fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

עכו: תלמידים דואגים לסביבה ירוקה בנחל נעמן

התלמידים קראו להפסקת שימוש בשקיות פלסטיק וכלים חד-פעמיים
ניקוי נחל נעמן (נבו חרט ותומר בייליס, מדריכים במרכז לימודי שדה גליל מערבי של החברה להגנת הטבע)
ניקוי נחל נעמן (נבו חרט ותומר בייליס, מדריכים במרכז לימודי שדה גליל מערבי של החברה להגנת הטבע)

התלמידים קראו להפסקת שימוש בשקיות פלסטיק וכלים חד-פעמיים

בתחילת השבוע (ראשון) יצאו מדריכי מרכז לימודי שדה גליל מערבי של החברה להגנת הטבע לפעילות ניקוי שפך נחל הנעמן, יחד עם תלמידי בית ספר ויצמן מהעיר עכו. במהלך הפעילות גילו צב ים מת אשר נסחף לחוף, ככל הנראה בעקבות אשפה רבה הנמצאת בחוף ובמים שבגללה איבד את חייו.

״תלמידי בית הספר לא נותרו אדישים למראה הצב, המצוי בסכנת הכחדה בים התיכון", מסביר מדריך במרכז לימודי שדה גליל מערבי של החברה להגנת הטבע, נבו שדה, "בסך הכל אספנו למעלה מ-100 שקיות אשפה, בנוסף לפריטים רבים שלא נכנסו לשקיות כמו דלתות, משטחים ישנים וכו׳. זו הייתה המחשה למה שאנו טוענים כל הזמן – פסולת שמתגוללת תגיע בסופו של דבר אל בטנה של ציפור או אל קיבתו של צב ים, תכסה אצות משוועות לאור או אלמוגים הזקוקים לים הפתוח".

במהלך האירוע קראו מדריכי החברה להגנת הטבע וילדי בית ספר ויצמן עכו לכל אזרחי מדינת ישראל להציל את בעלי החיים ולא לזהם את נחל נעמן והסביבה: "יש לנו אנשים טובים בגליל שיודעים ומבינים ששימוש בקשי שתייה מפלסטיק בחוף הים זה הדבר הכי מיותר שיש.  אין שום היגיון להשתמש בכלים חד פעמיים – בעיקר סביב הים – מאחר שמחירן האמיתי של  שקיות הניילון לא נמדד רק בקופת הסופר-מרקט, פסולת פלסטיק בעצם נמצאת סביבנו, ותבינו שהיא הורגת את הטבע ובסוף תהרוג גם אותנו", מסכמת תומר בייליס, מדריכה במרכז לימודי שדה גליל מערבי של החברה להגנת הטבע.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות