fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

התמונה האחרונה מבורגס: מאור, אליאור ודניאל רגע לפני הפיגוע

שנה לפיגוע בבורגס. ביום חמישי שעבר התקיים בנמל התעופה בבולגריה טקס זיכרון. הורי הנרצחים קיבלנו בתחנת המשטרה את החפצים של בניהם. ביום שלישי השבוע התקיים בעכו ערב הודיה שארגנה משפחת פחימה, שבנה, דניאל, ניצל בנס
רגע לפני התופת. אליאור פרייס ז"ל, דניאל פחימה ומאור הרוש ז"ל (רפרודוקציה: עזרא גנני)
רגע לפני התופת. אליאור פרייס ז"ל, דניאל פחימה ומאור הרוש ז"ל (רפרודוקציה: עזרא גנני)

ביום חמישי שעבר התקיים בנמל התעופה בבורגס טקס זיכרון לציון שנה לפיגוע התופת בבורגס, שבו נהרגו מאור הרוש ואליאור פרייס מעכו. לאחר הטקס נסעו ההורים השכולים לתחנת המשטרה לקחת את החפצים של בניהם שנמצאו בזירה. הם לא האמינו שאת הטלפונים הסלולריים הם ימצאו שלמים. היו אלה הטלפונים של דניאל ומאור. כל הנתונים נשמרו וגם התמונה האחרונה של שלושתם, שצולמה דקות ספורות לפני הפיגוע. הארנק של מאור נמצא מפויח עם הכסף בתוכו.

אירועי יום השנה לפיגוע נפתחו בהכנסת ספר תורה בבית הכנסת של חב"ד בבורגס לזכר חמשת הנרצחים. בטקס נחשפה אנדרטה לזכרם. כוחות מד"א העניקו לאנשי ההצלה הבולגריים אמבולנס לזכרם של הנרצחים הישראלים, שישמש את כוחות הרפואה בבולגריה. ביום שלישי השבוע קיימו בני משפחת פחימה ערב הודיה במתנ"ס בית העם בעכו. לדניאל פחימה הוענקה עוגה עם נר, ומעתה הוא חוגג יום הולדת נוסף. באירוע הוצגה התמונה האחרונה.

רגע לפני התופת. אליאור פרייס ז"ל, דניאל פחימה ומאור הרוש ז"ל (רפרודוקציה: עזרא גנני)
רגע לפני התופת. אליאור פרייס ז"ל, דניאל פחימה ומאור הרוש ז"ל (רפרודוקציה: עזרא גנני)
דניאל פחימה והוריו
כמו יום הולדת שנה. דניאל פחימה והוריו (צילום: עזרא גנני)

בערב השתתפו, הורי החברים שנרצחו, חברים, בני משפחה, ראש עיריית עכו שמעון לנקרי ומי שהצילו את דניאל. דניאל עלה לבמה וסיפר על השנה הקשה שעברו הוא ומשפחתו. שנה שהיה בה בין חיים למוות. דניאל הודה מעל הבמה לחיים ונעמי, תושבי קרית שמונה, שהצילו את חייו, כשחיים משך אותו מהאש. לפני כחודש פורסמה ב"צפון-1" כתבה, שבה סיפר דניאל על השיקום הקשה ועל הרצון להמשיך הלאה.

מאור הרוש ואליאור פרייס
נזכור לעד. מאור הרוש ואליאור פרייס (צילום: עזרא גנני)

ליאת בן שטרית, אחותו של דניאל, סיפרה ל"צפון-1": "חיכינו שהשנה תעבור כדי שנוכל לשמוח ולעשות ברכת הגומל. זה היה מאד מרגש. היו מצגות ותמונות מרגע הפיצוץ ועד היום. תיעדנו את דניאל כמעט כל יום, כדי להראות לו איזו דרך מרשימה הוא עשה. באירוע השתתף גם טייס ההרקולס שנשלח מהארץ, מפקד יחידת החילוץ. זו היתה חגיגת יום ההולדת שנה וכולם הזילו דמעות. אני דיברתי אל אחי וסיפרתי לו מה הרגשתי ברגע ששמעתי על הפיגוע הנורא ואיזה כוחות נפשיים קיבלנו כדי להציל אותו. זה היה ערב שמהול בעצב, אך היתה בו את השמחה שלו".

הצלם עזרא גנני מעכו, שהיה בערב, אמר, כי גם אדם חזק לא יכול היה להישאר אדיש לרגשות שעלו שם. "לבמה עלו וירדו מספרי הסיפורים שלא חסכו במילים, והשקט והמתח הורגש היטב באוויר. אל"מ י' סיפר איך ברגע שנודע על המקרה, היה ברור שצה"ל עולה לאוויר להביא ארצה את הנפגעים. אחריו עלו לבמה שני הטייסים שסיפרו איך התנהלו מרגע קבלת האור הירוק לעלות לאוויר ועד ההגעה לבולגריה וכל המשתמע מפעולת הטיסה".

אח מבית החולים סיפר שדניאל הוא המקרה הקשה ביותר שנתקל בו. הוא סיפר איך קיבל את ההחלטה לצאת למלחמה עד לשיקומו. "במהלך החלפת התחבושות, שהיתה פעולה מכאיבה ביותר, החלטנו במחלקה שאם דניאל הוא די ג'יי, מה טוב יותר מלהשמיע לו מוזיקה? וכך, מדי יום ביומו, פעמיים ביום, חדר הטיפולים הפך להיות דיסקוטק. המוזיקה הקלה על הכאבים וגם החרישה את צעקותיו של דניאל. לפני חודשיים נולד לנו בן וקראנו לו 'דניאל'".

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות