fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

זפרן: "מחויב למועדון בו גדלתי"

נשארו עם המרור: זעזועים בהפועל עכו, מעלות ירדה ליגה. מכבי עכו נכשלה במשחקי המבחן
המושיע? זפרן עם היו"ר רוזנפלד  (צילום: ויקטור כהן)
המושיע? זפרן עם היו"ר רוזנפלד  (צילום: ויקטור כהן)

הפועל עכו (ליגת על)

בעונה שעברה, במסגרת משחקי הפלייאוף התחתון, השיגה הפועל עכו 5 ניצחונות, תיקו אחד והפסד אחד, שהבטיחו את הישארותה בליגת העל. גם אז עכו לא הבריקה, אבל שחקניה הפגינו להט ותשוקה אמיתית ברצונם לשרוד. והם אכן עשו את זה כמו גדולים. העונה, מלבד הניצחון על מכבי נתניה (1:4), הפועל עכו הפסידה את כל משחקיה בפלייאוף התחתון, גם מול קבוצות שסיימו את העונה. ככה, לא שורדים.

במחזור האחרון ספגה עכו את הפסד הליגה הרביעי ברציפות שלה כשנכנעה בביתה למכבי פ"ת, 3:1. המאמן ירון הוכנבוים, שהחליט להציב את עוביידה חטאב כמגן שמאלי, שילם על ההימור הזה ביוקר רב: הפסד ופיטורין.

כבר בדקה ה-7, בישל חטאב את המהלך שהוביל לשער היתרון המהיר של האורחים. בדקה ה-11, הוא גם אפשר לחלוץ פ"ת לכבוש בקלות ולהכפיל את התוצאה. הוכנבוים, שהבין את גדול הטעות שעשה, ניסה למזער נזקים והקפיץ מהספסל את המגן השמאלי הקבוע שמוליק מלול, שהחליף את חטאב. בדקה ה-24 היה נדמה שעכו חוזרת למשחק. גיא דיין הוציא כדור רוחב ודילן סייס, בעט מ_16 מ' כדור קשתי שפגע במשקוף וחדר פנימה, 2:1. עכו המשיכה לנסות להשיג שוויון ובדקה ה-41 היא כמעט עשתה את זה כשמלול הוציא כדור רוחב נהדר לעוז פרץ שממטר וחצי בעט לגופו של השוער. דקה לאחר מכן, הענישה פ"ת בשער שלישי, 1:3. זה למעשה יכול לתאר את ההבדל בין היכולת האישית הירודה של שחקני עכו לבין שאר השחקנים. לא רק בניצול מצבים, אלא גם בביצוע פעולות בסיסיות פשוטות. עכו כמעט ולא סיכנה את שער היריב, ההגנה שלה היתה חדירה, הקישור היה אנמי ומעל לכל הכאוס הזה ריחף חוסר האונים של הוכנבוים לחולל שינוי.

הוכנבוים אמר בסיום: "לא אמתח ביקורת על שחקנים באופן אישי. חטאב היה מצוין באימונים והשיקול היה מקצועי. הוא נכנס לא טוב למשחק ולכן הוחלף". להפועל עכו, שנותרה מתחת לקו האדום, נותרו עוד 2 משחקים קשים: נגד הפועל כפר סבא בחוץ ונגד קרית שמונה בבית. החלוץ לנרי קאינדה (צהובים) והבלם בוריס קפיטוביץ' (מורחק), ייעדרו מהמשחק הקרוב נגד כפר סבא.

שפופים. שחקני הפועל עכו בסיום ההפסד למכבי פ"ת  (צילום: אדריאן הרבשטיין)
שפופים. שחקני הפועל עכו בסיום ההפסד למכבי פ"ת  (צילום: אדריאן הרבשטיין)

הוכנבוים פוטר, זפרן מונה

מיד בסיום ההפסד למכבי פ"ת, כינסה ההנהלה ישיבת חירום אליה הוזמנו כל אנשי הצוות המקצועי, ובה הם נדרשו לספק הסברים על מה שקורה בקבוצה בחודש האחרון (4 הפסדים רצופים). נראה, כי הנימוקים לא סיפקו את ראשי המועדון שהחליטו לבצע זעזוע ולפטר את המאמן הוכנבוים. כמה שעות לאחר מכן כבר מונה המאמן מומי זפרן.

מהפועל עכו נמסר: "הנהלת הקבוצה החליטה לסיים לאלתר את עבודתו של המאמן ירון הוכנבוים, בעקבות מצבה הקשה בתחתית. המהלך נעשה בלב כבד, אך לאור היכולת במשחקים האחרונים, לא היה מנוס מלבצע זעזוע. אנו מודים להוכנבוים על הדרך המשותפת שעברנו יחד ומאחלים לו הצלחה בהמשך".

הוכנבוים, שרק לפני חודש חתם לעונה נוספת, יזכה לפיצוי כספי.

המושיע? זפרן עם היו"ר רוזנפלד  (צילום: ויקטור כהן)
המושיע? זפרן עם היו"ר רוזנפלד  (צילום: ויקטור כהן)

 

זפרן: "מחויב למועדון בו גדלתי"

מומי זפרן, הוזכר כבר בשלהי העונה שעברה כמועמד לאימון הפועל עכו, אך ראשי הקבוצה העדיפו למנות את הוכנבוים לתפקיד.

כעת, 2 מחזורים לסיום העונה, הוא הוזעק להציל את הקבוצה מירידה.

זפרן: "אני מחויב למועדון בו גדלתי ומודע לחשיבות הישארותה של הפועל עכו בליגת העל. אני שמח לחזור, אבל קצת עצוב שאני מגיע בנסיבות כאלה. לא מעניין אותי כסף ולא תהילה וברגע שקיבלתי את הפנייה, לא יכולתי לסרב. אני מאמין שאפשר להישאר. בספורט, גם מה שנראה בלתי אפשרי הוא אפשרי. השחקנים יהיו חייבים להתעלות על עצמם ולהילחם. אני לא קוסם, אני יכול רק לנווט".

יו"ר הקבוצה דודי רוזנפלד: "אני לוקח על עצמי את האחריות למצב. אנחנו מאוד מעריכים את ירון, אבל הגענו למצב שהרגשנו שרק זעזוע אולי יכול להביא לשינוי".

סקציה מעלות (ליגה א')

עכשיו נזכרתם לנצח? הקבוצה סיימה את העונה בניצחון חוץ על הפועל איכסל, 3:4, מה שכמובן לא מנע את ירידתה לליגה ב'.

במשחק הזה, בניגוד לרוב משחקיה העונה, גילינו פתאום שיש לקבוצה אופי. 3 פעמים הובילה מעלות במשחק. 3 פעמים היא שמטה את היתרון. ובכל זאת, לא נשברה. המחצית הראשונה היתה מאופסת ומבול השערים נפל במחצית השנייה. פואד חיר אל דין פתח עם שער בדקה ה-51. איכסל השוותה בדקה ה-55 ל-1:1. דקה 58: תום בר יוסף החזיר את היתרון למעלות, 1:2. דקה 63: איכסל מאזנת בשנית, 2:2. דקה 66: בר כהן כובש, 2:3 למעלות. דקה 82: איכסל משיגה פעם שלישית שוויון, 3:3. דקה 88: קאסם נג'אר, כבש והכריע, 3:4 למעלות.

בסיום המשחק כינס המאמן אילן טל את השחקנים ואמר להם: "כואב לי שירדנו ליגה, בייחוד כשזה בגלל הפרש שערים. היו לנו מספר הזדמנויות לעשות שינוי, אבל לא ניצלנו את זה. חבל שדווקא במשחקים הקריטיים לא תפקדנו".

מכבי עכו (ליגה ב')

הקבוצה שוב כשלה, שנה שנייה ברציפות, בניסיונה להעפיל לליגה א', לאחר שהפסידה במשחק המבחן להפועל בועיינה, 3:0. המארחים עלו ליתרון מהיר כבר בדקה ה-6, אך לעכו ניתנה הזדמנות מצוינת לחזור למשחק רגע לפני המחצית, כשזכתה לבעיטת עונשין מ-11 מ' והיריבה נותרה ב-10 שחקנים. אלון זיו החטיא את הפנדל והותיר את התוצאה על כנה. למרות היתרון המספרי, כשלה עכו בכל ניסיונותיה לכבוש, ומנגד ספגה פעמיים לקראת הסיום (דקות 78 ו-90).

המאמן יוסי עמר: "קשה להצליח כשלשני האימונים המסכמים לפני משחק מכריע כל כך אני מגיע לאימון ומוצא רק 7-8 שחקנים. זה לא תירוץ, כי הפסדנו בגלל חוסר מזל. כשהיינו בפיגור, הכנסתי את כל הכלים ההתקפיים שהיו לי, ולמרות שהגענו למצבים, לא הצלחנו להבקיע. מאכזב להפסיד בשלב הזה".

דור העתיד

נוער

לאומית (מחזור 26)

הפועל עפולה – הפועל עכו, 1:5. לעכו: איתי מורנו.

ארצית (מחזור 26)

הפועל בקה אלגרביה – הפועל מטה אשר, 3:1. למטה אשר: אליאור אביטן – שלושער.

מחוזית (מחזור 28)

סקציה מעלות – הפועל נח'ף, 1:5. למעלות: אדהם גדבאן – 5 שערים.

בית"ר נהריה – חצור, 2:2. לנהריה: קאסם עבד אלעאל ומחמוד האדי.

אחי עכו – הפועל בענה, 3:2. לעכו: מוחמד אסווד ומחמוד יוסף.           

נערים א'

ארצית (מחזור 26)

מכבי נהריה – הפועל עכו, 2:0. לעכו: רועי דדון ואושרי דדון.

ועדת משמעת: מכבי נהריה ספגה מכה אנושה במאמציה לשרוד בליגה לאחר שבית הדין, הרשיע אותה בשיתוף שחקן שלא כדין בניצחון על יריבתה למאבק נגד הירידה, נווה יוסף חיפה (0:1). מלבד הקנס הכספי הכבד (2500 שקלים), נקבע לה גם הפסד טכני (3:0). לאחר הניצחון על נווה יוסף, צמצמה נהריה את הפער מהקו האדום ל-3 נק' כשלסיום העונה נותרו 5 משחקים. כעת, בעקבות פסיקת בית הדין, גדל הפער ל-9 נק'.

מאגודת מכבי נהריה נמסר: "הופתענו מהפסיקה, שכן כלל לא זומנו לדיון המשמעתי, שבו יכולנו להציג הוכחות שהשחקן סיים לרצות עונש הרחקה עוד קודם לכן, והיה רשאי לשחק. התאחדות טעתה, והעניין כרגע בבירור".

נערים ב'

ארצית (מחזור 29)

מכבי נתניה – הפועל עכו, 2:1. לעכו: גיא בן לולו ונסיר מג'דוב.

מחוזית (מחזור 29)

בית"ר עכו – מכבי קרית אתא, 1:1. לעכו: איינאו אראגאו.

הפועל מטה אשר – הפועל דבוריה, 1:2. למטה אשר: עודאי מג'יס ואדם כיאל.

נערים ג' (מחזור 29)

הפועל עכו – הפועל קרית שמונה, 0:3. לעכו: אוזיאל בוטלר – 2 שערים, טל גבאי – שער אחד.

2 מחזורים לסיום העונה מבצעת עכו מהפך בפסגה ועולה למקום הראשון. עכו מקדימה את קרית שמונה ב-3 נקודות, אך יש לה משחק עודף. לעכו יחס שערים עדיף בהרבה (80+) לעומת קרית שמונה (24+), כך שהאליפות תלויה ברגלי שחקניה.

הפועל מטה אשר – סקציה מעלות, 0:5. למטה אשר: יקיר קטושבסקי – 2 שערים, אור אוחיון, עומר לוי ועידו לוי – שער אחד כ"א.

ילדים א' (מחזור 26)

מכבי צור שלום -הפועל אסף עכו, 3:0. אבירם נגאטי, כרים יאסין ואורי ממן.

בית"ר נהריה – קרית טבעון, 6:1. לנהריה: יקיר ביטון.

מכבי עוספיה- מכבי מעלות, 2:0. למעלות: איילון טובלי – 2 שערים.

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות