fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

יש לכם במקרה עבודה לתושב עכו בן 53?

גינדי גוסין, גבר חסון ובריא, פוטר לפני ארבעה חודשים מעבודתו במפעל. בקרוב יפסיק לקבל את דמי העבודה, והוא מודאג. מפאת גילו "המופלג" הוא לא מוצא עבודה
גינדי גוסין
גינדי גוסין (צילום: רותם כבסה)

מה בסך הכל מבקש גינדי גוסין, בן 53 מעכו? לעבוד. לאחרונה פוטר גוסין מעבודתו במפעל, וכבר ארבעה חודשים שהוא יושב בבית ולא מוצא עבודה. בקרוב, יפסיק לקבל דמי האבטלה, והוא מודאג.

גינדי גוסין
גינדי גוסין (צילום: רותם כבסה)

גוסין, בחור חסון ובריא, שעלה לארץ מבלרוסיה לפני 20 שנה, אומר שדי בגיל שלו המופיע בקורות החיים, כדי להשיב לו: "אתה לא מתאים" או לא לחזור אליו בכלל. כך קרה לו בחודשים האחרונים בשלושה מפעלים. הראיון עם גינדי התקיים בביתו בשכונת בן גוריון בעכו ביום השואה. דירה פשוטה של עולים חדשים. הוא נשוי ואב לשני ילדים שגרים בבית. פעם בחודש הוא חותם אבטלה. "כל היום אני בטלווזיה או באינטרנט מחפש עבודה, אני לא מבין למה לא מזמינים אותי לראיון? על סמך מה קובעים שאני לא מתאים? הרי יש לי ניסיון".

גוסין מספר כי העבודות שמוצעות היום הן תמורת משכורות של 4500 שקלים נטו, וזה ממש מעציב אותו. הרווחתי 7000 נטו, אבל עבדתי 14 שעות ביום, בשבתות ובחגים. הייתי נוסע בכל הארץ לעבוד, אני יודע טוב עברית, גם לכתוב, ולא יודע מה לעשות עם עצמי. יש מפעלים שמעסיקים אנשים מבוגרים רק דרך עובדי קבלן. אני לא מזלזל באף עבודה, אבל לי יש עוד זמן עד הפנסיה. אני אדם צנוע עובד קשה ומחפש עבודה טובה".

גוסין עלה מבלרוסיה עם משפחתו בעלייה הגדולה של שנות ה-90. מבחינתו, זו כבר היסטוריה. ברוסיה היה נהג סמיטריילר. לעכו הגיעה מיד עם עלייתו והשתלב במפעל תעשיות אלקטרוכימיות (פרוטרום) שנסגר. הוא עבד שם שש שנים כמפעיל מכונה. לאחר מכן עבד שלוש שנים נוספות במפעל דשנים בתור מפעיל מתקן אמוניה, במפעל מילומטר בתור מפעיל מכונה, ובמכון לטיהור מים בחיפה עבד במשך שבע שנים. לאחר מכן במפעל דורפילים. בעבודתו האחרונה היה מפעיל מתקן ומלגזן במפעל אבן קיסר בבר לב. כיום, בהמלצת משרד העבודה, הוא עובר הכשרה של מפעילי CNC. את הקורס יסיים בעוד כמה חודשים, אבל כבר עכשיו הוא מחפש עבודה בתחום.

"אני יודע גם לעבוד על מחשב. אני מאוד אחראי. מעולם לא עשיתי פנצ'ר, אני רק רוצה לעבוד. יש חוק, אבל אף אחד לא מכבד אותו. אני לא יכול לשתוק יותר. כולם נותנים לך הרגשה של 'תעזוב אותנו בשקט'. אם היו מזמינים אותי לראיון עבודה הכל היה נראה אחרת. איזו מדינה זאת? לאיזה כיוון היא נופלת?".

יש לכם עבודה לגינדי גוסין, התקשרו אליו: 5978188- 054.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות