fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הקסם לא פג: הפועל מטה אשר/עכו עשתה זאת בפעם השלישית

הפועל מטה אשר/עכו, השלימה סוויץ' על מכבי ת"א בסדרת הגמר, 0:3, וחגגה דאבל שלישי ברציפות עם מאזן עונתי מדהים של 0:30. המאמן נועם כץ: "הישג ספורטיבי נדיר, גם בקנה מידה בינלאומי". וגם: מי הפתיעה את הקפטן אלכס אוסוקין? מה הכינה שרה כץ, אמו של המאמן, לקראת הזכייה הצפויה באליפות? למה הכוכב הברזילאי של הקבוצה לאונרדו דוס סנטוס, נעלם מיד עם השריקה לסיום? מה הציע הח"כ הטרי זוהיר בהלול? ומה הבטיח היו"ר מיכאל קישון לעשות אם קבוצתו תזכה באליפות?
רגע ההכתרה. הקפטן אלכס אוסוקין ואריאל כצנלסון, מניפים את צלחת האליפות (צילום: אדריאן הרבשטיין)
רגע ההכתרה. הקפטן אלכס אוסוקין ואריאל כצנלסון, מניפים את צלחת האליפות (צילום: אדריאן הרבשטיין)
האלופה. הפועל מטה אשר/עכו, אלופת המדינה ומחזיקת הגביע לעונת 2014/15     (צילום: עצמי)
האלופה. הפועל מטה אשר/עכו, אלופת המדינה ומחזיקת הגביע לעונת 2014/15 (צילום: עצמי)

זו היתה אליפות מאופקת. לא אותה אליפות מרגשת עד דמעות שהיתה לפני שנתיים והגיעה אחרי עשור של המתנה, ולא אותה אליפות גאה ונלהבת שהיתה בעונה שעברה וסחפה את הפועל מטה אשר/עכו למחוזות גבוהים. אליפות הזאת היתה חקוקה על שמה של הפועל מטה אשר/עכו לאורך שבועות רבים, כשרק טקס ההכתרה המתין למועדו. ואין מקום טוב יותר מאשר היכל הספורט בנעמן, אולמה הביתי והחם של הקבוצה המקומית, שהיה גדוש השבוע בכמעט אלפיים צופים.

הפועל מטה אשר/עכו השלימה עונה מושלמת. פשוט ככה. מאזן נדיר של 30 ניצחונות לעומת 0 הפסדים. דאבל שלישי ברציפות (אליפות וגביע) ותואר שישי בשלוש עונות. על ההישג הזה חתום המאמן נועם כץ, שבעבודה מקצועית ופרפקציוניסטית, הצליח להביא את קבוצתו למעמד של קבוצת על בכדורעף הישראלי. היו"ר מיכאל קישון ולצידו מנהל הקבוצה עופר מסד וחברי ההנהלה רן ניר ודודו גינת, העניקו לכץ סביבת עבודה רגועה והעניקו לו את חופש הפעולה הדרוש כדי להצעיד את מטה אשר/עכו לעבר ההישג המדהים.

סדרת הגמר מול מכבי ת"א, היתה בעצם המשך ישיר למה שהיה לנו העונה, והבליט את עליונותה של מטה אשר/עכו. אחרי הניצחון במפגש הראשון (1:3), התייצבה מטה אשר/עכו למפגש הגומלין בהדר יוסף לאתגר רציני, ואחרי שביצעה קאם_בק מדהים וחזרה מפיגור 2:0 במערכות למהפך ולניצחון 2:3, היה ברור שמטה אשר/עכו היא האלופה שבדרך. לזכותו של כץ יאמר, שהוא לא נתן לפרשנים, מקום לאופטימיות. "אני מאוד מכבד את הקבוצות היריבות, אבל בשביל לזכות באליפות, צריך לעבוד ולעבוד קשה", הצהיר.

הקהל, רובו ככולו אדום, שמילא ביום ראשון את האולם בנעמן, בא לחגוג. האווירה הגועשת, האח"מים ביציעים (ראש עיריית עכו שמעון לנקרי, ראש מועצת מטה אשר יורם ישראלי וסגנו משה דוידוביץ', ראש מועצת מעלה יוסף שמעון גואטה והח"כ הטרי זוהיר בהלול), החולצות עם הכתובית הפועל מטה אשר/עכו אלופה, ההכנות של איגוד הכדורעף לטקס ההכתרה ואפילו עוגת האליפות המקושטת שהוכנה על ידי השף_קונדיטור מיקי שמו בהזמנת אמו של המאמן כץ, שרה, לא הותירו מקום לספק. הפועל מטה אשר/עכו באה להשלים את העבודה ולזכות באליפות ה_12 שלה.

המערכה הראשונה אכן היתה אדומה והסתיימה בניצחון קליל, 14:25. המערכה השנייה היתה צהובה והסתיימה בניצחון של מכבי ת"א, 13:25 ושוויון במערכות, 1:1. המערכה השלישית היתה שקולה, אבל מטה אשר/עכו ידעה לגמור אותה בניצחון, 20:25, ו-1:2 במערכות. גם המערכה הרביעית התחילה צמוד, אבל מהר מאוד מטה אשר/עכו העבירה הילוך וסיימה בניצחון מכריע, 20:25 ו1:3 במערכות.

ההנחתה האחרונה נתנה את האות להתפרצות השמחה ולפתיחה הרשמית של חגיגות האליפות, כולל הקונפטים המסורתיים.

המאמן כץ: "היתה לנו מטרה, לזכות באליפות, והשגנו אותה. אני מאוד מתרגש, אבל בניגוד לפעמים הקודמות, משתדל שלא לדמוע כדי שהתלמידים שלי לא יצחקו עליי בבית הספר. אחרי האליפות הראשונה לפני שנתיים, אמרתי שאני לא מאמין שההישג הזה יחזור, אבל מאז עשינו את הבלתי יאומן וזכינו עוד פעמיים ברציפות. האופי של השחקנים והקהל המדהים הזה, ניצחו את המשחק. זו גאוות יחידה של כולם. לסיים עונה ללא הפסד, זה ללא ספק הישג ספורטיבי נדיר בכל קנה מידה, אפילו בינלאומי. לא האמנתי שנסיים עונה עם זכייה בגביע המדינה ואליפות עם מאזן של 0:30, אבל המחויבות המדהימה של השחקנים בכל משחק ומשחק, הביאה להישג הזה".

רגע ההכתרה. הקפטן אלכס אוסוקין ואריאל כצנלסון, מניפים את צלחת האליפות   (צילום: אדריאן הרבשטיין)
רגע ההכתרה. הקפטן אלכס אוסוקין ואריאל כצנלסון, מניפים את צלחת האליפות (צילום: אדריאן הרבשטיין)

הקפטן אלכס אוסוקין, שהפך לאליל הבנות ביציעים ויעד מבוקש לסלפי, אמר: "עשינו היום היסטוריה וזו תוצאה של עבודה קשה. פיתחנו אופי של לוחמים שלא מוכנים להפסיד. למרות שמדובר באליפות שלישית, הטעם המתוק נשאר. אליפות זו אליפות". לאוסוקין ציפתה לפני המשחק הפתעה כשאמו, ילנה, הגיעה לראשונה לצפות בבנה. ילנה אוסוקין: "נורא נהניתי מהאווירה וכשאני רואה אותו מאושר, אני מאושרת".

סלבה בצ'קלה: "קשה מאוד, ולא משנה באיזה ענף ספורט אתה, לסיים עונה ללא הפסדים. אבל זו תוצאה של השקעה ועבודה קשה וההישג שלנו ייזכר לעוד הרבה שנים. עשינו עונה מדהימה".

אריק כצנלסון: "אליפות מתוקה. יש לנו קבוצה ווינרית שלא מוותרת אף פעם".

שירן ויסמן: "אני שמח שהאוהדים נהנו ומגיע להם בהחלט תודה גדולה על התצוגה שלהם במהלך המשחק. נועם כץ עושה איתנו עבודה מדהימה והתוצאות נראות ומורגשות. מכבי ת"א קבוצה עיקשת, אבל באנו לקחת אליפות ועשינו את זה. היה כיף".

אלן קומל: "מבחוץ זה נראה קל, אבל במגרש היה לנו מאוד קשה. האווירה של הקהל עודדה אותנו ועזרה לנו לנצח. עבורי, זו חוויה גדולה".

ז'וארס גומז: "זו אליפות ראשונה שלי וזה נורא מרגש. עשינו הישג יוצא מן הכלל ואני שמח שהגעתי לפה. ההתאקלמות שלי במטה אשר/עכו היתה מהירה ואנחנו כמו משפחה".

מי שנעדר מהחגיגות היה הכוכב הברזילאי של הקבוצה לאונרדו דוס סנטוס, שהגיע למשחק כשהוא חולה ותחת טיפולי אנטיביוטיקה. דוס סנטוס, שמיהר לחדר ההלבשה ועזב במהירות את האולם, הספיק לומר: "אני מצטער שאני לא יכול לדבר, כי פשוט אסור לי מבחינה רפואית. אני סובל מדלקת חריפה בגרון וחייב לנוח".

מי שעוד חגגה, היא מאמנת הפילאטיס של הקבוצה, כבי דש, שאמרה: "כל זכייה באליפות היא מרגשת, ולא משנה אם זו אליפות ראשונה, שנייה או שלישית. לזכות באליפות זה לא דבר מובן מאליו והיא מגיעה בזכות עבודה קשה והתמדה לאורך העונה כולה. אני חושבת שמטה אשר/עכו התעלתה העונה והיא בהחלט ראויה לתואר".

היו"ר מיכאל קישון, שהבטיח בתחילת העונה שאם קבוצתו תזכה בדאבל שלישי ברציפות, הוא יבצע צניחה חופשית, כבר נרשם במשרדי הצנחניה בקיבוץ שמרת, ובשבת הקרובה יעמוד במילתו ויבצע את המשימה. קישון: "ככל שהעונה התקדמה וראיתי שהסיכוי לזכייה בדאבל שלישי הולך וגדל, עלו אצלי הרהורי כפירה, אבל בסוף החלטתי לעמוד בהבטחה ולעשות את זה. הקפיצה מתוכננת ליום שבת עם מצנח אדום ומגובה של 11 אלף רגל. אני מקווה שהכל יעבור בשלום".

הח"כ הטרי זוהיר בהלול, לא הסתיר את התרגשותו מהאירוע ורגע לפני כיבוי האורות באולם, העלה רעיון. "אני מציע להביא את שחקני הפועל עכו בכדורגל למטה אשר/עכו כדי שיראו וילמדו מהי ווינריות". אין ספק שאם הפועל עכו, שבכל העונה היתה בתהום ליגת העל ורבים כבר סתמו עליה את הגולל, תצליח להישאר בסופה של עונה בליגת העל, יהיה זה הישג ספקטקולארי.

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות