fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"העירייה גובה מאיתנו ארנונה שמתאימה לשכונה בקיסריה"

תושבים בעכו יוצאים למאבק נגד גובה הארנונה שהם נדרשים לשלם לפי שיטת חישוב מחמירה של העירייה. העירייה בתגובה: "הגבייה נעשית בהתאם לצו הארנונה"
שכונת הכרם עכו
שכונת הכרם עכו (צילום ארכיון: אושרי כהן)
שכונת הכרם עכו
שכונת הכרם עכו (צילום ארכיון: אושרי כהן)

בנוסף ליוקר המחיה נאלצים תושבי עכו להתמודד עם מחירי ארנונה גבוהים שגובה מהם העירייה. לדבריהם התשלום המופרז נובע משיטת החישוב של העירייה אשר שילמה לחברת מדידה שחישבה מחדש את שטחי הדירות וכללה בהן גם שטחים שלא נכללו קודם, כמו שטחים ציבוריים, מרפסות סגורות וחללים נוספים, כך שגדלי הדירות עולים ואיתם גם המס.

מדובר בשיטת החישוב המחמירה ביותר שטח מוצמד (ברוטו~ברוטו), השטח ברוטו פלוס כל התוספות האפשריות, כמו חנייה, מחסן, החלק היחסי של הדירה בגג הבניין ובחדר המדרגות ועוד.

תושב שכונת הכרם ג', אלי שבע, ורעייתו נכנסו לפני כחודש לדירתם החדשה. שטח דירתם בטאבו הוא 107 מ"ר, אך הם קיבלו דרישה לתשלום עבור שטח של 176.5 מ"ר לחודשים ינואר-פברואר.

שבע: "מדובר בתוספת של 60 אחוז, עליה החליטה העירייה באופן שרירותי, נמשיך במאבק יחד עם יתר התושבים עד שיופחתו מחירי הארנונה". המקרה של בני הזוג אינו ייחודי להם כשלמעלה מ~130 המשפחות המתגוררות בשכונה קיבלו דרישת תשלום הגבוהה באופן משמעותי משטח הדירה שרכשו. "העירייה גובה מאיתנו ארנונה שמתאימה לשכונה בקיסריה", אומר שבע. גם תושבי שכונת גרופית מלינים על עלייה בגובה הארנונה.

"עבור החודשים יולי ואוגוסט חושב תשלום הארנונה שלנו לפי שטח של 98 מ"ר, כשבתשלום שלאחריו קפץ שטח הדירה בפתאומיות ל~127.5 מ"ר. במקום לעודד זוגות צעירים, שברובם הם דור המשך, להתגורר בעיר, בוחרת העירייה להקשות עליהם וגורמת להם לעזוב", אמר תושב השכונה.

מעיריית עכו נמסר בתגובה: "אין כל שינוי בשיטת המדידה והגבייה נעשית בהתאם לצו הארנונה. ככל שהתושב חושב שהוא נפגע, הוא מוזמן לבצע בירור ספציפי בעניינו ולהגיש השגה בנושא למינהל הארנונה".

כתב: טל קורן

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות