fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הפועל עכו: לאן נעלם האוהד מספר 1?

המאמן שמעון הדרי, שלא ניצח 14 מחזורי ליגה והודח מהגביע, פוטר ובמקומו מונה יובל נעים, שמצהיר: "אם לא הייתי מאמין שהפועל עכו מסוגלת להישאר בליגה, לא הייתי בא". מי הוזכר השבוע כמועמד להחליף את ציון ויצמן בתפקיד היו"ר?
יובל נעים
התקבל בפרחים. המאמן החדש יובל נעים מתקבל באהבה על ידי האוהדים (צילום: עזרא גנני)

רוח רעננה ומוטיבציה. זה מה שהביא איתו המאמן החדש של הפועל עכו יובל נעים, שמחליף את שמעון הדרי, שקיבל בסוף השבוע שעבר הודעה על הפסקת עבודתו. הפועל עכו, בראשותו של הדרי, רשמה 14 משחקי ליגה ללא ניצחון שדרדרו אותה למקום האחרון בטבלה, והדחה מבישה מגביע המדינה אחרי הפסד להפועל עפולה מליגה א'.

כבר באימון הראשון שלו בעכו, הכניס נעים בשחקנים את האמונה שלא הכל אבוד. לפני משחק הבכורה שלו, נגד האלופה היוצאת עירוני קרית שמונה, התקבל נעים על ידי האוהדים בזר פרחים, טפיחות וברכות להצלחה. נעים, שטרם המשחק לא הספיק לעבור בבקרה התקציבית, ישב צמוד לגדר ובסמוך לספסל הקבוצה, וניהל את המשחק יחד עם עוזרו איציק טוויזר. הפועל עכו, ששיחקה בהרכב חסר מאד, נראתה רע. ההגנה עוד תפקדה, אבל הקישור כמעט ולא הורגש ועל אוהד קדוסי נשאר רק לרחם, כשנשלח בודד למערכה להתמודד מול כל הגנת קרית שמונה.

הפעם היחידה שהכדור הגיע אליו, קדוסי גם כבש. עכו פיגרה 1:0 בדקה ה-75, אבל הצליחה להשוות בדקה התשעים, משער נגיחה של קדוסי, שהעלה את מאזנו ל-11 כיבושים, שיא אישי בליגת העל. המאמן החדש יובל נעים אמר בסיום: "אם לא הייתי מאמין שאפשר להציל את הפועל עכו מירידה ולהשאיר אותה בליגה, לא הייתי בא ומבזבז כל יום כמעט ארבע שעות בנסיעות".

התקבל בפרחים. המאמן החדש יובל נעים מתקבל באהבה על ידי האוהדים (צילום: עזרא גנני)

מחפשים מחליף לוויצמן?
מי שעמד מאחורי חתימתו של יובל נעים, הוא יהודה ברששת, איש עסקים עכואי, שמצב הקבוצה כאב לו והחליט לסייע. ברששת פנה ליו"ר הקבוצה ציון ויצמן, והשניים הגיעו להבנה גם לגבי העתיד והמשך ההתקשרות בין הצדדים.

השבוע גם פורסם כי ברששת יהיה זה שימונה לתפקיד היו"ר במידה והיו"ר הנוכחי, ציון ויצמן, יאולץ להתפטר עקב טענת העירייה לניגוד עניינים בין תפקידו כיו"ר עמותת הכדורגל ותפקידו הבכיר במחלקת ההנדסה בעיריית עכו.
ברששת: "ציון ויצמן לקח את הפועל עכו כשהיא עוד דשדשה בליגות הנמוכות והפך אותה למה שהיא היום, קבוצה לגיטימית בליגת העל. לאור העבודה המצוינת שציון עשה ועדיין עושה, אין שום סיבה להחליפו. הוא יו"ר מצוין ואני מאחל לו עוד הרבה שנים בתפקיד. אני, כאוהד אמיתי, יעשה הכל כדי לסייע לו ולקבוצה".

אימון, חקירה, משטרה
במהלך השבוע נקשר שמו של המאמן יובל נעים לפרשת "החשוד המרכזי", לפיה נחקר חשד להטיית משחקים בכדורגל הישראלי. נעים: "אני לא מעורב בדברים כאלה ואני מעריך שגם לא יצא מזה כלום". דובר המועדון מיקי חדד, מסר בתגובה: "אנו סמוכים ובטוחים כי משטרת ישראל תבצע עבודתה נאמנה, ובתוך כך סומכים על אמינותו ויושרו של המאמן יובל נעים, שממשיך, כרגיל, בהכנות לקראת משחק הליגה בשבת נגד הפועל באר שבע". נעים עצמו הכחיש בחקירתו במשטרה את מעורבותו בפרשה, והבהיר כי כל כולו נתון להצלתה של הפועל עכו מירידה.

איפה ראש העיר לנקרי?

ראש עיריית עכו שמעון לנקרי
שמעון לנקרי (צילום: דובר עיריית עכו)

ראש העירייה שמעון לנקרי, הצהיר לא פעם על אהדתו לקבוצה והתגאה בתמיכתו הגדולה בה. לנקרי אף היה נוהג ללוות את הקבוצה בכל משחקיה, כולל משחקי חוץ. אלא, שבמשחקי הבית האחרונים, נעלמה דמותו מהיציע. רבים מהאוהדים שאלו לאן נעלם האוהד מספר אחת? דובר עיריית עכו שרון דהאן: "ראש העיר בחר שלא להופיע במשחקים האחרונים של הפועל עכו, וזאת עד להסדרת נושא ניגוד העניינים עליו הצביעה היועצת המשפטית של העירייה עו"ד כנרת הדר, בין תפקידו של יו"ר הקבוצה ציון ויצמן לעבודתו בעירייה".

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות