fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

והיא שעלתה

ראש עיריית עכו שמעון לנקרי לא מפסיק לחייך. 10 ימים אחרי שחגג עם קבוצת הכדורעף של הפועל מטה אשר/עכו את הזכייה בדאבל (אליפות וגביע), הוא ראה ביום שלישי את קבוצת הכדורסל של העיר עושה היסטוריה ומעפילה, לראש הכדורסל / יניב לני, זיו פרבר
כפיים על הכתפיים. לירן שוורצוולד זוכה לכבוד מהאוהד בוריס
כפיים על הכתפיים. לירן שוורצוולד זוכה לכבוד מהאוהד בוריס

הפועל עכו עשתה היסטוריה כשהעפילה, לראשונה בתולדותיה, לליגה הארצית אחרי ניצחון דרמטי במחזור הסיום על הפועל נצרת עילית, 58:59. ניב משגב, צעיר בן 18, שקלע את סל הניצחון, היה אמור בכלל להתגייס לצה"ל, אבל ביקש דחייה עד אחרי המשחק. המאמן יוסי בוכניק: "זו העלייה החמישית שלי, אבל המתוקה מכולן". נהריה ניצחה במחזור הנעילה של העונה הסדירה והבטיחה לעצמה את יתרון הביתיות בסדרת הפלייאוף העליון. מעלות חגגה בדרבי על תרשיחא

לאומית: עירוני נהריה
טוב, פתחו יומנים ורשמו: ביום רביעי הקרוב (16.4) בשעה 19:30, תפתח עירוני נהריה את שלב רבע גמר משחקי הפלייאוף העליון כשתארח בהיכל עין שרה את הפועל מגדל עמק, שסיימה במקום השמיני, לסדרה של הטוב משלושה משחקים. משחק הגומלין יתקיים בשבת (19.4) במגדל העמק. אם יהיה צורך במשחק שלישי הוא יתקיים בנהריה ביום שלישי (22.4). כך נקבע לאחר שנהריה סיימה את העונה הסדירה בניצחון ביתי על אליצור רמלה, 71:87, והבטיחה לעצמה את המקום הראשון ואת יתרון הביתיות לכל אורך סדרת הפלייאוף.

מהנהלת הקבוצה נמסר, כי אוהדים שיגיעו למשחק נגד מגדל העמק בשבוע הבא עם חולצות בצבעי הקבוצה (תכלת-לבן) יכנסו בחינם, כמו גם ילדים עד גיל 12. לנהריה קלעו: נייט מילר – 18 נק' (11 כ"ח), דינמה אודיאקוסה – 14 נק' (12 כ"ח), עידו סטולרו – 12 נק' (4 שלשות), אנטון שוטבין ואופיר הובר – 11 נק' כ"א, גיא דותן – 10 נק', ליאור שגב – 7 נק', ערן אסנטי – 4 נק'.

המאמן רועי חגאי: "בכל הקריירה שלי באימון קבוצות בוגרים לא סיימתי עונה במקום הראשון ואני שמח  לעשות את זה עם נהריה. אני מקווה שבמשחקי הפלייאוף, שאלו רגעי ההכרעה, ההיכל יהיה מלא באוהדים. זה חשוב לנו, כי בעזרת העידוד והדחיפה של הקהל, לקבוצות יהיה מאוד קשה לנצח פה".

יו"ר הקבוצה ניסים אלפסי: "בתחילת העונה סימנו את המקום הראשון כמטרה כדי לזכות ביתרון הביתיות ועשינו את זה. לביתיות יש יתרון פסיכולוגי וזה חשוב. אנחנו ערוכים ומוכנים לסדרה, אבל צריך לעבור שלב-שלב ולהתקדם הלאה". בכוונת הקבוצה לקיים מסע שיווקי לגיוס אוהדים לקראת משחקי ההכרעה ולהערכת אלפסי המטרה היא למלא את ההיכל "כמו בימים הטובים של נהריה בליגת העל", כדבריו.

צמרת הליגה הלאומית (מחזור 26)

1. עירוני נהריה – 46 נק'

2. הפועל עפולה – 45 נק'

3. הפועל גליל עליון – 45 נק'

4. עירוני רמת גן – 44 נק'

ונה בתולדותיה, לליגה הארצית, אחרי מותחן דרמטי במחזור הנעילה של העונה שהסתיים בניצחון על הפועל נצרת עילית, 58:59. הכל היה מוכן לחגיגות העלייה: מספריים (לגזירת רשתות), חולצות (עם הכיתוב  הפועל עכו אלופת ליגה א') ושמפניות (שאוחסנו בקירור). רק דבר אחד הכל חסר להשלמת הערב – ניצחון. וזה לא היה פשוט בכלל, שכן עד השניות האחרונות, הובילו האורחים ובהחלט אפשר לומר שבדרך נס, עכו ניצלה מהפסד ומישהו שם למעלה, דאג שהמסובים העכואים בליל הסדר יהיו שמחים.

שתי הקבוצות התייצבו בעצם למשחק מכריע שאין ממנו דרך חזרה. הפועל עכו, שדורגה ראשונה בטבלה, היתה תלויה רק בעצמה. לעומתם, האורחים מנצרת עילית שניצחו את עכו בסיבוב הראשון, היה צריכים ניצחון כדי להעפיל לליגה הארצית. המשחק לא התעלה לרמה גבוהה, והמתח העצום ניכר היטב על יכולתם של שחקני שתי הקבוצות שהרבו לאבד כדורים ולהחטיא זריקות.

עוד לפני שריקת הפתיחה למשחק, החולצה של מאמן עכו יוסי בוכניק, כבר היתה ספוגה בזיעה, כאילו סיים זה עתה מרתון של 42 ק"מ. הלחץ השפיע גם על שחקניו שקלעו סל שדה ראשון רק אחרי 3 דקות משחק. הרבע הראשון הסתיים ביתרון של נצרת עילית, 21:17. הרבע השני היה אף הוא בשליטה של האורחים שבדקה ה-18 רשמו יתרון שיא, 37:27.

העכואים נראו מעט אבודים ובעיקר, שוב, לחוצים. עכו פתחה את המחצית השנייה בסערה ובתוך 5 דקות חוללה מהפך בתוצאה כשעלתה ליתרון, 41:46. נצרת עילית לא הרימה ידיים והצליחה להחזיר לעצמה את היתרון עם סיום הרבע השלישי, 52:51. הרבע האחרון והמכריע היה דל בסלים ובמשך 7 דקות תמימות, לא הצליחו שחקני שתי הקבוצות לייצר אפילו נקודה אחת! הפינאלה נשארה לסוף והיא אינה מתאימה לבעלי לב חלש. דקה לסיום, כשהיא בפיגור 58:56, איבדה עכו את הכדור, אבל נצרת עילית לא השכילה לקלוע ולגמור עניין. מנגד, יניב כהן חדר לסל, אך נחסם בעבירה אך דייק מהקו רק פעם אחת, 58:57 (חצי דקה לסיום). נצרת עילית יצאה למתקפה, שוב החטיאה, והרכז הצעיר ניב משגב, עוד לא בן 18, התרומם בקור רוח וצלף, 58:59 (12 שניות לסיום). כשהכדור האחרון בידיים של נצרת עילית, היא יצאה להתקפה אחרונה, אבל נבלמה בהגנה הקשוחה של עכו שהצליחה לחלץ את הכדור לחוץ. 3 שניות לסיום הגיע הכדור לשחקן נצרתי שזרק, אך הכדור פגע בפנים הטבעת ויצא. עבור עכו היה זה מזל של אלופים ונתן את האות להתפרצות אדירה של שמחה.

כפיים על הכתפיים. לירן שוורצוולד זוכה לכבוד מהאוהד בוריס
כפיים על הכתפיים. לירן שוורצוולד זוכה לכבוד מהאוהד בוריס
שמחה משפחתית. אלעד שמחון זוכה לחיבוק מהאבא, גבי
שמחה משפחתית. אלעד שמחון זוכה לחיבוק מהאבא, גבי

לעכו קלעו: לירן שוורצוולד – 16 נק', יגאל ניר – 12 נק', יניב כהן – 9 נק', ברק פלג – 8 נק', נדב לוי – 6 נק', ניב משגב ויפתח בליימן – 4 נק' כ"א. המאמן יוסי בוכניק: "זו העלייה החמישית שלי, אבל גם המתוקה מכולן. היתה לנו עונה מדהימה. עלינו לארצית אבל מגיע לעכו קבוצה בליגה לאומית, כי יש פה את כל התנאים להצליח. היחס מצד כל הגורמים שמסביב לקבוצה, התלכיד המשפחתי, והדאגה שלא ייחסר דבר וכל שאר הדברים הקטנים הם אלו שהביאו את האליפות. היינו הכי טובים בליגה, והקבוצה היחידה שלא הפסידה בבית. יש פה מרקם אנושי מדהים עם הנהלה מדהימה".

כוכב המשחק, ניב משגב: "וואו, זה היה מדהים. המאמן יוסי בוכניק נתן לי הזדמנות שלא כל ילד בן 18 זוכה לקבל ואני שמח שהחזרתי לו בגדול. למרות שאני הכי צעיר, כולם קיבלו אותי בצורה מדהימה ואני מאושר להיות פה".

ברק פלג הוותיק, שכבר הודיע שלא ימשיך בקבוצה בעונה הבאה, אמר: "בארבע העליות הרצופות שהיו לי, זאת הייתה המאתגרת והאיכותית ביותר כי גם הרמה של הקבוצות בליגה הזאת היתה מאוד גבוהה. יש פה חבר'ה שזאת פעם ראשונה שהם חווים עלייה ואני שמח ונרגש בשבילם. אני את שלי עשיתי וזאת עכשיו ההזדמנות של עכו להתחיל משהו חדש בליגה ארצית ולהתקדם הלאה".

יניב כהן, שחגג עליית ליגה שביעית, אמר: "כל מערכת בריאה מתחילה מהראש. יש פה שני אנשים, אילן פרומן וארנון כרם, שמנהלים את המערכת ביד רמה והם נוף שונה בכדורסל בצפון. זה ממשיך במאמן יוסי בוכניק שניהל את הצד המקצועי כמו שצריך במשך כל השנה ובלי לחץ. גם כשהפסדנו אף אחד לא הלחיץ אותנו, אלא להיפך, תמיד עודדו אותנו ונתנו לנו גב להמשיך בדרך שלנו. השחקנים הפכו להיות משפחה וזה בא לידי ביטוי על המגרש כשכולם נתנו את הדם אחד בשביל השני. האמת, היה לנו גם קצת מזל, אבל זה חלק מהספורט ובחיים בכלל".

לירן שוורצוולד, הקלע המוביל במשחק, אמר: "יש פה חבורה של גברים, אחד-אחד. נתנו את הנשמה ושאפו גדול לכל הצוות, המקצועי והניהולי. נהניתי מכל רגע בעכו ואם זה תלוי בי, אני ממשיך ומקווה לעזור לקבוצה לעלות גם לליגה הלאומית".

יו"ר הקבוצה ארנון קרן, שחזר בבוקר המשחק מצנתור בבית החולים ובכל זאת הגיע למשחק: "לא הייתי אמור להיות פה, אבל לא יכולתי לשבת בבית ולהיות במתח עד שמישהו יעדכן אותי בתוצאה, אז באתי. כל הכבוד לבחורים שהיו על המגרש, הם עשו עונה נפלאה. אני מקווה שראש העירייה, שנכח במשחק וראה את החגיגות, ישכיל לתת דחיפה בנושא בוועדת התמיכות ויגדיל את התקציב, כי יש כאן חלומות לעלות לליגה לאומית".

מה עבר לך בראש בתחילת העונה אחרי שהשקעתם לא מעט כספים בשביל עלייה?
"האמת, רעד לי קצת הפופיק, כי השקענו תקציב של 300 אלף שקל על שחקנים שלא הכרנו ולא היינו בטוחים שהם אלה שיביאו אותך להשגת המטרה. אבל ככל שהתקדמה העונה, ולמרות שהפסדנו לשתי היריבות העיקריות שלנו במאבק העלייה, הפועל חיפה ונצרת עילית, התחזקה אצלנו ההרגשה שאפשר לעשות את זה. בסיבוב השני לא הפסדנו אף משחק והגיע לנו לעלות. שאפו גדול ליוסי בוכניק, שמלבד היותו מאמן הוא אדם משכמו ומעלה. מקצוען אמיתי ובחור רציני".

המנהל המקצועי של הקבוצה אילן פרומן, שהגיע בחולצה לבנה כיאה לחתן השמחה, סיכם: "הקמתי את הפועל עכו לפני 15 שנה ועשיתי פה הכל. בשלב מסוים הבנתי שאי אפשר לעשות הכל וצריך לפזר סמכויות. הבינגו שלי היה המינוי של יוסי בוכניק למאמן. אני לא שוכח לו שהוא השאיר אותנו בליגה בשנה שעברה. השנה בנינו קבוצה לעליה, אבל לא יצאנו בהצהרות כדי לא להלחיץ את המערכת. יש לנו חבר'ה גברים אחד-אחד. כל הכבוד לשחקנים ולהנהלה, לראש העירייה שמעון לנקרי ולמנכ"ל אוהד שגב, שתמכו בנו לאורך השנה כולה וכמובן לכל 500 האוהדים שהגיעו לפה ונתנו תצוגת עידוד מרשימה. זאת הרגשה עילאית. אני מקווה שבעונה הבאה נעשה עוד קפיצת מדרגה ונעלה לליגה הלאומית".

מה הלאה? כבר עכשיו ידוע שברק פלג לא ימשיך לעוד עונה, מהסיבה כי הליגה הארצית משוחקת בימי ראשון והיא מתנגשת עם ליגת העל, בה הוא משמש כעוזר מאמן בהפועל גלבוע/גליל. המשכו בקבוצה של הרכז הצעיר ניב משגב מוטל בספק בשל גיוסו לצבא. בקבוצה היו מאד רוצים להשאיר את כל סגל השחקנים הנוכחי ולצרף אליו מספר ותיקים וצעירים וכן שחקנים בעמדות בהן הקבוצה הייתה חלשה העונה, כמו עמדת הגבוה. אחרי שיתפוגגו אדי השמפניה מתכננים ראשי הקבוצה להיפגש עם ראש העירייה לנקרי והמנכ"ל שגב, בבקשה להגדיל את התקציב בעונה הבאה. לנקרי כבר הצהיר באוזניהם של ראשי הקבוצה כי בכוונתו לסייע לה להגיע לליגה הלאומית.

הקבוצה צפויה להשתדרג לעבור לשחק בעונה הבאה באולם הספורט של מכללת גליל מערבי שנבנה בסטנדרטים המותאמים לליגת העל ומכיל 420 מקומות ישיבה.  במשחק שהיה אמור להתקיים במחזור הנעילה אבל הוקדם, הביסה הפועל עכו/מטה אשר את מכבי נצרת, בחוץ, 64:98. סתם, לפרוטוקול.

ליגה א': הפועל מעלות
הפועל מעלות השיגה ניצחון יוקרתי כשגברה בדרבי העירוני על הפועל תרשיחא, 65:77. ביום רביעי הקרוב (20:30, אגם מונפורט) תארח מעלות למשחק סיום העונה את מכבי מג'אר, שממוקמת במקום הלפני אחרון בטבלה.

המאמן שלומי אבו-חצירה: "עברנו עונה לא קלה עם הרבה עליות וירידות, אבל אפשר להתנחם לפחות בניצחון בדרבי ובעובדה ששמרנו על הכבוד. בכל שנותיי כמאמן, לא הפסדתי דרבי ואני שמח שהצלחתי לשמור על מאה אחוזי הצלחה. סיכומים עושים בסוף העונה ונותר לנו עוד משחק בית. אנחנו מברכים את הפועל עכו על העפלתה לליגה הארצית. המאמן שלהם יוסי בוכניק והמנהל המקצועי אילן פורמן, עושים שם עבודה טובה והגיע להם לעלות".

צמרת ליגה א' (טבלה סופית)

1. הפועל עכו – 42 נק'

2. הפועל חיפה – 41 נק'

3. הפועל נצרת עילית – 40 נק'

6. הפועל מעלות – 33 נק'

ליגה ב': מכבי שלומי
זה לא היה קל, אבל בסוף זה נגמר בעוד ניצחון של מכבי שלומי, הפעם על הפועל סמיע/כיסרא, 55:61. לשלומי קלעו: דניאל קולפק – 20 נק', יותם פייביש – 13 נק', איציק לוי – 12 נק', חן חיים – 6 נק', גיא צ'יבוטרו – 5 נק', דור דיין – 4, טל ממן – 1 נק'.

ביום רביעי  יצאה שלומי למשחק חוץ נגד הפועל עראבה. ביום רביעי בעוד שבועיים (23/4) תסתיים העונה כששלומי תארח בביתה את הפועל מג'ד-אל-כרום.

צמרת טבלת ליגה ב' (מחזור 23)

1. הפועל צפת – 48 נק'

2. מכבי שלומי –43 נק'

3.  הפועל ראש פינה – 43 נק'

נשים (לאומית)
הקבוצה הבטיחה את הישארותה בליגה הלאומית אחרי שהשיגה ניצחון חוץ דחוק על אקדמיית וינגייט, 69:72. בשבת הקרובה (12/4) תסיים הפועל נהריה את העונה במשחק חוץ נגד מכבי חיפה.

 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות