fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הפועל עכו: האם ברששת ימשיך בתפקיד היו"ר?

הפועל עכו סופרת שני הפסדים רצופים ואפס שערים. זה מאזן האימים של הקבוצה מתחילת העונה. המאמן יובל נעים: "הליגה היא כמו ריצת מרתון. תשפטו אותנו בסיום"
מדוכאים. השוער דודו גורש והבלם אדי גוטליב, מנסים לעכל את ההפסד (צילום: אדריאן הרבשטיין)
מדוכאים. השוער דודו גורש והבלם אדי גוטליב, מנסים לעכל את ההפסד (צילום: אדריאן הרבשטיין)

לא כך ציפתה הפועל עכו לפתוח את עונתה החמישית בליגת העל. בתום שני מחזורי ליגה, מאזן הקבוצה מצביע על שני הפסדים, אפס נקודות ואפס שערים. אחרי שבמחזור הפתיחה נכנעה עכו לאלופה מכבי ת"א (2:0), היא נכנעה בסוף השבוע לבני סכנין, 1:0. השער היחיד במשחק הובקע בדקה ה-89, בפנדל, לאחר שמושיקו מישאלוף הכשיל ברחבה את מוחמד כליבאת, שגם כבש. בעקבות העבירה ספג מישאלוף כרטיס אדום וייחסר מהמשחק הבא של הקבוצה.

מדוכאים. השוער דודו גורש והבלם אדי גוטליב, מנסים לעכל את ההפסד (צילום: אדריאן הרבשטיין)
מדוכאים. השוער דודו גורש והבלם אדי גוטליב, מנסים לעכל את ההפסד (צילום: אדריאן הרבשטיין)

המאמן יובל נעים, נשמע בסיום כעוס: "השופט הכריע את המשחק. הוא נלחץ מהקהל ושרק לפנדל שלא בטוח שהיה. יש לנו עכשיו פגרה של שבועיים, במהלכה נמשיך להתגבש ולהתחבר כדי להגיע מוכנים למשחק הבא. לא נעים לפתוח ככה את הליגה, אבל צריך לזכור שהליגה לא נגמרת מחר ויש עוד המון משחקים. הליגה היא כמו ריצת מרתון. תשפטו אותנו בסיום העונה". עוזר המאמן איציק טוויזר, הוסיף וסיכם: "לאור היכולת, ואני מודה שלא שיחקנו טוב, אולי לא מגיעה לנו נקודה, אבל כבר הגענו לדקה התשעים במצב של תיקו והנקודה היתה בידיים שלנו".

 אז מה התפספס?
"שחקני ההגנה לא גילו אחריות ובהתקפה האחרונה כולם עלו למעלה והפקירו את החלק האחורי. סכנין ניצלה את זה וכבשה".

לפני האימון בתחילת השבוע, כינס המאמן את השחקנים וגער בהם על ההפסד. עיקר הביקורת הופנתה כלפי המגן שניר משען. בסיום האימון הודיעה הקבוצה על שחרורם של 4 שחקנים: מהראן אבו-ריא, שלומי לוי, נאור דהן ואסף בראון. בקבוצה שקלו לשחרר את הבלם הסרבי סרג'ה קניזביץ', שהושעה בשבוע שעבר מאימונים עקב "חוסר רצינות" כדברי הצוות המקצועי, אולם כעת, בעקבות הרחקתו של מישאלוף, הוחלט בשלב זה שקניזביץ' יישאר.

מהיר ועצבני. יובל נעים לא מרוצה מההפסד השני של קבוצתו (צילום: אדריאן הרבשטיין)
מהיר ועצבני. יובל נעים לא מרוצה מההפסד השני של קבוצתו (צילום: אדריאן הרבשטיין)

מי שנעדר מהמשחק נגד סכנין הוא המגן אלירן דנין שטרם עבר בבקרה התקציבית. אכזבה גדולה היתה גם מהחלוץ הברזילאי לאונדראו קוסטה, שהובא על ידי המנג'ר המקצועי אלון חרזי. "זה מה שקורה שמחתימים חלוץ מבלי לראות אותו", העיר השבוע גורם במועדון. המאמן נעים ניסה לגונן על ההחתמה ואמר: "חלוץ מהליגה השנייה בברזיל לא יגיע למבחנים בהפועל עכו. ראינו קלטות שלו והתרשמנו לטובה". בכל מקרה, אם לא יחול שיפור משמעותי ביכולתו של לאונדראו, הוא עשוי להיות משוחרר. בקבוצה גם לא מסתירים את עובדת חיפושיהם אחר חיזוק החלק ההתקפי של הקבוצה, שטרם מצא העונה את הרשת.

המגן קלמי סבן והקשר אלי זיזוב ממשיכים להתאמן בקבוצה, אולם טרם התקבלה החלטה בעניינם. טוויזר: "זה לא סוד שאנחנו מחפשים שחקני חיזוק ואני מאמין שעד המחזור השלישי, בעוד שבועיים, נמצא. אני בטוח שברגע שנתחזק, נהיה יותר טובים".

פגרת החגים מגיעה להפועל עכו בזמן, כשלרשותה שבועיים של הכנות ותיקון הליקויים לקראת מפגש הליגה הבא, שיערך באצטדיון טוטו-עכו נגד הקבוצה הלוהטת של הפועל באר שבע. הקבוצה מהדרום פתחה את העונה באופן מרשים עם שני ניצחונות רצופים ואפס שערי חובה.

ועוד אנקדוטה. בשלהי העונה שעברה, כשהמאמן יובל נעים מונה לתפקיד בהפועל עכו, הוא רשם הפסד אחד ב-11 משחקים. העונה, עם יועץ העל אלון חרזי משקיף מהיציע, יש להפועל עכו כבר 2 הפסדים מ-2 משחקים. אז נכון שלא יהיה זה הוגן להפיל את הכישלון על חרזי, אבל עד כה, לא נראה שהבאתו לקבוצה תרמה במשהו לקידום או לשדרוג הישגיה. הצוות המקצועי של הקבוצה בחר שלא להגיב לדברים והסתפק באמירה הלקונית הבאה: "תפנה למי שמינה אותו".

ברששת יו"ר זמני?
היו"ר יהודה ברששת, רמז בימים האחרונים כי ייתכן ולא יסיים את העונה בהפועל עכו. ברששת: "בעוד חודשיים, כך לפחות נקבע בהסכם ההבנות בין המועדון לעיריית עכו, אמורות להתקיים בחירות לתפקיד היו"ר. אם לא יהיה לי רוב, ימונה לקבוצה יו"ר אחר".

התאמן בעכו, חתם בסכנין

בקבוצה הופתעו לגלות את אמיר נאסר-א-דין, שהתחיל את האימונים בעכו ואף יצא עמה למחנה האימונים בהונגריה, משחק במדי בני סכנין. השחקן, שנעדר מזה חודש ימים מאימוני הפועל עכו, טען כי אינו יכול להגיע מאחר והוא "מרותק לבסיס". בעכו כועסים על התנהלותו של השחקן ואף נשקלת אפשרות לתבוע אותו ולדרוש החזר הוצאות עבור נסיעתו ושהייתו עם הקבוצה במחנה האימונים בהונגריה. עוזר המאמן איציק טוויזר: "ככה לא מתנהג שחקן מקצועני. יכול להיות שהוא קיבל הצעה כספית יותר טובה מסכנין ולכן החליט לעזוב, אבל יש גם דרך לסיים התקשרות. הוא שיקר לנו. היה יותר מכובד אם היה מספר לנו את האמת ומבקש לעזוב". נאסר-א-דין, אמר בתגובה כי התאמן עם הקבוצה ולאחר שראה שיש עיכוב מתמשך בעניינו, החליט לעזוב. "אף אחד לא דיבר איתי על חוזה לעונה הקרובה והרגשתי שסתם מושכים אותי", הסביר השחקן, "לא רציתי להישאר באוויר, בטח ובטח כשהעונה בפתח. אני צריך לדאוג לעתיד שלי וברגע שבהפועל עכו לא התייחסו אליי, הגיעה הצעה מסכנין וחתמתי".

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות