fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הארנונה בעכו: ועד הפעולה מתכוון להגיש תביעה ייצוגית

בשבוע שעבר התערב בנושא ח"כ אילן גילאון שפנה לשר הפנים. יו"ר ועד הפעולה: "אין באף מקום בארץ עלייה כזו של 70-80 אחוזים, ועוד בעיר שהמצב הסוציואקונומי בה נמוך"
אילוסטרציה (PantherMedia)
אילוסטרציה (PantherMedia)

בשבוע שעבר פנה ח"כ אילן גילאון (מרצ), במכתב רשמי אל שר הפנים, גדעון סער, בו ביקש את התערבותו הדחופה "בהעלאה הלא פרופורציונאלית בגובה הארנונה בעיר עכו", לדבריו. במכתב, מבקש ח"כ גילאון (אליו פנו תושבי עכו עת נודע דבר כוונתה של העירייה לשנות את שיטת החישוב) משר הפנים להתערב בנושא באופן מיידי, עקב מצבה הסוציואקונומי הנמוך של עכו ואי חוקיות המהלך.

מתוך המכתב: "רשות מקומית המעוניינת להעלות את תעריפי הארנונה, נדרשת לקבל את אישור שר הפנים ושר האוצר לשינוי המיסים. למיטב ידיעתי, שיטת החישוב הנוכחית לא אושרה על ידי נציגי משרדך. עכו ממוקמת באשכול סוציואקונומי 4 והעלאת גובה הארנונה עלולה לפגוע בתושבים רבים בעיר.

"לדברי הפונים, העירייה נהגה בעבר לגבות אך ורק על שטחי פנים לפנים משורת הדין, וזאת במטרה להקל במעט על התושבים. כעת, כך לטענתם, צווי הארנונה בעיר עכו הם מהיקרים באזור הצפון. אודה לטיפולך המיידי בהעלאה הלא פרופורציונאלית בגובה הארנונה בעיר עכו, ובכל מקרה, בוודאי שאין מקום לגביית שומות רטרואקטיבית. זהו מהלך לא מידתי ובלתי סביר שיסב פגיעה קשה לתושבי העיר עכו, הממוקמת על אשכול סוציואקונומי נמוך".

במקביל לכך, מתכנן ועד הפעולה של תושבי עכו למען החזרת שיטת הארנונה לקדמותה, להגיש תביעה ייצוגית נגד העירייה, באמצעות משרד עו"ד כץ, גבע איצקוביץ' מתל אביב.

יו"ר ועד הפעולה, יוסי סטורגנו מסר לעיתון "צפון-1", כי בעקבות החישוב החדש, תושבים רבים שוקלים לעזוב את עכו ולעבור למקומות אחרים. סטורגנו: "אנחנו פועלים כרגע דרך חברי הכנסת להביא לשינוי בנושא אישור שיעורי החיוב השערורייתיים של הארנונה בחסות משרד הפנים ולהביא לחקיקה אחידה בכל הארץ. בימים הקרובים יהיו בידינו שמותיהם של כל תושבי העיר שחויבו והולכים להיות מחויבים בתעריף החדש, לצד מאות משפחות שמצטרפות לתביעה, כמו גם חתימה על עצומה נגד העלאת הארנונה.

"אין באף מקום בארץ עלייה כזו של 70-80 אחוזים, ועוד בעיר שהמצב הסוציואקונומי בה נמוך. כיום, בחישוב כולל של ארנונה לאותה יחידת דיור, בהשוואה לערים אחרות בפריפריה ובמרכז הארץ, עכו הכי יקרה".

היום (ראשון) אמורה להתקיים בעירייה פגישה בין ראשי ועד הפעולה לבין ראש העירייה, שמעון לנקרי, בנושא. סטורגנו: "בפגישה נראה האם העירייה מתכוונת לחזור בה מהחלטתה, שאם תתקבל תהווה נטל כלכלי כבד על משפחות רבות בעיר".

מעיריית עכו נמסר בתגובה: "חיובי הארנונה בוצעו על מנת להסדיר מצב שבו כל תושבי העיר נושאים בנטל באופן שווה, ביחס לשטחי המגורים שלהם וללא איפה ואיפה בין התושבים המשלמים כחוק. כל אותם בתי אב שחויבו אינם מהווים אפילו 10 אחוזים מסך בתי האב בעיר, ולכן גם עליהם חלה חובת התשלום בהתאם, כפי שכ-90 אחוזים מבתי האב משלמים על פי גודל מדויק של בתיהם. באשר למועד החיובים החדשים, הרי שהנושא יובא למועצת העיר, וכפי שנעשה בעבר ולפנים משורת הדין החיוב לא יבוצע רטרואקטיבי".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות