הוחלט להזיז את ציון הצידה". גורם בעירייה הוסיף ואמר בעניין: "היה מי שהאמין בעירייה, שאם הפועל עכו תרד ליגה, ציון יעזוב".

להפועל עכו לקח זמן לעכל את הבשורה, ולמרות חוות דעת משפטית נגדית שהגיש ויצמן, הוא החליט לפני חודשיים להתפטר מתפקידו כיו"ר עמותת הכדורגל. במקומו של ויצמן מונה לתפקיד יהודה ברששת. "בפגישה הראשונה שלי עם ראש העירייה שמעון לנקרי, הבהרתי שאני צריך את ציון לידי כדי לעשות חפיפה מסודרת", מעיד ברששת, "הדאגה של ציון לקבוצה היא אמיתית וזה שהוא בסביבה זה בגלל שאיכפת לו ממנה. אני חושב שעושים לציון עוול גדול ושוכחים או פשוט לא רוצים לתת לו קרדיט על הישגיו. בסופו של דבר, הנפגעת העיקרית היא הפועל עכו".

מקורבים לויצמן טוענים, שהתחושה היא שמדובר ב"מסע נקמנות אישית". התחושה הזאת התגברה בחודשים האחרונים כשאת המחאה נגד ציון הובילו קומץ אוהדים, שהתסיסו נגדו, בעיקר ברשתות החברתיות באינטרנט. "עד לפני כמה חודשים אותם אוהדים היללו ושיבחו את ציון ויצמן, וזה יותר מתמוה ומוזר שפתאום הם הפכו למבקרים הכי גדולים נגדו", מעיד אחד האוהדים שמעורה בעניינים, "את רוב האוהדים, המריבה בין העירייה לציון ויצמן לא מעניינת. הם באים לראות כדורגל נטו ומעודדים את הקבוצה. עובדה, שכל המחאה שניסו כביכול לעשות נגד ציון לא עבדה, וכל הסיפורים על כך שהיא נמנעה רק בזכות התערבות של ראש העירייה, הם ניסיון להעצים את הסיפור כדי לזכות בכותרות". אותו אוהד הוסיף ואמר: "איפה היו האוהדים האלה כל השנים? נדמה שיש מי שמסיט ומכוון אותם נגד ציון". האוהד ניר דרשר: "אני שמח שלמרות כל הקשיים שנכפו על הפועל עכו וציון ויצמן, הקבוצה הצליחה לשרוד, וכל מי שניסה לחבל בהצלחת הקבוצה, נאלץ עכשיו לאכול את הכובע".

מי שסובלת מכך בעיקר היא הקבוצה עצמה, שאומנם הבטיחה את הישארותה בליגת העל, אבל העיכוב בהעברת התקציב העירוני, מקשה על התנהלותה הכלכלית והגרעון בקופתה רק הולך ומעמיק. חשש נוסף הוא שללא בטוחות העירייה, הקבוצה לא תוכל לפתוח את העונה הבאה בליגת העל. התקציבים, אגב, לכל שאר אגודות הספורט כמו אחי עכו, שהאפוטרופוס שלה הוא סגן ראש העירייה אדהם ג'מאל, מכבי עכו שנתמכת על ידי סגן ראש העירייה זאב נוימן, וקבוצת הכדורסל של הפועל עכו, שמנהלה המקצועי הוא חבר המועצה אילן פורמן, הועברו ללא עיכובים.

האוהד מיכה פרץ: "כל העיר שמחה מהצלחתה של הפועל עכו להישאר עוד עונה בליגת העל. מה יש לנו בעכו? ים וכדורגל. העירייה לא רק צריכה, אלא חייבת לתמוך בהפועל עכו. אני חושב שבלעדי ציון ויצמן, הפועל עכו לא תצליח לשרוד ואני חושש שבלעדיו היא תתרסק. ציון הרבה שנים בכדורגל ויש לו ניסיון רב בניהול קבוצת כדורגל. עובדה שעד עכשיו הקבוצה מצליחה, אז למה לפגוע במשהו טוב?".

בינתיים, נמנע ויצמן מכל התייחסות להתנהלות העירייה ומתאפק גם שלא להיגרר לתגובות, למרות תחושותיו הקשות מכל המהלך. בשורה התחתונה: למרות המכשולים שהערימה עיריית עכו בדרכה של הקבוצה העונה, היא הצליחה לשרוד בזכות החלטות נכונות של ויצמן בהחלפת המאמן, בהחלפת השחקנים הזרים ובחיזוק הקבוצה בשחקני רכש חדשים, וכן בזכות אמונה, נחישות, רוח קרב ויכולת הרואית של שחקניה ברגע האמת. מה צופן העתיד? ימים יגידו.

היו"ר ברשישת: "יש לי תחושה מאוד קשה שראש העירייה מחפש להתנקם והוא עושה זאת על גבה של הפועל עכו. לא אתן לזה לקרות. ראש העירייה לא שותף להצלחתה של הקבוצה השנה למרות שהוא מכנה את עצמו האוהד מספר 1 שלה. אני לא עובד עיריית עכו והוא לא יוכל לזלזל בי לאורך זמן, כמו שהוא עשה עד עכשיו. כל פעם שאני דורש פגישה, הוא עונה שהוא לא מרגיש טוב ודוחה אותי למחר, לשבוע הבא, לחודש הבא, המזכירה תתאם מועד, נפגש אחרי ישיבת מועצה ועוד כל מיני תירוצים. איך יכול להיות שכל העמותות, שחלקם נתמכות על ידי עובדי עירייה בכירים וחברי מועצה, קיבלו את הכסף ואנחנו לא?".

דובר הפועל עכו מיקי חדד: "מועדון הפועל עכו מצר על התנהלות העירייה בעניין תקצוב הקבוצה. בניגוד לנאמר כי כל ההקצבות עדיין לא עברו לאישור המועצה, מבדיקה שערכנו עולה, שכל עמותות הספורט בעיר, מלבד הפועל עכו, קיבלו את הקצבותיהן. במידה והעירייה והעומד בראשה ימשיכו לעכב את התקציב, יהיה זה 'גזר דין מוות' לקיום קבוצת הפועל עכו והוא יהיה נקוב על שמה של עיריית עכו והעומד בראשה".

עיריית עכו: התנהלות הנהלת הפועל עכו היא אחיזת עיניים

מעיריית עכו נמסר בתגובה: "הנהלת הפועל עכו לא עמדה בהתחייבויותיה, ולכן העירייה לא תעביר את התמיכה הכספית, ואין לקבוצה להלין אלא על עצמה. כל הניסיונות החוזרים ונשנים של גורמים בעלי אינטרס בהפועל עכו להציג את העירייה ואת העומד בראשה כמתנכלים לקבוצה, היא חוצפה, עזות מצח ולא תשיג כל מטרה. העירייה נחושה ואיתנה בדעתה באשר לשינויים המהותיים אשר על הנהלת הפועל עכו לנקוט, בטרם תשוב לקבל תמיכה מהעירייה וזאת בהתאם לחוות דעת היועצת המשפטית של העירייה. כל מצג השווא המתרחש במהלך החודשים האחרונים, מעיד על זלזול הנהלת הקבוצה בדרישות העירייה הברורות".

מה יקרה בעונה הבאה? הכתבה המורחבת תפורסם בסוף השבוע במדור הספורט של "צפון -1" 

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות