fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הבית מתפרק: הפסד בית שלישי העונה להפועל עזריאלי עכו

שלומי דורה (צילומים: אדריאן הרבשטיין)
שלומי דורה (צילומים: אדריאן הרבשטיין)

הפועל עזריאלי עכו פספסה הזדמנות מצוינת להיצמד למוליכת הטבלה מכבי נתניה ולפתוח פער משאר יריבותיה לצמרת, אבל ממשיכה לאכזב ולהציג יכולת לא טובה, ביותר מדי משחקים העונה. אחד מהם היה במחזור האחרון, בתבוסה ביתית מביכה להפועל קטמון ירושלים מהתחתית, 3:0. היה זה הפסד בית שלישי העונה של עכו, מבין 4 הפסדים בסך הכל בליגה.

אם 2 ההפסדים לנתניה עוד התקבלו בהבנה מסוימת, וההפסד לנשר הוגדר כמעידה, הרי שעל התבוסה הביתית לקטמון, יש למאמן שלומי דורה, אחריות.

לא ברור מה הניע את המאמן, שקבוצתו היא השנייה בטיבה בהבקעת שערים, לעלות נגד הקבוצה בעלת ההגנה החדירה ביותר בליגה, עם 3 שחקנים בעלי אוריינטציה הגנתית: ריינשטיין, אראל ועבאס (השער האחרון שהם הבקיעו היה לפני שנתיים). צמד הבלמים: מישאלוף וריזוק, פיטמו במהלך המשחק את ההתקפה, ב-9 כדורים, יותר מכל שחקני הקישור יחד. עכו אומנם שלטה במרכז השדה, אבל שיחקה לרוחב ולא הפגינה שום יצירתיות בהתקפה. בדקה ה-43, איבד אראל כדור סמוך לרחבת עכו, וקטמון הענישה, 1:0. בהפסקה, ביצעה עכו שני חילופים, כשצמח ואבו ענזה החליפו את רוצ'ט ואראל. עכו פתחה טוב והחלה ליזום יותר, אבל בדקה ה-65, בהתקפה הראשונה שלה במחצית זו, הכפילה קטמון את יתרונה כשריינשטיין הכשיל שחקן אורח ברחבה והפנדל נוצל ל-2:0. בדקה ה-80, שילשה קטמון את יתרונה בעוד מתפרצת, 3:0.

למרות זאת, גם אחרי 3 משחקי ליגה רצופים ללא ניצחון, עכו עדיין שומרת על מעמדה במקום השני, וביתרון 2 נקודות מהמקום השלישי.

אם עכו לא תתחיל לנצל את הפוטנציאל שיש לה, חלום החזרה שלה בסיום העונה לליגת העל, עוד עלול להיות מוחמץ.

כרגע, השוער קרישטול אינו מספק ביטחון, ההגנה איטית, המגן השמאלי בורחל נחלש ואינו מזכיר את יכולתו מהקדנציה הקודמת בעכו, קסום לא זוכה למספיק אמון ומחליפו לבאבידי, מוגבל מבחינה התקפית ואינו מסוגל לספק כדורים מדויקים מהאגפים. בחוליית הקישור, רוצ'ט מתקשה לשמור על יציבות וכך גם ציון צמח, שחש לא מספיק מוערך וביטחונו מעורער. עבאס אינו מספק את מה שציפו ממנו ואינו מעורב לא בבישולים ולא בכיבוש שערים. מי שדווקא מפתיע לטובה הוא ריינשטיין, שתפס מקום של קבע בהרכב, אבל אינו מסייע מספיק לחלק ההתקפי. הרכש החדש, גל אראל, לא שיחק באופן רציף מזה שנה וחצי, ונראה די חלוד. מיכאלוביץ' ואקבסרד הם חלוצי מטרה, אבל אם לא יהיה מי שיספק להם כדורים, גם יכולת ההבקעה שלהם תהיה נמוכה. אבו ענזה אומנם מוסיף מהירות לחלק ההתקפי, אבל גם הוא רחוק מיכולתו בעבר. סיידר אינו מביא שינוי וחלאילה ושקר, מתייבשים על הספסל.

shlomidora7
קיבל בראש. מאמן עכו, שלומי דורה (צילומים: אדריאן הרבשטיין)

המאמן שלומי דורה: "ההפסד לקטמון לא היה צפוי, גם התוצאה, וצריך לקוות שזה יזעזע את הקבוצה. אחרי משחק כזה, מרובה טעויות, אין מה להרחיב. שלטנו במרכז השדה, אבל לא היינו אפקטיביים. לא תפקדנו בהתקפה, וגם אם היינו משחקים כל סוף השבוע לא היינו מבקיעים. יש גם תקופות כאלה ולא צריך להיכנס לפאניקה. כל קבוצה עוברת משבר במהלך העונה, ועכשיו תורנו. איך יוצאים מזה? בעבודה קשה, בשיחות מוטיבציה, ברוטציה בין שחקנים".

על ההחלטה להעדיף את לבאבידי כמגן ימני במקומו של קסום, אמר דורה: "קסום עבר פציעה של שבר באצבע, שהקשתה על תפקודו. אני מעדיף לתת לו את הזמן להחלים ושיחזור בריא".

לקראת מפגש החוץ במחזור הקרוב נגד הפועל ראשון לציון, שנמצאת במומנטום אדיר, אמר דורה: "אף אחד לא חשב שיהיה קל לעלות ליגה. אין ספק, שנצטרך להתעלות ולחזור לעצמנו".

אצטדיון טוטו-עכו: נכה נאלץ לעלות 4 קומות כי המעלית מושבתת

ניסו ברכה, נכה ואוהד הפועל עכו מזה שנים, נאלץ להגיע למקום מושבו ביציע העליון (4 קומות), במשך דקות ארוכות כשהוא מדדה על קביים. עבור נכה 100 אחוז, מדובר במאמץ עילאי וברכה עשה לא פעם הפסקות בדרכו למעלה האצטדיון. הסיבה: המעלית מושבתת בגלל חדירת מים.

אוהדי הקבוצה גם נאלצים במשחקים האחרונים להפעיל שעוני עצר אישיים כדי לדעת את זמן המשחק, מאחר ולוח השעונים במגרש, הפסיק לפעול. גם חלק מהתריסים בחדרי התקשורת, מקולקלים ואינם מתרוממים.

מהנהלת האצטדיון נמסר: "כל הליקויים בטיפול. השבוע אושר תקציב והקבלן הנבחר אמור להתחיל בביצוע העבודות. מאחר ואין כרגע נגישות לבעלי מוגבלויות, יש לנו נציג שמסייע לנכים להגיע למקום מושבם. כמו כן, הוזמן שעון חדש, מתקדם ומשוכלל יותר, בעלות של 400 אלף שקלים".

nisobraha (2)

מסע מפרך. האוהד ניסו ברכה

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות