fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

דניאל פחימה שנפגע אנושות בפיגוע בבורגס, מתחתן

דניאל פחימה הפצוע האנוש מפיגוע התופת בבורגס לפני כשנה וחצי ייכנס בקרוב מתחת לחופה
דניאל פחימה ודנה
דניאל פחימה ודנה (צילום: עצמי)

בשורה מרגשת. דניאל פחימה הפצוע האנוש מפיגוע התופת בבורגס לפני כשנה וחצי ייכנס בקרוב מתחת לחופה. פחימה, תושב עכו הציע נישואין לחברתו דנה לפני מספר ימים באירוע מצומצם שכלל בני משפחה וחברים קרובים.

דניאל, בן 28, יחד עם אחיו אלי (צמד דיג'י האחים), ערכו לדנה הפתעה מרגשת. כיסו את עיניה, והיא נכנסה לביתם כשברקע שיר מרגש, אז שלף פחימה טבעת. האורחים הזילו דמעות של התרגשות השיקום האדיר שעבר פחימה מאז שנפצע אנושות.  השניים הכירו לאחר שדניאל נפצע ומאז היא  לא משה ממיטתו. על דנה אהובתו נמנע מלדבר בראיונות שנתן ואמר שאותה הוא שומר רק לעצמו.

דניאל פחימה ודנה
דניאל פחימה ודנה (צילום: עצמי)
דניאל פחימה בחנות מתנות
דניאל פחימה בחנות מתנות (צילום: חני רז)

בפיגוע התופת ביולי 2012 נהרגו חמישה בני אדם ביניהם חבריו הטובים של דניאל: מאור הרוש ואליאור פרייס.  פחימה הוא הזיכרון החי מאותו פיגוע רצחני. הוא נכווה קשות, איבד את עינו הימנית והוגדר פצוע אנוש. חודשים על גבי חודשים ישבה משפחתו לצידו במחלקת השיקום בבית החולים תל השומר. תקופה ארוכה היה מחוסר הכרה והמוזיקה היתה הרפואה שלו.

בראיון אמר: "אני לא חושב שמישהו יכול להבין את ממדי הפיגוע. לא רק לי זה לא נקלט. אני בכלל לא מרגיש בר מזל שניצלתי. מה שצריך לקרות קורה. אני לא המקרה הראשון, ולצערי, גם לא האחרון. שנה אחרי, אנחנו מזכירים את המקרה וזה לא נעלם, הייתי רוצה שזה ייעלם, אבל זו קלישאה. המקרה שלנו לא יגמור את הטרור. אבל אני לא מתעסק בלהיות חולה או בלהיות עצוב. אנשים מחבקים אותי חזק כל הזמן, הייתי מוכר גם לפני הפיגוע, לא הייתי אנונימי. אבל אם פעם הייתי עסוק בלעבוד, היום אני מתעסק גם בלחיות את הרגע ובאיך לחיות את הרגע".

בחודש אוקטובר פתח פחימה חנות מתנות והדפסות  בקניון נהריה יחד עם אחיו, אלי. דניאל קרא לחנות החדשה שפתחו הוא ואחיו "מתנה", וכשמה כן היא – חנות מתנות. לדבריו, המתנות מיועדת לכולם, גברים, נשים וטף. מדובר במתנות אישיות, הדפסות על מתנות כגון תמונות, שעונים, מגבות, חלוקים, בובות דובים ועוד. 

אני יכול לקרוא לזה סוג של 'מפעל חיים' בשבילי, אנחנו עסוקים בלשמח ולשרת אנשים. כל העסקים המשפחתיים שלנו, בסופו של דבר, משרתים ומשמחים אנשים ואני רואה את זה כזכות".אם יש תחום שאפשר לשמח דרכו, ימי הולדת, מתנות שאנשים קונים לאהובים שלהם או כל דבר אחר, אם זה מעלה להם חיוך ברגע שהם רואים את המתנה אז בשבילי זה הכל".

 יש משהו ספציפי שעזר לך בכל התקופה הזו של השיקום?
"התמיכה של כולם. המשפחה, החברים, הסביבה הכללית. המעגל הקרוב והמעגל היותר רחוק. אנשים שאין לי אפילו היכרות אישית איתם שבאים ומפרגנים, בכל תחום, אם זה בחנות החדשה, אם זה בעסק של המוזיקה. אם זה בעצמם, שהם רואים אותי כמו שהגדירו אותי – 'הפצוע הקשה ביותר מהפיגוע בבורגס'. אני יכול להגיד שהתרגלתי לזה כבר. זה אחד הדברים שאני לקחתי על עצמי, ליצור לעצמי כמה שיותר עיסוקים, בשביל לא ליפול למקומות החשוכים, נגדיר את זה ככה. ברגע שבן אדם עסוק, הוא לא נותן לעצמו פינה לחשוב על דברים רעים".

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות