fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הפועל עכו: הזרים אכזבו, הישראלים הרשימו

מחר (שישי) תקיים הקבוצה מסיבת עיתונאים לפתיחת העונה ובמוצ"ש תמריא למחנה אימונים בהונגריה. במחלקת הנוער, הבלגן חוגג: ברששת מינה את מישל סלוק. העירייה תומכת בחיים פרץ וחרזי רוצה את האחים גלאט
יהודה ברששת
מי קובע? היו"ר יהודה ברששת (צילום: אדריאן הרבשטיין)

הפועל עכו תקיים מחר (שישי) מסיבת עיתונאים לפתיחת העונה ותציג את הצוות המקצועי והניהולי שיוביל את הקבוצה בעונה הקרובה. באירוע אמור להשתתף גם ראש העירייה שמעון לנקרי. במוצאי שבת תמריא הקבוצה להונגריה, שם תקיים מחנה אימונים שיימשך כ-10 ימים. במהלך המחנה מתוכננים לקבוצה שלושה משחקי אימון נגד יריבות מקומיות. החלוץ הברזילאי לאונרדו קוסטה מרידה, שסיכם את תנאיו, יצטרך לקבוצה במהלך המחנה. כמו כן, צפויים להגיע למחנה שלושה שחקני חיזוק זרים: מברזיל, מקמרון ומניגריה, שיבואו להתרשמות.

יהודה ברששת
מי קובע? היו"ר יהודה ברששת (צילום: אדריאן הרבשטיין)

בשבוע האחרון קיימה הקבוצה סדרת משחקי אימון, שנועדה בעיקר כדי לבדוק את השחקנים הזרים שהגיעו להתרשמות ואת השחקנים הישראלים שנבחנו. במשחק הראשון, שנערך באצטדיון טוטו-עכו, גברה הפועל עכו על הפועל ירושלים מהליגה הלאומית, 2:3. העכואים כבר פיגרו 2:0, אבל ידעו לחזור ולהפוך את הפיגור לניצחון משערים של אליאור סיידר, עדן בטיט ויוני משאשה. גיא דיין עוד הספיק להחמיץ פנדל. המשחק השני, נגד הפועל נצרת עילית, הסתיים בתיקו אפס. מספר שחקנים הביעו ביקורת על כך שהמשחק נקבע ונערך בתשעה באב. שניים מהם: גיא דיין והנבחן עדן בטיט, שוחררו מהמשחק לבקשתם. עוזר המאמן איציק טוויזר, שתיאם וקבע את משחקי האימון, אמר: "המועד המקורי של המשחק היה אמור להיות ביום שני, אבל נצרת עילית לא יכלה להגיע ונאלצנו לדחות אותו ליום שלישי".

שני הזרים שנבחנו בקבוצה בשבוע האחרון: החלוץ הניגרי ג'וזף אובנסרי והחלוץ הגרמני ממוצא אוגנדי סביו נסרקו, לא הרשימו ושוחררו. הקשר האורוגוואי בריאן מרטינס, מאכזב עד כה ואם לא יחול שינוי דרסטי ביכולתו, גם הוא ישוחרר. נכון לעתה, עומדת מכסת הזרים של הקבוצה על שלושה: הסרבים סרג'ה קנזביץ' (בלם) וברניסלב יובנוביץ' (קשר) והחלוץ הברזילאי לאונרדו קוסטה מירנדה.

אלון חרזי
רוצה לקבוע. חרזי (צילום: אדריאן הרבשטיין)

החלוץ אליאור סיידר, שנדד בשנים האחרונות במספר קבוצות ובעונה האחרונה היה שותף לעלייתה ההיסטורית של הפועל עפולה לליגה הלאומית, הרשים וסיכם את תנאיו לעונה הקרובה. גם המגן עדן בטיט ממ. ס. אשדוד, סיכם בקבוצה לאחר שהותיר רושם טוב על הצוות המקצועי. חמישה שחקנים נוספים, שנמצאים עדיין בגדר נבחנים וההחלטה לגביהם צפויה להתקבל עד סוף השבוע, הם: אסף בראון (אחי נצרת), אילן רנקביץ' (טוברוק נתניה), שלומי לוי (הכח ר"ג), יוני משאשה (בית"ר נהריה) ורועי עטר (נוער מכבי חיפה).

5 שחקני הנוער שהתאמנו עם סגל הקבוצה הבוגרת: עיזאת חלאילה, דניאל מגר, עמר חטיב, מאיר הרשקוביץ' והשוער ליאון אלחרר, לא יצאו עם הקבוצה למחנה האימונים בהונגריה. בהגרלת לוח המשחקים לעונה הקרובה נקבע כי הפועל עכו תפתח את עונת המשחקים 2013/14, במשחק בית נגד האלופה מכבי ת"א. טרם נקבע תאריך לפתיחת הליגה, עקב מחלוקת בין ההתאחדות לטוטו, אך זו צפויה להיפתח בסוף אוגוסט.

מחלקת הנוער

דווקא במחלקה שאמורה להוות את התשתית הכי חשובה והכי חיונית לקבוצה הבוגרת, הברדק חוגג. היו"ר יהודה ברששת, תומך במועמדותו של מישל סלוק לתפקיד המנהל המקצועי ולצפון-1 נודע כי המינוי אושר וסלוק כבר החל לעבוד בשטח. בשבוע שעבר, במהלך פגישת עבודה ראשונה של סלוק עם יועץ העל אלון חרזי, הוא הופתע לגלות כי חרזי מתכנן למנות לתפקיד דווקא את האחים אבי ולירון גלאט. חרזי הנבוך הופתע גם הוא כששמע על מינויו של סלוק, ללא ידיעתו, ובסיום הפגישה ביקש שהות לבדוק את הנושא. כשליו"ר ברששת נודע על המהלך המתוכנן של חרזי הוא התקשר אליו וביקש ממנו להקפיא את המהלכים עד להתבהרות העניינים. ויש גם צלע שלישית: חיים פרץ, שניהל בעונה שעברה את מחלקת הנוער וזוכה לתמיכה מצד העירייה.

פרץ התייחס השבוע לסאגה כשאמר: "יש פה יותר מדי בחישות שאני לא רוצה להיות מעורב בהן. אני איש מקצוע וכל מה שיוחלט, יהיה מקובל עליי". סלוק, שויתר על הצעה להקים ולאמן את קבוצת הנוער של הפועל מטה אשר לטובת המינוי במחלקת הנוער של הפועל עכו, אמר: "מבחינתי, כבר התחלתי לעבוד ולגבש תוכנית עבודה מקצועית מסודרת". מבולבלים? גם אנחנו. הליגות הצעירות אמורות להיפתח בחודש הבא, כך שלראשי המועדון ולעיריית עכו, אין הרבה זמן כדי לתאם עמדות, להביע הסכמות ולבצע מינויים כדי להתחיל לעבוד.

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות