fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

עכו הוסרה ממפת מתקני הגז

אפשר לנשום לרווחה. בהצבעה שנערכה לפני מספר שעות במועצה הארצית לתכנון ובנייה הוחלט כי עכו לא תחזור להיות חלופה פוטנציאלית לקבלת הגז הטבעי. בדיון סגור התקיימה הצבעה ולמעט נציג אחד, כולם הצביעו לטובת עכו
מפעל תעשיות אלקטרוכימיות בעכו
לא מוותרים. מפעל תעשיות אלקטרוכימיות בעכו (צילום: אושרי כהן)

היום (שלישי) נערך דיון במועצה הארצית לתכנון ובנייה בה דנו על החזרת מפעל תעשיות אלקטרוכימיות בעכו למפת חלופות הגז הטבעי בארץ.

בדיון השתתפו נציגי מטה המאבק נגד מתקני הגז במפרץ עכו, ישראל בן עזרא ונציגי המועצה האזורית מטה אשר. ראש עיריית עכו שמעון לנקרי, שוהה בחו"ל. בהצבעה שנערכה לפני מספר שעות הוחלט כי עכו לא תוחזר להיות חלופה פוטנציאלית. בדיון סגור התקיימה הצבעה ולמעט נציג אחד, כולם הצביעו לטובת עכו.

בן עזרא: "כעת אפשר לנשום לרווחה ועכו יכולה להמשיך להתפתח, בכיוון של תיירות, תעשייה נקייה, מגורים איכותיים ואיכות חיים. חלופת תעשיות אלקטרוכימיות,  נפסלה לא מכבר, בשל התנגדות משרד הביטחון. הבוקר היא הועלתה שוב בפני הוועדה הארצית, בעקבות פניית נציג תשובה, לנציג משרד הביטחון.

  "אנו מודעים לחשיבות הגז למדינה. כמו כן שאיננו מעוניינים להעביר את בעיית הקמת מפעל הגז לשכנינו האחרים ואנו עומדים נחרצות על כך שהמפעל יוקם בים. התבשרנו שנציג בעל ההון, פנה לנציג השלטון ומצא דרך לשכנעו להחזיר את נושא לדיון, למרות ששום דבר לא השתנה. מפעל תעשיות אלקטרוכימיות  ו"רפאל" לא התרחקו זה מזה.מהלך זה, לא מריח טוב וצריך להיאבק בו.

"מוטלת עלינו אחריות כבדה בעכו, גם כלפי הדורות הבאים שהרי זכינו בעיר ייחודית מאד, עם חוף ומפרץ היפה ביותר במזרח אגן הים-התיכון. פיסת החוף בעכו, הינה האחרונה במפרץ שנותרה לטובת תיירות ומגורים איכותיים.

ישראל בן עזרא
השפעה הרסנית. ישראל בן עזרא (צילום: אושרי כהן)

לא מקרה הוא שתכנית האב, בהובלת משרד הפנים, ייעדה את המקום לתיירות, נופש ומגורים ובמקביל ממ"י, השקיע מיליוני שקלים בתכנון ריביירה בחוף זה. אין זה עולה בקנה אחד, עם הקמת מפעל גז במקום שהרי השפעת המפעל, אינה על תחום המפעל בלבד, אלא על כל החוף והעיר בכלל.

זוהי השפעה קטסטרופלית והרסנית. משקיעים פוטנציאלים, נרתעו עם היוודע הכוונה לבנות מפעל גז בעכו. המשקיעים, הודיעו על הסתלקותם מהכוונה להשקיע במקום ובמקרה הטוב הודיעו על הקפאה עד שיתברר אם אכן המפעל יוקם בעכו".

 ביום ראשון,  הגישו עורכי הדין של המועצה האזורית מטה-אשר, מימוני- שלוש ושות', מכתב בקשה למועצה הארצית לתכנון ובנייה, לדחיית הדיון על החזרת שטח מפעל תעשיות אלקטרוכימיות בעכו לחלופות מתקני הגז בארץ.

מהמכתב עולה כי ראש מועצת מטה אשר יהודה שביט, קיבל זימון לועדה הארצית בהתראה של שבוע בו נכתב כי המליאה תעסוק בהצבת מתקן קליטה באזור מפרץ עכו. עוד צוין במכתב בקשת הדחייה כי ראש עיריית עכו שמעון לנקרי לא יוכל להשתתף בישיבה זו, בשל התראה קצרה מראש.

 הבקשה הוגשה לאחר שהמועצה הארצית השיבה לפני מספר ימים, כי אין בכוונתה לדחות את הדיון כיוון שהממשלה קבעה כי יש לסיים את ההליך התכנוני עד סוף חודש אוגוסט 2013 והועדה סבורה כי קיים חשש שדחיית הדיון ייפגע בלוח הזמנים.

מפעל תעשיות אלקטרוכימיות בעכו
לא מוותרים. מפעל תעשיות אלקטרוכימיות בעכו (צילום: אושרי כהן)

בחודש יולי הודיעה המועצה הארצית כי נבחרו חמישה  חלופות למיקום מתקני הגז: חגית, דור צפון, מט"ש חדרה, מט"ש מרץ. 
בישיבת המועצה הארצית שהתקיימה, בחודש אפריל ועסקה במיקומם של מתקני הגז היבשתיים, הוחלט ששטח תעשיות אלטרוכימיות  בעכו לא יבחן בשל קרבתו למפעל רפאל והסיכון הבטיחותי, (עקב התנגדות משרד הביטחון, ר"כ), החלופה חזרה לדיון מחדש בוועדה הארצית לתכנון ובניה.

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות