fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הובאו למנוחות חמשת ההרוגים מהפיצוץ בעכו

אלפים ליוו למנוחות את ההרוגים מקריסת הבניין בחאן אל אומדן. ראש עיריית עכו שמעון לנקרי: "אסון כבד וחמור שלא היה כמותו"
נסר אלדין
נסר אלדין
מוחמד באדר
מוחמד בדר (צילום: עצמי)

המונים ליוו הערב (שני) את חמשת ההורגים תושבי עכו העתיקה שנהרגו לפנות בוקר לאחר שבניין בן ארבע קומות בו התגוררו קרס עקב פיצוץ בלון גז: מוחמד בדר (45) ואשתו חנאן (41), ראיק סרחאן (54), אשתו נג'אח (52) ובנם בן ה-8 נסר אלדין הובאו הערב  למנוחות.

המקרה המחריד אירע בשעה 2:00 לפנות בוקר. למקום הגיעו ראשונים צוותי הפיקוח העירוני שהחלו בפינוי ההריסות ובסיוע חילוץ הנפגעים. בתוך זמן קצר הוקפצו לזירת האירוע צוותי מד"א, עשרות לוחמי אש, משטרה וחיילי פיקוד העורף. במשך שעות ארוכות עמלו צוותי החילוץ וההצלה בחילוץ הלכודים ובסיומם התברר, כי חמישה מתושבי הבניין נהרגו.  בתם הבכורה של משפחת סרחאן ניצלה מההריסות וטופלה בבית החולים.

חנאן באדר
חנאן באר (צילום עצמי)

מיד לאחר היוודע האירוע הגיעו למקום ראש העיר עכו שמעון לנקרי, סגנו אדהם ג'מאל, מנכ"ל העירייה אוהד שגב, מנהל אגף הביטחון, הפיקוח ושירותי החירום יניב אשור, ראש מנהל הרווחה עדי מקל, עו"סים, פסיכולוגים וצוותי חירום עירוניים נוספים. עיריית עכו אף הקימה חפ"ק עירוני שביצע מעקב ובקרה אחר שמות הפצועים והנעדרים במטרה לתת מהנה מהיר בסיוע ואיתור הלכודים. כמו כן, סייעה העירייה בפינויים של משפחות שביתם ניזוק עקב הפיצוץ, לבית הארחה אבירים.

במקביל כינס ראש העירייה ישיבת חירום של ראשי המינהל בעירייה, במהלכה ניתנה הנחייה לסייע ככל האפשר למשפחות השכולות ולמשפחות שביתם ניזוק. "עכו חוותה אירוע קשה במיוחד במהלכו קופחו חייהם של תושבים", אמר לנקרי, "ואנו נעשה כל שביכולתנו כדי לחבק את המשפחות ולסייע להם. מדובר באסון כבד וחמור שלא היה כמותו ויחד עם גורמי האכיפה ומשרדי הממשלה נפעל להשבת החיים למסלולם". בעירייה ציינו לשבח את העובדה שתושבי העיר העתיקה שהגיעו לזירת האירוע סייעו במלאכת פינוי ההריסות במטרה להציל חיים.

"הקירות והתקרה נפלו עליי"

ד"ר מסעד ברהום מנכ"ל המרכז הרפואי לגליל המערבי: "בתוך 15 דקות היינו ערוכים לקליטת עשרות נפגעים. רופאים וצוות סיעוד הוזעק מביתו ותגבר את הצוות הקיים. בסך הכל טופלו 8 בני אדם בהם שבעה אזרחים וכבאי. לצערנו גם קיבלנו חמש גופות וסייענו עם צוותי השירות הסוציאלי בתמיכה במשפחות".

ראיק ונג'אח סארחן
ראיק ונג'אח סארחן (צילום: רותם כבסה)
נסר אלדין
נסר אלדין

מוחמד סעדי (25) אושפז במצב קל עד בינוני וסיפר על שאירע: "הייתי במקלחת בקומה השנייה בבית שקרס. שמעתי פיצוץ חזק ואחריו עוד שני פיצוצים בהפרש של כמה שניות. פתאום הכל התמוטט והיה מלא אבק. כל הבית שהיינו בו נפל. הקירות והתקרה נפלו עליי. היה גם ריח חריף. לא יכולתי לנשום, ממש נחנקתי. היו שם עוד אנשים שהיו קבורים מתחת לאבנים. בן דוד שלי חילץ אותי עם כאבים בכל הגוף וקשיי נשימה. זה היה מפחיד לא הבנתי מה קרה. בני המשפחה האחרים שהיו בקומה התחתונה יצאו בלי להיפגע".

סמאח מסרי הגיעה למחלקה הכירורגית עם חבלות קלות וזמן קצר לאחר מכן התרגשה לפגוש את בתה, פעוטה בת 10 חודשים שנפגעה קל וטופלה בכירורגית ילדים. לאחר השלמת הבדיקות והטיפול שוחררו השתיים לביתן. "זה היה מפחיד. חשבתי שלא נצא מזה בשלום. הייתי בלחץ ודאגתי לילדה, קרה אסון גדול, אנשים נהרגו ושילמו בחיים שלהם".

בין הפצועים היה גם רשף רמי ויצמן, מפקד משמרת שהיה בין הראשונים שהגיעו לזירה. הוא נפגע ברגלו באורח קל במהלך פעולות החילוץ "זה היה מראה קשה. אנשים צעקו מכל עבר, שלוש קומות צנחו והפכו להר של הרס. פעלנו בזהירות הנדרשת כדי לא לסכן את חיי הניצולים ולפעול לחילוץ של הגופות שנלכדו תחת המבנה". זמן קצר לאחר הגעתו ביקש ויצמן להשתחרר ולחזור לסייע לחבריו  שפעלו בשטח.

במחלקה הנוירוכירורגיה אושפז צעיר כבן 25 עם חבלת ראש. הוא הורדם ועבר טיפול כירורגי. מצבו מוגדר קשה אך יציב והוא יישאר להשגחה במחלקת טיפול נמרץ נוירוכירורגי.

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות