fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

כדורגל: זהירות, ירידה לפניכם

הפועל עכו פתחה את הפלייאוף התחתון בהפסד בית להפועל רמת השרון, 2:0, והתקרבה עוד יותר לקו האדום
לא מוצאים את הרשת. חלוצי הפועל עכו בעוד התקפה עקרה | צילום: אדריאן הרבשטיין

הפועל עכו (לאומית)

האם הפועל עכו בדרך לירידת ליגה, עונה שנייה ברציפות? כמו שהקבוצה נראית, חלום הבלהות על ירידה לליגה א', בהחלט יכול להתממש. הפועל עכו פתחה השבוע את משחקי ההישרדות שלה במסגרת הפלייאוף התחתון בהפסד בית להפועל רמת השרון, 2:0, והיתה לקבוצה היחידה בפלייאוף התחתון שלא השיגה נקודה. ההפסד לקבוצה שערב המחזור היתה מתחת לקו האדום, גם קירב את הפועל עכו לנקודה אחת בלבד מהמקום ה-14, ממנו הולכים למשחק מבחן נגד הירידה ו-2 נקודות מהמקום ה-15, ממנו נושרים ישירות לליגה א'.

הפועל עכו הציגה יכולת דלה, ומלבד השוער רום אילוז, שבמספר הצלות מרהיבות, מנע תבוסה גבוהה יותר, כל חלקי הקבוצה לא תפקדו. ההגנה היתה חדירה, הקישור לא הורגש ועל התקפה אין בכלל מה לדבר כי היא כלל לא קיימת.

די אם נזכיר את העובדה שבמשך 97 דקות (עם תוספות זמן) לא בעטה הפועל עכו אפילו כדור אחד למסגרת. והנה לכם עוד קוריוז שיכול ללמד על החלק הקדמי של עכו: בסיום המשחק פנה האפסנאי של רמת השרון לשוערו וביקש ממנו שלא להשליך את בגדיו לסל הכביסה. "בכלל לא התאמצת היום והבגדים שלך נקיים. תקפל ותשמור אותם למשחק הבא".

הפועל עכו ספגה את השער הראשון בדקה ה-47, ועמוק בתוספת הזמן ספגה את השער השני, שסיבך אותה קשות במאבקי התחתית.

המאמן חיים לוי: "למרות שעשינו הכנה טובה למשחק, נראינו רע מאוד, מהדקה הראשונה ועד הדקה האחרונה. יצאנו בנס שלא ספגנו הפסד בתוצאה גבוהה יותר. עשיתי חילוף כפול כבר במחצית הראשונה כי רציתי לזעזע ולהביא לשינוי, אבל לצערי גם זה לא עבד. כנראה שנגזר עלינו להיאבק עד הסוף על מקומנו בליגה הלאומית ונעשה את המקסימום כדי לעמוד במשימה. לפעמים זה טוב לקבל סטירה כי רק אז מתעוררים. אני מאוד מקווה שהשחקנים מבינים את המצב ויפנימו שחייבים להתחיל לקחת נקודות. מצפה לנו סדרת משחקים לא קלה, אבל אני מאמין שנישאר".

גם בצד המשמעתי לא שקט

במהלך המשחק נגד רמת השרון, ביצע המאמן חיים לוי, חילוף כפול מוקדם (דקה 35) במטרה להביא לשינוי כשהכניס את אופק פישלר וירין שרעבי במקומם של רותם חטואל וניראל מחפוד, אבל גם זה לא עזר.

חטואל לא אהב את ההחלטה להחליפו כבר בשלב מוקדם של המשחק וירד בהפגנתיות ישירות לחדר ההלבשה תוך כדי שהוא מסנן כמה מילים לעבור הצוות המקצועי ומבלי ללחוץ יד, כמקובל, למאמן. החילוף גם גרר עימות מילולי חריף בין אביו ואחיו של השחקן עם מספר אוהדים ורק בהתערבות אנשי האבטחה נמנע מגע פיזי בין הצדדים.

המאמן חיים לוי: "כדורגל זה משחק של אמוציות, אבל אני מבטיח שנטפל במה שצריך לטפל. קודם כל אנחנו צריכים לשמוע את השחקן ואז נחליט כיצד לפעול".

החלוץ-קשר עזאת חלאילה, לא נכלל בסגל הקבוצה למשחק נגד רמת השרון לאחר שהושעה על ידי המאמן חיים לוי. הסיבה: המאמן לא אהב את התנהגותו של השחקן כלפי חבריו לקבוצה.

לוי: "אין שחקן שהוא מעל למועדון ולא משנה מיהו ומה התרומה המקצועית שלו לקבוצה. עזאת הוזהר יותר מפעם אחת שיכבד את חבריו לקבוצה, אבל הוא המשיך והמשיך להתנהג בצורה לא מכובדת ולא מכבדת והייתי חייב להציב גבול. אני מקווה שהשחקן הבין את המסר שאצלי משמעת לא פחות חשובה מהיכולת המקצועית".

עזאת כבר הספיק להתנצל והוא צפוי לחזור לסגל לקראת המשחק הקרוב נגד אחי נצרת (יום שישי, 12.4, שעה 16:00).

סדר המשחקים בפלייאוף התחתון

הפועל עכו, שסיימה את הליגה הסדירה במקום ה-10 בטבלה, פתחה כאמור את משחקי הפלייאוף התחתון במשחק בית נגד הפועל רמת השרון. לעכו מצפים עוד 5 משחקים לפי הסדר הבא: במחזור הקרוב היא תצא למפגש חוץ נגד מכבי אחי נצרת (יום שישי, 12.4, שעה 16:00). לאחר מכן, היא תארח שני משחקי בית: את הפועל מרמורק (21.4) ואת הפועל פתח תקווה (28.4). במחזור הלפני אחרון היא תצא למשחק חוץ נגד הפועל ראשון לציון (3.5), ותסיים במשחק בית נגד הפועל איכסל (10.5) עם המאמן אלון זיו, שכזכור, פוטר לפני כחודש מהפועל עכו.

יום המעשים הטובים

במסגרת ציון יום המעשים הטובים, נרתמו שחקני קבוצת הנוער של הפועל עכו יחד עם המאמן איציק טויזר, לפעילות בבתי הספר היסודיים ויצמן וגורדון. מי שיזם את המפגש היה אלי מורנו, אחראי על קשרי קהילה בהפועל עכו, שסיפר כי הפעילות כללה משחק ראווה פנימי, חלוקת כדורי רגל, שוקולדים, תעודות הוקרה והזמנת התלמידים להגיע למשחקי הבית של הפועל עכו כדי לתמוך בקבוצה המקומית. מורנו: "מטרת המפגשים נועדה לייצר המשכיות ושיתוף פעולה בין המועדון לקהילה המקומית לאורך השנה כולה. אני מודה למנהלי בתי הספר ולמורים לחינוך גופני על היענותם החיובית והתגייסותם המלאה לפעילות שהיתה מהנה מאוד". 

בית"ר נהריה (ליגה ב')

בבית"ר נהריה, שסיימה את העונה במקום הרביעי בטבלה, הושלמו ההכנות לקראת מפגש החוץ נגד הפועל בני מנדא במסגרת הפלייאוף העליון. מדובר על משחק אחד שהמנצחת בו תעפיל לשלב הבא, בעוד המפסידה תצא כבר עכשיו לפגרת קיץ.

בנהריה מודאגים מהסגל הקצר ומחסרונם של שני שחקני מפתח: עומרי שוורץ שעוזב לליגת המכללות בארה"ב והחלוץ רון בן בסט (צבא). מנגד, השוער חיליק אליעז, שלא נכלל בסגל הקבוצה ב-3 המשחקים האחרונים חזר וצפוי לפתוח בהרכב.

המאמן מיכה שושן: "עברנו במהלך העונה הרבה תהפוכות ולשמחתי הצלחנו להתגבר עליהן ולהתברג בפלייאוף העליון. עכשיו, אנחנו מרוכזים וממוקדים במטרה אחת והיא לנצח ולהמשיך הלאה. אם נשחק בצורה טקטית נכונה, נוכל לנצח. לא יהיה קל, אבל הכל פתוח. מנדא קבוצה מצוינת, אבל כבר ניצחנו אותה השנה. לכן, אסור לנו לבוא בחששות, אלא עם אמונה מלאה בעצמנו וביכולתנו לעשות את זה".

סקציה מעלות (ליגה ב')

הקבוצה, שפתחה את הליגה בניצחון מוחץ על אחי עכו (0:7), סיימה את הליגה בטעם טוב ועם ניצחון בית מרשים על אל-נהדא נצרת, 1:5.

למעלות לקח 28 דקות עד פריצת השער הראשון של האורחים. איתן אדרי בישל לחאלד סואן שמ-17 מ' בעט כדור שטוח, חזק ומדויק לפינה ופנימה, 0:1. בדקה ה-30, הכפילה מעלות את יתרונה כשאופק בן טולילה הגביה כדור מימין ואריאל בוזורגי נגח מתוך הרחבה לרשת, 0:2. בדקה ה-39 שלח סואן כדור עומק לחיים בן דוד, שהקדים את הגנת נצרת ומול השוער הקפיץ לרשת, 0:3. בדקה ה-51 מסר בן דוד כדור גאוני בעקב לפואד חיר א-דין, שהגיח מאחור ובעט בעוצמה רבה למשקוף ופנימה, 0:4. בדקה ה-66 ניצלו האורחים טעות קשה של השוער אביב לוי כדי לצמק ל-4:1. בדקה ה-86 נחתמה תוצאת המשחק. שוב היה זה איתן אדרי שבישל לחיים בן דוד, שמתוך הרחבה בעט כדור מדויק לרשת, 1:5.

עוזר המאמן אלי עייש: "הניצחון לא מפתיע אותי, שכן זו תוצאה כשמשחקים כדורגל פשוט ובלי לחץ".

למרות הניצחון, ניכרת תחושה של אכזבה גדולה מהעובדה שהקבוצה נכשלה במבחן התוצאה ולא העפילה למשחקי הפלייאוף העליון.

עייש: "בוודאי שיש תחושה של החמצה שלא הגענו לפלייאוף העליון. עם סגל השחקנים הזה היינו צריכים להיות שם. לצערי, איבדנו יותר מדי נקודות במשחקים שלא הגיע לנו להפסיד או במשחקים שהיינו עדיפים בהרבה מהקבוצה היריבה ולא ניצחנו. ידעתי שבסיום העונה עוד נבכה על נקודות שהלכו לנו סתם, והנה זה קרה".

סקציה מעלות סיימה את הליגה כשהיא במקום השביעי בטבלה עם 35 נקודות, מאזן של 10 ניצחונות, 5 תוצאות תיקו ו-11 הפסדים, ורחוקה 6 נקודות מהמקום החמישי שמוביל לפלייאוף העליון.

הקבוצה הבקיעה 49 שערים וספגה 43 שערים. איתן אדרי סיים כמלך השערים עם 14 כיבושים: 12 שערי ליגה ועוד 2 במסגרת משחקי גביע המדינה. נזכיר רק, שסקציה מעלות זכתה בתחילת העונה בגביע המדינה לליגה ב', מחוז צפון א', כך שלפחות היא מסיימת עם תואר אחד בארון.

ביום רביעי האחרון קיימה הקבוצה מפגש לסיכום העונה, והחל מהשבוע הבא יתפנו ראשי המועדון לתכנון העונה הבאה.

הפועל נהריה (ליגה ג')

הפועל נהריה סיימה את העונה עם ניצחון בית מוחץ על הפועל דיר אל אסד, 1:7. דווקא האורחים היו אלה שהובילו משער שכבשו בדקה ה-18. אלא שעוד לפני המחצית הראשונה הבקיעה הפועל נהריה פעמיים: שי ארפי (דקה 23) ואבי בן סימון (דקה 35) בדרך למהפך, 1:2. בדקה ה-47 העלה אור אל אוחיון ל-1:3, ובדקה ה-70 דייק אבנר אלגריסי בפנדל מדויק והגדיל את התוצאה ל-1:4. אליאור בן חמו הלוהט הרשית שלישייה תוך 7 דקות: דקה 73, דקה 76 ודקה 80, והשלים את החגיגה וקבע את התוצאה הסופית, 1:7. הפועל נהריה גם סיימה את המשחק בעשרה שחקנים לאחר שעומרי בנימין ספג צהוב שני והורחק בדקה ה-75.

המאמן-שחקן אבי בן סימון: "ניצחון הוא תמיד דבר משמח, אבל מה שחשוב זה שסיימנו את העונה ברוח ספורטיבית. קשה להחזיק שחקנים ולשמור על רצף אימונים סדירים, בעיקר בליגה ג', כשאין לך אתגר מקצועי, אבל אני שמח שהצלחנו לשמור על מסגרת חברתית וקבוצתית גם בשלבים האחרונים של העונה ולסיים בטעם טוב".

הפועל נהריה סיימה את הליגה כשהיא במקום השישי בטבלה עם 34 נקודות ומאזן של 11 ניצחונות, תיקו אחד ו-12 הפסדים. יחס השערים שלה הוא 67 כיבושים ו-73 ספיגות. אליאור בן חמו סיים כמלך שערי הקבוצה עם 20 כיבושים.

דור העתיד

נוער

לאומית (מחזור 23)

נווה יוסף חיפה – הפועל עכו, 3:1. לעכו: גיתי סופיר, רוז טוויזר ואורי סבן.

ארצית (מחזור 23)

הפועל מטה אשר/ – הפועל עפולה, 3:0.

מחוזית (מחזור 24)

הפועל דיר אל אסד – בית"ר נהריה, 0:3.

כפר יסיף – סקציה מעלות, 0:3.

נערים א'

ארצית (מחזור 27)

מכבי חיפה – הפועל עכו, 2:1. לעכו: מוחמד אבו שנב ואוראל הדנה.

נערים ב'

ארצית (מחזור 27)

הפועל עכו – הפועל בית שאן, 1:1. לעכו: עידו בן סימון.

מחוזית (מחזור 24)

קריית ים – מכבי נהריה, 0:1.

הפועל דיר חנא – חוסן, 2:1. לחוסן: אוגוסטין חלאק ורני ירדן.

נערים ג' (מחזור 26)

חוסן – הפועל עכו, 1:1. לחוסן: רועי אלפסי. לעכו: שוהם מלכה.

מכבי נהריה – הפועל עכו, 4:0. יהונתן בכר, גל אלון, מחמוד עכר ואביאל בן לולו.

הניצחון העלה את הפועל עכו למקום הראשון בטבלה.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות